1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8i 16V Formule 1 OEM+ *verzoekje!*

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door ST130, 31 aug 2013.

  1. Netjes zo Niels
     
  2. zo netjes hoor
     
  3. Bedankt heren!

    Het heeft even geduurd, maar van de week had ik dan tijd om een probleem met de elektrische hoogteverstelling van de koplampen te tackelen. Het probleem van de aftermarket FK koplampen zat hem in twee dingen namelijk de 2 aparte meegeleverde draadjes die bij de set zaten en de montage van de koplampstelmotor achteraf. Blijkbaar heb ik de stelmotor gemonteerd toen het staafje van de stelmotor in de kortste stand zat. Vandaar dat de montage achteraf ook zo moeizaam ging... Ook werkte bij mij de stelmotor niet met de meegleverde draadjes, deze zijn er nu tussenuit en de hoogteverstelling werkt weer naar behoren! Blij toe, want ik was er wel een beetje klaar mee! :D

    Het begin:

    [​IMG]

    De draadjes die er nu tussenuit zijn:

    [​IMG]

    Originele aansluiting weer gemaakt:

    [​IMG]

    Lichtbeeld en hoogteverstelling (deels) getest:

    [​IMG]

    Ook even met het andere kleine projectje verder gegaan; helaas heeft de andere mistlamp het begeven...

    [​IMG]

    to be continued!
     
  4. Goed bezig! :-)
     
  5. Ziet er goed uit man :) jaloers [emoji43]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  6. Even een update van de Escort. Een tijdje geleden had ik een koppelingsprobleem wat vreemd was, omdat de koppeling pas (10 maand geleden) vervangen was. Uiteraard even langs de garage gereden. Na verdere diagnose bleek uiteindelijk dat toch het vliegwiel defect is geweest en juist dat het probleem van het bokken en stoten heeft veroorzaakt bij het wegrijden uit stilstand.

    [​IMG]

    De complete koppelingsplaat zat onder de krassen welke ook (weer) vervangen moest worden.

    [​IMG]

    Bij het verwijderen van het vliegwiel nog even de krukaskeerring gecheckt maar deze was mooi droog. Ook is er nog een motorsteun en aandrijfashoes vervangen, maar dat mag ook een keer na 19 jaar... :mrgreen:

    De auto rijdt nu weer zoals het hoort, hij lijkt zelfs wat vlotter maar dat komt misschien omdat de vermogensoverbrenging nu zonder mankenementen gaat! :thumbup:

    Een ander nieuwtje is dat ik een Focus 1.0 125pk Titanium in Midnight Sky heb aangeschaft! De optionele 18" 5 spaak wielen, donkere ruiten en het extra light-pack met de xenonlampen maken het plaatje helemaal af. Ik heb proefritten in zowel de 100, 125, 150 en 182 pk gemaakt, maar deze auto i.c.m. met motorisering en uitvoering wist mij het meest te imponeren. De Fiesta Metal was een fijne en wendbare auto, maar wat heb ik de Focus gemist! Ontzettend soepel en fijn weggedrag en is zelfs vlot te noemen als ik het vergelijk met de 2.0 atmo uit de Focus 1 en 2.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De eerste modificatie zal het koelvloeistofreservoir zijn. Deze is al binnen, maar moet nog een keer gemonteerd worden!
     
  7. Mooie focus zeg!
     
  8. gefeliciteerd Niels :thumbs:
    veel veilige KM gewenst met de :focus3:
     
  9. Leuke focus!! Fijn dat de escort weer goed is
     
  10. Goed bezig, Niels.

    En een mooie focus! Had ik niet zien aankomen.
     
  11. Kan ik begrijpen Marco; heb zelfs andere merken overwogen maar de Focus had de beste 'value for money' verhouding. Ook de beste pk's/liter verhouding; zelfs beter dan die van een standaard 2.5T...;)
     
  12. Elke keer denk ik bij het zien van jouw Escort, wat een plaatje! Ik heb toch een zwak voor dit model gekregen. Houd hem heel!
     
  13. Dat heelhouden kun je wel aan Niels overlaten. ;).
     
  14. Snel nog eentje proberen te scoren dan; de MK7 is die van een uitstervend ras..
     
  15. Idd die escort blijft een mooie auto.

    Ook de Focus is weer een mooie auto. Heb je hier ook weer grote plannen voor?
     
  16. blijft een super mooie wagen die escort
    en die focus had ik niet helemaal verwacht
    ik had het idee dat je aardig plezier had van de fiesta
     
  17. Zulke zoals die van jou ga je niet meer vinden gok ik zo.
     
  18. Niet direct, maar het individual spoilerpakket vind ik wel heel erg mooi. Maar daarmee zul je ook de uitlaatdemper(s) moeten aanpassen.

    De Fiesta is zeker leuk, maar de Focus is gewoon een klasse beter. Ook iets meer comfort en waar de Metal van toeren hield kun je de Focus mooi laag in toeren houden. Een compleet andere auto dus!

    Af en toe Marco komt er nog weleens een pareltje voorbij. Vooral op de duitse Ebay staat nog weleens een nette MK5, 6 of 7 XR3i of RS2000 (F1).
     
  19. Ben benieuwd.

    Je hebt de lat natuurlijk ook wel erg hoog gelegd met je Centennial die van binnen en van buiten gewoon erg gaaf was. En nu je escort die ook weer super strak is, verwacht ik dat de focus ook niet standaard zal blijven.....:lol:
     

  20. Ik wacht gewoon op deze:lol:
     

Deel Deze Pagina