1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 EcoboostHybrid 125 pk chiptunen

Discussie in 'Performance tuning' gestart door jeroen.vandenberg, 1 dec 2020.

  1. Ik krijg binnenkort een Focus ST Line met de 1.0 EcoboostHybrid motor in 125 pk.
    Aangezien deze motor ook als 155 pk versie te bestellen is zou dat volgens mij met chiptunen ook mogelijk moeten zijn.

    Heeft iemand hier al ervaring mee of weet een bedrijf/persoon die dat kan ?

    Jeroen
     
  2. Ervan uitgaande dat de 125pk hybrid ook een 6-bak heeft, zou dat moeten lukken.
    Misschien komt er met de tijd wel een forumlid met de software voor het upgraden van je auto naar die 155pk versie als er geen verschillen in hardware zijn tenminste.
     
  3. Het zijn inderdaad allebei 6-bak versies
     
  4. Komt dit extra vermogen niet uit een combinatie van de benzinemotor en de elektromotor? Het lijkt mij dat je dat een soort tune voor het hele systeem moet hebben (mits alles mechanisch en elektrisch identiek is).
     
  5. Op andere forums wordt gesuggereerd dat de 125 PK en 155 PK versies van de 1.0 ECOboost Hybrid technisch niet identiek zijn.

    De 125 PK versie zou in basis een 95 PK motor zijn (zoals voorheen in de Fiesta geleverd) met elektromotor ondersteuning en de 155 PK versie zou in basis een 125 PK motor zijn met elektromotor ondersteuning.


    Ik heb tot op heden echter nog geen technische documentatie kunnen vinden om dit te kunnen bevestigen of ontkrachten.
     
    Leon Focus en meeder vinden dit leuk.
  6. Op dit moment kan ik wel al chiptuning voor de Puma 155 pk hybrid vinden, die zou dan al tot 181 pk gaan. Als de motoren technisch identiek zijn zou dat dus met de 125 pk Focus ook moeten lukken, dat klinkt als muziek in de oren....
     
  7. #7 ing_BRW, 4 dec 2020
    Laatst bewerkt: 6 dec 2020
    Ik zou niet te hard juichen. De Focus 1.0 EcoBoost 155 pk mHEV heeft af fabriek 235 Nm koppel (de Puma 240 Nm).
    Als de Focus mHEV dezelfde versnellingsbak heeft als de reguliere 1.0 Ecoboost dan is de max voor de versnellingsbak 240 Nm.

    De eerste chippers die ik kan vinden voor de Puma gaan door naar 250 Nm koppel. Dit koppel komt al laag in het toerental vrij (1.750 tpm), dus die kan je in het dagelijks gebruik niet ontwijken.
    Check ook even dit topic: https://www.focusclub.nl/index.php?threads/focus-mk4-chiptuning.112446/
    Niet onverstandig om je er eens goed in te verdiepen wat mogelijk is en je te laten informeren door experts.
     

Deel Deze Pagina