1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 182pk 1.5 ecoboost aanpassing software

Discussie in 'Performance' gestart door mack, 1 jun 2016.

  1. Door de diversen berichten die op t forum stonden om de software van een 1.6 te voorzien van de 182pk versie ipv 150 wekte het de interesse om het te doen voor mijn 1.5 ecoboost.
    Maar is was dat mogelijk? Geen idee. Op t forum niks kunnen vinden hierover.
    Contact gelegd met [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] en gevraagd wat hij kon betekenen voor me.
    Proberen waard toch[emoji1]. Dutchguy was best zeker van zijn zaak en mocht het niet lukken dan is de originele software zo weer terug te zetten.

    Samen met zwager (die een 1.6 heeft) naar t mooie Ommen toe.
    Eerst de focus van zwager aan t infuus, na velen 1tjes en nulletjes door de kabel was het zijn beurt voor een proefrit.
    Met een smile kwam ie terug. Niks meer inhouden vanaf 4000rpm.
    En dan nu de 1.5 van mij aan de computer.
    Software inladen verliep vlekkeloos en daarna mijn beurt voor een ritje.

    Ook ik kan nu bevestigen dat het een hele verbetering is.
    Bij de 1.5 was het enorm merkbaar dat vanaf de 4000rpm het vermogen weg was.
    Dat is nu wel andere koek, tot de 4100rpm gaat ie zoals voorheen. Eenmaal daarboven gaat ie gewoon lekker door met merkbaar power.

    Dus voor de mensen met een 1.5 ecoboost. Ik zeg dutchguy contacten.
    Nogmaals dank Lars (ook namens mijn zwager)[emoji1360][emoji1360]
     
  2. Goed om te lezen! Eerst de mijne goed inrijden. Wat kost zoiets eigenlijk?
     
  3. Voor prijzen wil ik je graag doorverwijzen naar dutchguy. Dit met de reden dat ik het niet zo netjes vind om het openbaar op t forum te zetten.
     
  4. Duidelijk en begrijpelijk. Ik stuur hem wel een berichtje. Thanks.
     
  5. WoW! De 182pk software van een 1.6 ecoboost 'past' gewoon op een 1.5 ecoboost?
    Bijzonder, maar mooi dat het gelukt is! :cool:
     
  6. [MENTION=1693]McGyver[/MENTION]. Niet helemaal correct. Het is de 182pk versie voor de 1.5 ecoboost. Tussen de 1.6 en de 1.5 zit absoluut verschil qua software
     
  7. Dat is inderdaad wel heel erg optimistisch... :mrgreen:

    De 1.5 ecoboost heeft zijn eigen variant software.
    Sterker nog: de software is behoorlijk anders (3mb ipv 2mb bij de 1.6)

    Mooi dat het goed werkt!
     
  8. Maar er bestaat dus een 182PK versie van de 1.5? Of is dit gewoon aangepaste software?
     
  9. Er bestaat dus inderdaad een originele 182pk software voor de 1.5 van Ford.
    Het is dus zeker geen zelf geknutselde software of andere vorm van 'chiptuning'.
     
  10. Ik rij ook nog steeds met plezier rond op de 182pk rijdt zo heerlijk. Thnx [MENTION=551]dutchguy[/MENTION]!:cheer:

    Maar leuk dat ford dit plan gewoon heeft doorgezet op de 1.5
     
  11. Helder! Ik vond het al bijzonder.
     
  12. Nou lekker dan, net een paar maanden geleden Bluefin geinstalleerd.
     
  13. Ik ben van 182 naar Bluefin gegaan, en dag verschil is groter als van 150 naar 182.
     
  14. Dat wil ik ook nog maar vrees dat ik dan weer gezeur krijg met het vliegwiel.

    Maar moet zeggen dat hij met de 182pk software nog steeds zuiniger is dan met de 150pk. Zit op 6.9ltr
     
  15. Ow gelukkig Anton.
     
  16. Vertel er dan wel bij dat je meer hebt gedaan dan enkel de software. Persoonlijk zou ik het niet aandurven om de 1.6 boven die 200pk grens te trekken. De motor is al op de grens ontworpen en is heel gevoelig op de koeling. Ze zullen het me hier vast tegenspreken, maar maar ook op dit forum al meer dan eens het resultaat mogen zien. 1 ding scheelt, als bij jou de boel kapot loopt, dan kun je hetzelf fixen.

    Met 100% zekerheid durf ik te stellen dat er niks mis is met je vliegwiel. Als dit zo zijn, dan had je er nu ook last van gehad. Ik denk dat het slechte rijden destijds door een slechte tune werd veroorzaakt.
     
  17. Je bent niet de enige die daar met een slechte tune daar vandaan kwam.
    Voor mij was het daar eens maar nooit weer.
     
  18. Toen ik de Bluefin installeerde was de auto origineel. Wel maf/map/benzine druk vervangen om "als nieuw" te beginnen. Ook toen was het verschil aanzienlijk. Inmiddels een Airtec intercooler en uitlaat vanaf de kat. Tijdens de meting bij verhoeven dus 220PK/340nm op Shell 95. Echter ik denk zelf dat deze waarden iets optimistisch zijn.
     
  19. Nee hoor dat kan best kloppen mijn vorige ecoboost 1.6 had na chiptuning 210 pk met ook 340 Nm koppel wel altijd op Bp Ultimate of Shell Vpower.

    De 1.5 die ik nu rijd vind ik overigens beter rijden op Shell Vpower dan Bp ultimate en de turbo lijkt wat meer toeren nodig te hebben dan bij de 1.6.
    Maar qua acceleratie zijn ze min of meer vergelijkbaar heb nu we iets minder last van wielspin maar dat komt misschien omdat ik nu 235 18 inch eronder hebt liggen ipv 215mm 17 inch bij de 1.6 ecoboost.

    Danny hoe vind jij de 1.5 gechipt in vergelijk met de 1.6 gechipt ?
     
  20. #20 Iodokus, 14 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2016
    Wel geinig dat je deze winst zo kan behalen, nu maar hopen dat het niet te snel went Richard ;) :schater:


    Geinig ik ervaar dit ook zo. Goed de motor is iets anders maar ook ik constateer dat de Ecoboost beter (rustiger) loopt met VPower dan met Ultimate. Nog maar te zwijgen over het verschil in verbruik.

    Ultimate ruim 20000 kilometer verbruik 1:9,8
    VPower kleine 55000 kilometer verbruik 1:11,5

    Het is geen gedegen onderzoek dat begrijp ik, maar wel opvallend zeker daar ik van mezelf weet dat er aan de rijstijl niets veranderd is :twisted: :schater:
     

Deel Deze Pagina