1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

3 Generaties Focus RS Autoblog

Discussie in 'Focus Gespot?' gestart door Mansie, 28 jul 2020.

  1. Toch wel een verschrikkelijk mooi drietal zo.

     
    gabini, Pepper Red, Malinois en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. MK2 RS de aller aller beste.
    zeker zoals die van mij met 400pk, een Panamera Turbo komt mij niet zomaar voorbij.
     
    RSBülent vindt dit leuk.
  3. En wat win je daarmee?...
     
  4. niks....
    maar de teleurstelling van de eigenaar van de panamera turbo op zijn gezicht is onbetaalbaar denk ik zo :schater:
     
    VinRS, RSBülent, gabini en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Dat zeker, een CLS63 AMG is een keer tot aan de pompstation gevolgd om te vragen hoeveel pk’s ik heb. Hij en zijn maat konden niet geloven dat ik zo hard wegreed toen ze mij kwamen uitdagen op de snelweg.
     
    gerardTDCI en VinRS vinden dit leuk.
  6. Van de 3 biedt de mk2 naar mijn idee zeker de meeste "beleving", echt een wagen die gebouwd is op brute kracht en waarbij je zelf toch wat driver skills moet hebben om echt hard te gaan (i.t.t. tot de huidige hot hatches waar je bij wijze van spreken alleen de 'go-fast' knop hoeft in te drukken). Gecombineerd met een uitzinnig uiterlijk: zo zullen ze niet meer gemaakt worden.
    De mk3 biedt wat meer moderne gemakken, valt veel minder op (ervaar ik ook wel als een plus) en is veel moeilijker over de limiet te krijgen (in normaal verkeer in NL uiteraard sowieso niet), dus wat makkelijker voor mensen met geen overdreven goede driver skills (zoals ikzelf eigenlijk).
     
  7. De mk1 is het leukst om me te rijden. Een echte rijdersauto. Ook lichtvoetiger in vergelijk met de andere 2. Ziet er ingetogen dik uit.

    De mk2 heeft de fijnste motor maar daardoor ook te zwaar in de neus. Dik uiterlijk.

    De mk3..... wat een grip heeft die auto. Als je daarin gereden hebt dan kom je tot de conclusie dat zoveel vermogen op de voorwielen, ondanks allerlei trucjes, eigenlijk niet de oplossing is. Motorisch vind ik het misschien wel de minste van de 3, maar misschien komt dat ook wel door de 4wd. Een groter verlies op de aandrijflijn, en ook hebben de meeste niet het vermogen wat ze opgegeven hebben. Helaas is daar niets aan gedaan door Ford, terwijl ze dat bij de mk2 wel hadden gedaan. Die hadden na de update vaak meer vermogen dan opgegeven.
    Misschien komt het wel door de koppakking problematiek dat ze er niets mee gedaan hebben.

    Welke zou ik kiezen, ik heb de mk1 en mk3. Mijn keuze was om de mk2 in te ruilen. Achteraf heb ik wel spijt dat ik de mk2 ook niet gehouden heb.
    Toen ik terug ging naar de garage om de mk2 terug te halen was deze helaas al verkocht.
    Ik kan dus geen keuze maken. Hihihi
     
    BartRS1, gabini, peter194 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina