1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

12V aansluiting kofferbak Focus Wagon titanium

Discussie in 'Electronica' gestart door SpeedyG, 2 jul 2018.

  1. Nu de zomervakantie in zicht is, loop je tegen typisch zomervraagjes.
    Ik heb voor het eerst een electrische koelbox mee.
    Wil deze onderweg aansluiten op de 12V ansluiting in onze kofferbak.
    Nu probeer ik er alleen achter te komen hoe deze aansluiting werkt.
    Er zijn de volgende mogelijkheden:
    • Gekoppeld aan contactslot. Contact aan, 12V aan, Contact uit, 12V uit.
    • Gekoppeld aan contactslot met vertraging. Contact aan, 12V aan, Contact uit, 12V na 30 min uit.
    • Gekoppeld aan constante stroom. Continu stroom vanaf de accu
    Wie weet het juiste antwoord.
    Ik wil voorkomen dat ik straks een koud biertje heb en een lege accu :schater:
     
  2. Deze zit achter de constante spanning bij de focus 3.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  3. Echter rijdt Speedy in een mk2... :think:
     
  4. Ik heb mn telefoon al eens 45 min in de kofferbak geladen zonder dat ik in de buurt was. Bij aankomst brandde het lampje van de lader nog steeds
     
  5. In de focus mk2 hebben alledrie 12V aansluitingen constante spanning, dus dat wordt dan zeker een lege accu ! ;)
     
  6. Maar wel een koud biertje voor jou,en een koud biertje voor degene die je helpt met overstarten[emoji23]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    gerardTDCI en SpeedyG vinden dit leuk.
  7. Bedankt voor het stellen van deze vraag en voor de antwoorden, ik had ook zomaar met een lege accu kunnen staan dus. Heb ik nog een aanvullende vraag hierover. Wordt de 12v aansluiting gedeeld met die van de voorkant? Oftewel zijn deze in serie geschakeld en moeten beide aansluitingen het beschikbare wattage verdelen? Of heeft dit geen invloed en kunnen er aan beide aansluitingen flinke stroomverbruikers aangesloten worden?
     
  8. Ze zijn gewoon parallel geschakeld, de voorste 2 zitten op 1 zekering (dacht 109) en die in de bagageruimte op een aparte zekering (dacht 119)
    Dus je kunt gewoon voor en achter apart een flinke stroomverbruiker aansluiten.

    Kijk evtl even in het instructieboekje als je de exacte zekering wilt weten, ze zitten bij de voeten van de passagier ...
     
    SmokeWurst vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina