Vanavond thuis gekomen. Na uitzetten contact bleef de motor lopen. Ook met de sleutel eruit bleef hij aan. Betreft een Mk 2.1. Na een aantal seconden sloeg de motor wel af. Uitgelezen met Forscan. Enige fout was van laag batterij niveau AB. Onderweg schakelde de Cruise control uit. Maar heeft er wellicht niks mee te maken. Had ik poosje terug nog een keer. Beide keren met een aanhanger erachter. Iemand een idee waarom de motor niet uit gaat? Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
Ik ben geen diesel specialist, maar wat zo in mij opkomt is dat de dieselpomp niet stopt, er een brandstofklep niet sluit (als dat erin zit) of in een erger geval hij olie uit het blok verbrand......maar een lage accuspanning is sowieso niet goed, en kan tot gekke klachten leiden. Dat kan je wel zelf testen als je een multimeter hebt, als hij draait moet je richting de 13,8VDC gaan tot een max van 14,2VDC, net na uitzetten zal hij rond de 13,2VDC zitten, en als hij minstens 6 uur stil staat zal dat een hoge 12VDC zijn, zit hij na lang stilstaan onder de 12VDC dan moet je toch serieus gaan denken aan een nieuwe accu.
Accu is pas vervangen. Batterij van de afstandsbediening werd gemeld in Forscan. Niet zo lang geleden olie vervangen. Maar wat jij stelt zou ik ook verbruik moeten hebben. Zal eens nakijken. Daar kan je motor van op hol slaan toch. Zie overigens geen blauwe rook in de spiegels Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
Heeft de 1.8 tdci een magneetklep bij de brandstofpomp zitten? De 1.8 is is toch nog geen common rail diesel maar één met een verdelerpomp? Als dat klepje niet goed afsluit blijft een diesel gewoon doorlopen
Oei, overheen gelezen dat het de AB betrof.....zou die invloed hebben op alleen de vergrendelingen, of ook starten en stoppen van de motor?? En ja, zodra hij echt olie uit het blok aanzuigt, dan mag je verbruik van olie verwachten, en op hol slaan is dan een mogelijkheid
Of hij wel goed werkt bedoel je? Hoe dan? Bij start werkt alles naar behoren. Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
je zegt dat het eerder is voorgekomen toen er een aanhanger erachter zat. toevallig geen vocht in de stekker. of toevallig 13/7polig verloop stekker op zitten. er staat me bij dat ooit een motorisch probleem is opgelost door nieuwe trekhaakset te monteren/ goed te monteren. alleen welk merk het precies wat geen idee. als de motor olie begint te verbruiken, dan is de kans groot dat hij in toeren blijft stijgen. hoe meer toeren hoe meer hij aanzuigt. gevolg ervan hoef ik denk niet te vermelden, kun je wel raden. lees dat het om een mk2.1 gaat. mogelijk probleem met instrumentenpaneel, lees dat daar vaker problemen mee zijn. alleen dan is het eigenlijk averechts. motor start niet. als probleem voorkomt, opvoedkundig tikje boven op dashboard, zou je kunnen proberen. daarnaast schakelde onderweg je cruise control uit. mooi moment om met lopende motor je forscan app bij te pakken en storing uit te lezen. cruise control valt nooit echt zomaar uit. slecht koppeling of rempedaal sensor ja. maar mogelijk een storing kan het ook veroorzaken. AB met lege batterij zou niet veel uitmaken, zal ook alleen bij starten met keyless start probleem kunnen geven. je zegt dat je sleutel uit slot hebt gehaald, dus keyless start zal het niet zijn. In dat geval kan de battery van AB leeg zijn, maar zal geen probleem geven met starten en afzetten van de motor. batterij is namelijk in dat geval alleen voor openen en sluiten van de portieren
Nee dat ging over het uitvallen van de cruise control tijdens het rijden. Verloop zit er niet op. Lopen zo twee zaken door elkaar Gaat dit dan niet andersom? Motor blijft lopen en toeren stijgen maar uitzetten helpt niet? Oke Zal het in de gaten houden Ik heb geen keyless idd. Hee Mk 2.1 LOL Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
hoe bedoel je andersom. het klopt dat je sleutel in je handen kan hebben als de motor olie begint aan te zuigen. toeren stijgen vrij snel en voor je het weet ga je ver in het rood uitkomen. collega keer vergeten olie af te tappen en dus zat er ineens 10liter olie in. gevolg dat motor het begon aan te zuigen. bij uitlezen kregen we storing met vermelding max rpm overschreden. rpm ging richting de 10.000rpm, en ja na 2de keer afzetten met versnelling en koppeling op laten komen. waren de drijfstang niet veel meer van over gebleven. dus als ik je zo even goed begrijp. is 2x cruise control eerder uitgevallen toen je aanhanger er achter had. niet dat motor blijft lopen. want dan heb ik dat deel verkeerd begrepen
@trucker0werner Vandaag weer de cruise control uit met aanhanger erachter. Geen code uitgelezen. Alleen batterij van de afstandsbediening. Olie is netjes op peil. Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
Dan probeer je hem uit te zetten omdat het toerental oploopt. Ik deed het gewoon omdat ik thuis was. Niet helemaal andersom [emoji12] Dat klopt. Ik verwachtte dat er verband zou zijn vandaar. Je vertelt een dokter ook alle symptomen [emoji11] Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
Heb je combilampjes voor je rem en achterlicht? Kijk eens of de draden daarvan nog heel zijn. Het klinkt alsof hij ziet dat je remlichten aan gaan. Als dat inderdaad het geval is kan de electronica van de auto over de zeik gaan en dan heb je de vreemdste storingen.
Idd combi. Alles heel contacten wel beetje oxidatie. Stekker ook. Contact spray erover. Binnenkort ff weer de auto ervoor zetten Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk