1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aankoop advies focus rs 2016 17

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Pieter zeeland, 27 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo ben op zoek naar focus rs laatste model is het waar dat hier de motoren niet zo heel sterk zijn en waar op moet ik letten ??
     
  2. Ha Pieter,

    Het is bijzonder jammer dat de eerste lichting MK3 RS'en voorzien is van een verkeerde koppakking waardoor de kans op motorschade aanzienlijk bleek te zijn.
    Ford heeft dit uiteindelijk opgelost en alle uitgeleverde auto's, welke voorzien waren van deze verkeerde koppakking, teruggeroepen. Als de terugroep actie op de juiste manier is uitgevoerd is de kans dat de motor gaat hemelen net zo groot (klein) als van iedere andere motor.

    Zelf heb ik nu bijna 110000 kilometer op de teller staan en heb genoeg gedoe gehad met de RS, maar motor problemen heb ik nooit gehad. Laat je niet gek maken door de buitenwacht. Er gaan veel verhalen rond en er is veel negativiteit (lees nijd), maar het meeste komt van niet RS bezitters of bezitters die hoe dan ook 400+ PK uit het RS blok willen persen en dan kwaad worden als de boel in de soep loopt. Ergens tevreden mee zijn blijkt vaak moeilijk. Wat echt jammer van de negatieve verhalen is, is dat deze het WWW halen. Alle verhalen van mensen die volkomen tevreden RS rijders zijn lees je zelden, terwijl zij toch echt in de meerderheid zijn.

    Ja je kan pech hebben met een tweedehands auto maar dat geldt voor elke auto. Heb je een goed onderhouden RS waarbij, indien van toepassing, de terugroep actie is uitgevoerd, dan heb je een geweldige rijders auto. Ondanks de nukken die ik gehad heb met de RS heb ik er geen seconde spijt van dat ik mijn spaarcenten heb aangesproken om er één aan te schaffen.

    Succes met de zoektocht :thumbup:
     
  3. Zoals hiervoor al gezegd, de eerste RS'en hadden een verkeerde koppakking....maar is als het goed is in alle gevallen opgelost.

    Wil je zwaar en veel gaan tunen, dan is het blok van een ST de betere keuze. Het blok van een ST met een serieuse lading geld aan onderdelen kan meer PK's aan dan een RS blok met dezelfde lading geld. Absoluut niet dat de RS slechter is, maar compleet afhankelijk wat je uiteindelijk wil met de auto. Normaal gebruik en/of lichte tuning, dan is er niets mis met de RS. Als je serieuze plannen hebt om de meeste PK's te halen, is de ST een betere keuze.
    Hoe betrouwbaar de auto op de lange termijn is, is grotendeels afhankelijk natuurlijk hoe je er zelf mee om gaat.

    In ieder geval veel succes met je zoektocht naar je perfecte auto
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina