1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

150pk (standaard) versus 182pk

Discussie in 'Performance' gestart door Stephan1971, 2 jul 2019.

  1. Hallo allemaal,

    Ik heb momenteel een Grand C-max 1.6 Ecoboost 150pk Lease Titanium en ik ben aan het kijken of hier eventueel de 182pk software op kan. Ik heb al even aan het zoeken geweest en zie in de diverse topics dat dit mogelijk moet zijn. Ik kan echter niet echt vinden wat de voordelen en eventueel de nadelen hiervan zijn. Daarom heb ik de volgende vragen:

    Wat voor voordelen geeft de 182pk software boven de standaard 150pk software? Ik heb een ‘normale’ rijstijl (dus niet heel sportief, al probeer ik het natuurlijk ook wel eens een keer om het snelste weg zijn bij een verkeerslicht). Ga ik met een normale rijstijl iets merken van die extra pk’s? Heeft het bijvoorbeeld ook invloed op andere zaken, zoals verbruik, koppel of iets anders (bij een normale rijstijl)?

    Zijn er misschien ook nadelen/risico’s om dit te doen?

    Alvast bedankt voor de reacties en sorry als dit allemaal al eens beantwoord is maar ik het niet heb kunnen vinden.

    Stephan
     
  2. Voordeel: je hebt 182pk i.p.v. 150
    Nadeel: je hebt er pas plezier van boven de 4000 toeren, dus meer verbruik.
     
  3. Die 32pk had ik zelf ook al bedacht ;)... maar als dit inderdaad alles is dan denk ik dat het voor mij geen toegevoegde waarde heeft met mijn rijstijl.
     
  4. Omdat je niet meer koppel krijgt merk je bij lage toeren niets.
    Alleen als je doortrekt boven de 4000 toeren zal je merken dat de auto ook door blijft trekken.
     
  5. Duidelijk... Dank je
     

Deel Deze Pagina