1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 182pk 1.5 ecoboost aanpassing software

Discussie in 'Performance' gestart door mack, 1 jun 2016.

  1. Zag ik niet ergens groene blaadjes met de tekst eco...... in een display voorbijkomen. :rock::schater:
     
  2. Johan je hebt gelijk, ik vond de 1.6 toch iets soepeler dan de 1.5. Maar hij gaat wel als de brandweer.
     
  3. Jazeker, maar ik denk dat Ford andere normen worden gebruikt voor een ST als het ECO gaat ;) Het gemiddelde verbruik van 1:11,5 heb al bijna vanaf het begin, met uitzondering van het BP uitstapje, ook ten tijde van de groene blaadjes :thumbs:
     
  4. Dus vpower tanken als ik het zo hier lees voor de 1.5?!! Hier bereik je een beter resultaat dus begrijp ik.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  5. Ik durf niet te zeggen dat het altijd zo is, maar ik ervaar een merkbaar verschil, kan ook aan de motor liggen natuurlijk en het aantal paarden in het vooronder (kleine 280).
     
  6. #26 asciarrino, 16 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2016


    Edit :

    Van octaan 95 naar 98 gaat een beetje verschil geven, maar wel niet in verhouding met meerprijs.

    Je kan altijd octaan booster gebruiken of race brandstof gebruiken met 101 octaan.
    Vpower op zich geen echt voordeel en is gewoon 98 octaan

    Bij een aantal zoals vpower of bp ultimate zitten iets meer dmeetmiddelen.
    Als geld niet uitmaakt dan kan je er voor kiezen.
    Verwacht geen wonderen.

    P.s. Al veel mee getest. Ben bijna 22 jaar actief als ingenieur/chemicus in de petrochemie. BP, Shell, Eni en Total zijn klanten


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  7. Interessant om iets te lezen van een persoon die echt in de materie zit.
    Je geeft aan dat er in vpower en bp ultimate iets meer dmeetmiddelen zitten.
    Wat zijn dmeetmiddelen?

    Wat is nu het verschil met de brandstoffen aan de "witte" pomp?
    Meestal tank ik gewoon bij de onbemande pomp zoals de tinq, tango, q8 enz.
    Doe je daar je auto nu echt tekort mee?
     
  8. Ik bedoel smeer middelen. Typo error

    In principe weinig verschil met witte pomp, enkel rekening mee houden dat sommige hun materiaal minder onderhouden.

    Onbemand geen verschil. Zelfde verhaal.

    Bij sommige stations hoor je soms verhalen van vuile brandstof. Deze best mijden, maar anders gewoon kijken naar prijs.





    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  9. #29 SpongeBob, 16 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2016
    Duidelijk. Thx!

    Mijn dealer adviseerde om, na mijn onderhoudsbeurt, eenmalig nog een flesje met toevoegingen te gebruiken.
    Ik verwacht zo'n WYNN'S injector +plus+ cleaner flesje.
    Het waren de kosten niet dus ik heb het maar gedaan.

    Is dat werkelijk zinvol, of de volgende keer maar vriendelijk bedanken en niet doen? :mrgreen:

    Edit: Bij de EcoBoost wordt de brandstof toch al rechtstreeks in de cilinder gespoten, dus van neerslagvorming op de kleppen heb je geen last.
     
  10. Is wel zinvol om af en toe te doen. Bijvoorbeeld icm je groot onderhoud of zo.
    Schoon is schoon, dus als je te vaak doet, dan is het verloren moeite.
     
  11. Bedankt :thumbs:
     
  12. @mack bent u nog steeds tevreden over de update?

    Zelf ben ik sinds begin van dit jaar in het bezit van een Focus met 1.5 ecoboost en 150 pk en stiekem mag dit toch wel wat meer worden. Lees alleen diverse verhalen over de versnellingsbak die volgens de fabriek tot 280nm kunnen. Upgrade naar de 182 pk software lijkt mij dus een mooie stap!
     
  13. De focus niet meer in bezit. Maar tot de laatste dag is het goed bevallen. Ik zou het doen als ik jou was. Zeker voor het geld. Geeft je een hoop plezier. En bovenal een veilige manier van tunen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina