Gisteren weer een leuke uitdagende klus, vervangen DMF,koppeling, druklager en voorremschijven+blokken van deze prachtige Ford focus mk 3.5 1.5 tdci. Van @MSRK De eigenaar had last van extreme trillingen, na het verwijderen van de drukgroep was te zien waarom. De bus in het midden is er voor de helft uit. Dus zat het DMF niet meer gecentreerd. Alles weer mooi schoon. Vervolgens waren we even aan het klooien, de druklager bleef lekken. Snapte er niks van. Uit eindelijk bleek dat het rubbertje dat in het druklager zit, wat de afdichting verzorgd. Er uit was gevallen. Hoe? Geen idee. Maar een leermoment voor ons, en iedereen, check in het druklager of het afdichtings rubber er in zit. Links van het nieuwe druklager, wat er uit was gevallen, rechts uit het oude, die ik er uit had gepielt. Naast de koppeling +vliegwiel, dus ook de voor remmen gedaan. Hier helaas geen fotos van gemaakt. Was een lange sleutel dag, maar alles is gelukt. Tot de volgende keer.
Ff puur uit nieuwsgierigheid voor nu: Gezien de leeftijd en kilometerstand, ben ik ergens dit jaar wel toe aan een nieuwe natte riem (en dan ook meteen waterpomp), olie, en oliefilter, en volgens het boekje dus een grote beurt. Nu heb ik op zich wel vertrouwen in de kwaliteit van mijn garage, dit is de vijfde auto die ik bij ze heb gekocht, maar gezien de diverse topics hier wil ik natuurlijk wel dat het allemaal goed wordt uitgevoerd. Ben natuurlijk bereid om er voor te rijden, ik woon zelf in Apeldoorn.
Wij hebben al diverse natte riemen gedaan op de zaak. Alleen zitten we anderhalf uur rijden van je vandaan. In Sliedrecht.
Hallo allemaal , Ik ben ook opzoek naar iemand in of rond om limburg die handig is met forscan en de juiste bekabeling heeft. Voor het volgende : achterlichten ook met daglicht aan , sluiten van auto wanneer je begint te rijden , st performance scherm en claxon bij sluiten en openen van auto. Natuurlijk tegen vergoeding. Het gaat om een ford focus mk4 08/2019 Groetjes nick
Focus mk 3 2016 tdci Vandaag weer wat onderhoud. Olie + filter. Luchtfilter. Brandstof filter moest helaas de oude weer in. De gene die mee was gegeven, paste niet. Nog even een stofhoes vervangen van de remklauw bijrijder kant. Daar zagen we een gaatje in vorige week. Gasklep gereinigd. Nou gaan we nog even een keer t brandstof filter en een motorsteun doen. Dan is die weer helemaal fris.
Ik zie 2 dingen die me helemaal niet bevallen, spotten jullie ze? Wellicht even je scherm ondersteboven draaien
Beste allemaal. Wie heeft apparatuur om het elektrische circuit uit te lezen van mijn focus 1.6i (wagon) uit 2006. Als ik daar een stukje voor moet rijden heb ik dat er wel voor over. Ik kom er zonder meetapparatuur niet uit. Peter van Roekel Zeewolde