Scheid namen met een komma.
Klopt heeft een ketting. Is geen zuinige auto maar wel degelijk.
Heb bij mijn 1.5 de Rica tuning laten doen. Nu 216 pk en 312 Nm. Is wel een handbak, kan niet bij een automaat.
Heb er vroeger ook 1 gehad. De voorverwarming van het blok is wel handig in de winter. Ook in Nederland. Zit een verwarmingselement van 300W in.
Volgens mij voorwielaandrijving.
Voordeel van de 1.5 motor t.o.v. de 2.3 is in ieder geval 100 kg minder gewicht voorin. Dus minder onderstuur.
Hoe zit het met het airco onderhoud? Bij de MK3 moest dit ook na 4 jaar gebeuren?
Is het een handbak of automaat?
In het profiel zie ik dat het gaat om de 1,0.
Volgens mij 320 Nm. Bij mij is het max. koppel 312 Nm (Rica).
Je kan ook de RICA tuning laten doen. Voor 150 euro extra zetten ze dan de cilinderuitschakeling uit. Wat het zonder de tuning kost weet ik niet.
En de 3 cilinder is een stuk zuiniger. Had hiervoor de MK3 182 pk (4 cilinder) nu de 182 pk 3 cilinder.
Ook op het Duitse Ford forum dezelfde reacties. Meer betalen voor minder auto.
Die van mij heeft de 2jrs beurt ook net gehad bij de Ford dealer. Ook rond die prijs (zonder remvloeistof trouwens).
Google : The 8F24 is designed for engines with torque loads to 240 Nm.
Garantie?
Ik kon het tijdens de Rica tuning voor een kleine meerprijs uit laten zetten. Toch niet gedaan. De cilinderuitschakeling zal ook wel iets voor...
Ook bij de 1.5 handbak vrijwel niet merkbaar.
En bij 30.000 km.
Ziet er goed uit. Nu nog even de RICA tuning...... 216pk en 310 Nm. Bevalt mij prima.
Calvin welkom, Ik heb precies dezelfde. Alleen dan de 182pk met inmiddels 216 pk. gr. Rick