1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

182 pk nog leverbaar?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Caspert79, 26 jul 2020.

Tags:
  1. Bij de Kuga is het net jammer inderdaad. Voor veel mensen lijkt de sweetspot toch te liggen tussen 1300 en 1500kg.
    Ford is altijd vrij conservatief met het trekgewicht heb ik het idee.
    Als ik kijk naar het gemak waarmee onze C-Max met 150pk onze caravan van max 1300kg trekt dan kan die makkelijk meer trekken.
     
  2. Er zitten meerdere redenen aan waarom hij dat gewicht heeft gekregen.
    Op een hellimg moet je weer kunnen optrekken ook met aanhanger.
    Hoe de test precies is geen idee.
    Mogelijk dat gewicht van auto rol mee speelt.
     
  3. Ik denk voornamelijk milieu eisen en de daaraan hangende kosten en het gewicht al zou gewicht voor mij dan geen probleem zijn tenminste rijbewijs technisch.
     
  4. Lees ik het nou goed dat de focus mk4 er in de 1.5 alleen nog als hybride is? Dus geen gewone 150pk (en dus 180pk) meer?
    Als ik over een jaar of 3 / 4 mijn huidige focus weer inruil wil ik graag een mk4 benzine die gewoon mijn 1500kg caravan kan en mag trekken...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  5. De 1.5 ECOboost is er juist (nog) niet als hybride.

    Op dit moment is alleen nog de 150 PK 1.5 ECOboost met automatische transmissie verkrijgbaar. De 182 PK 1.5 ECOboost met handgeschakelde transmissie is uit de prijslijsten verdwenen.
     
    Steef30 vindt dit leuk.
  6. In Duitsland is de automaat nog te verkrijgen als 150 en 182PK
    In Belgie alleen als 182Pk automaat.
    Zowel de 182Pk als de 150Pk hebben dezelfde CO2 uitstoot en dus ook hetzelfde label.
    :weird: wat Ford Nederland doet.
     
  7. Dat slaat inderdaad nergens op. Maar ja, Nederlandse importeurs doen vaker rare dingen.
     
  8. Zal wel weer een centen kwestie zijn.
    Het bevorderd wel de import vanuit andere landen.
    Ik merk dat er tegenwoordig veel Ford's uit Spanje worden geïmporteerd door dealers. Alleen jamer dat er dan bijna nooit stoelverwarming en voorruitverwarming op zit.
    ;)
     
    meeder vindt dit leuk.
  9. Dat viel mij op toen ik op zoek was naar onze huidige C-Max. De combinatie 1.5 Ecoboost en automaat was op origineel NL kenteken zeldzaam, ze kwamen bijna allemaal uit Duitsland.
     
  10. Dat word dus over een paar jaar weer zelf de auto uit Duitsland halen óf (als dat dan nog mogelijk is) de originele software laten updaten naar 182pk.
    En anders dan toch maar naar de tuner..
     

Deel Deze Pagina