1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0TDCI (2006) bokt hevig en houd soms in

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door geiz, 21 mei 2013.

  1. [MENTION=13069]geiz[/MENTION] e.a,

    Ik ben een tijdje ook vanwege vakantie niet op het forum geweest en lees nu deze berichten.
    Sorry dat ik niet eerder heb kunnen reageren maar zo te lezen is alles goed gegaan en zijn jullie dik tevreden.
    Ik ben ook nog steeds dik tevreden en heb zelfs het gevoel dat hij beter rijdt dan toen ie nieuw was en dat met bijna 300000km op de teller.
    Allemaal veel plezier met de herboren focus.

    Gr, Eric.
     
  2. #82 geiz, 10 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2014
    Helaas zaten er wel wat haken en ogen aan de tuning. De auto heeft al enkele weken een fout, waardoor hij in "safe mode" draait. De turbodruk en brandstofdruk blijven laag; weinig power dus. Normaliter gaat dit gepaard met een foutcode, om aan te geven waarom hij in deze modus gezet is. Helaas zijn er geen foutcodes zichtbaar. (Theoretisch een onmogelijke combinatie, safe mode en geen foutcodes). Over enkele weken moet de auto voor de APK .... problemen!!!
     
  3. oftewel, service tot aan de drempel? :nocheer:
     
  4. Met welke tester is de auto uitgelezen?
    Want geen foutcode's met een universele tester betekend niet altijd dat er ook geen fabrikant specifieke code's zijn. Misschien even uit laten lezen met een wat uitgebreidere tester? Zoals een Bosch, IDS enz..
     
  5. Ik gebruik ForScan, waarvan ik weet dat hij (de meeste) foutcode's netjes weergeeft. Nu kan ik sensoren lostrekken zonder dat er iets gebeurt. Zelfs een reeds aanwezige foutcode (permanent aanwezige fout) is verdwenen.
    Maargoed, inmiddels een halve dag onder de auto gelegen en jeeee, fout gevonden! Ik ben overgegaan op plan B; elke sensor stuk voor stuk doormeten (de buren waren vast blij met die uren lang tokkelende diesel). Het probleem bleek een draadbreukje in de bedrading van de positiesensor van de turbo. Gek genoeg zag ik wel waardes terug bij de initialisatiecheck, maar die bleken dus niet correct te zijn (waarbij hij normaliter een foutcode geeft en in safe mode gaat). Nieuwe draad in de connector gemaakt en voila, 't beestje stuift er weer vandoor.
     
  6. Oké, maar de auto geeft dus nooit een foutcode meer weer? Ook al is er echt iets mis?
     
  7. Dat is de mooiste manier van tunen hé ;)
    Gewoon alle foutcodes wegprogrammeren. De enige fout die dan gemaakt is is dat het lampje niet uitgeschakeld is :mrgreen:

    Als hij echt zo getuned is ... dan zou ik daar heel snel van af willen.
     
  8. Ik heb http://www.roetfilter-verwijderen.com op dit topic gewezen, gezien het wel zo eerlijk is als iemand zich kan verweren. Ben benieuwd!

    Mocht het waar zijn, dan zou ik in ieder geval niemand meer adviseren om het roetfilter weg te laten schrijven!
     
  9. Goede middag forumleden,

    Ik vind het spijtig te moeten lezen dat er klanten zijn die niet tevreden zijn over de door ons uitgevoerde werkzaamheden.
    Het mag duidelijk zijn dat het niet onze werkwijze is om simpelweg alle foutcodes weg te schrijven.

    De geschreven software is uitvoerig getest en ik denk dat vele forumleden het met mij eens zullen zijn dat ik werk aflever waar de klant tevreden over is.
    Wij hebben een groot klantenbestand van mensen die na het verwijderen van het roetfilter bij ons terugkeren voor diverse reparaties aan de auto. Als wij simpelweg alle foutmeldingen wegschrijven zou dit niet mogelijk zijn.

    Helaas heb ik tot op heden geen bericht gehad van Geiz over dit probleem. Indien dit wel het geval is bij deze mijn excuses voor geen reactie.
    Indien er problemen zijn durf ik wel te vertellen dat ik altijd mijn uiterste best doe om de aanwezige problemen op te lossen.

    Gijz: graag verneem ik een bericht van jou om een afspraak te maken om naar jouw software te kijken.

    Vriendelijke groet,

    Erwin
    Roetfilter-verwijderen.com
     
  10. elk verhaal heeft 2 kanten.
    dankjewel voor het reageren hier op het forum Erwin :thumbs:
     
  11. En? [MENTION=13069]geiz[/MENTION]
     
  12. #92 geiz, 13 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2014
    Ik heb mijn probleem voorgelegd op een forum van professionele tuners, welke uitgelegd hebben hoe het zo ongeveer in zijn werk gaat en wat er fout kan gaan. Dat de software aanpassing prima werkt kan ik beamen, ik was in eerste instantie ook erg tevreden. Alleen nu er een kleine fout optrad, waarbij de foutcode niet zichtbaar was, heb ik zo'n 25-30 uur moeten spenderen aan foutzoeken.
     
  13. Hallo Forumers,

    Wat spijtig en vervelend om dit te moeten lezen.
    Ik moet zeggen dat wat Geiz hier benoemd voor mij ook herkenbaar is.
    Mijn auto heeft daar ook een tijdje last van gehad met het verschil dat dit voor de tuning heeft plaats gevonden toen de problemen nog in volle gang waren.
    De monteur had toen ook diverse storingen gesimuleerd die ook niet terug te vinden waren, waar hij op dat moment ook stapel gek van werd.
    Dat is op gegeven moment ook vanzelf opgehouden en werkte weer zo als het hoorde.
    Ik zal het bij de volgende beurt die al spoedig volgt ff laten checken en kom ik daar zo spoedig mogelijk op terug.

    Gr, Eric.
     
  14. Dit vraagt om weer een reactie van [MENTION=15497]Dpf off[/MENTION] . Waarschijnlijk wordt er zoveel uit de software weggeprogrammeerd, dat er bij verkeerde waardes geen codes opgeslagen worden (en het managementlampje dus ook niet gaat branden).

    slordig ook dat hij geen contact heeft opgenomen met [MENTION=13069]geiz[/MENTION]
     
  15. Goede avond forumleden,

    Op mijn vorige bericht heb ik gevraagd of [MENTION=13069]geiz[/MENTION] contact op wou nemen met mij om naar de software te kijken. Ik heb geen mail ontvangen.
    Bij deze dus nogmaals deze vraag. Ook ben ik telefonisch bereikbaar van ma t/m za van 9.00 tot 20.00 op 0651824227. Ook zou je een bericht achter kunnen laten via de nieuwe website www.roetfilter-verwijderen.com

    Graag zou ik alsnog naar jouw software kijken.

    Het probleem van [MENTION=8995]Diamondwhite[/MENTION] heeft schijnbaar niets te maken met de tuning, omdat dit probleem juist was ontstaan voor de tuning.

    Ik wil er nog wel graag op wijzen dat niet elk type diagnose apparaat alle informatie toont zoals vaak gewenst

    Vriendelijke groet,

    Erwin Meuleman
     
  16. #96 geiz, 30 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2014
    Erwin, ik heb je een PBtje gestuurd, de mails lijken in de spam box te belanden?

    Het verbaasde me overigens ook dat ik geen reactie terug kreeg, gezien de vriendelijke houding bij de tuning zelf.
     
  17. Heb deze ellende ook gehad met mijn 2.0TDCi, bleek het gasklephuis te zijn. Precieser: de plastic tandwieltjes die de vlinderkleppen laten draaien waren de tandjes afgesleten.
     
  18. Heeft een diesel een gasklephuis dan?
    Is dat niet de brandstofdrukregelaar die dan defect is? Ben even de naam kwijt.
     
  19. Ford noemt 'm wel zo in de onderdelenlijst.... zou de rekening op moeten zoeken voor een foto ;-)

    Bij mijn focus met 2 kleppen voor de laadlucht, direct uit de turbo en gekoeld uit de intercooler.
     
  20. Diesels met roetfilter hebben een smoorklep om de verbrandingstemperatuur omhoog te krijgen en/of een intercooler bypass
     

Deel Deze Pagina