1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 Iodokus Focus 3.5 Ecoboost 2.3 RS - 6e Focus

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Iodokus, 6 jun 2018.

  1. :worthless:
     
  2. Da's best maar dan wel hier KLIK :mrgreen:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  3. Weer een jaar verder en de RS heeft ook dit jaar de service beurt weer glansrijk doorstaan. Moet eerkijk zeggen dat de auto nog steeds uitermate goed bevalt maar dat er bijna niet meer mee gereden wordt
    A: omdat ik nu werk in mijn woonplaats en woon/werk verkeer zeer minimaal is.
    B: omdat er al een tijdje een Puma voor die deur staat waar de familie en boodschappen kilometers mee gemaakt worden, naast dat vrouwlief de auto ook gebruikt voor woon/werk verkeer.

    Wel een hele kleine update gedaan aan het Sync3 systeem (in beide auto's overigens). Ik was dat gedoe met draadjes zat om Apple Carplay te kunnen gebruiken. Derhalve heb ik nu een WiFi/bluetooth dongel geplaatst die deze verbinding tot stand breng zodra je de auto start, echt een aanrader. Ik ben niet gegaan voor van die kastjes van 2 of 3 honderd euro maar heb gekozen voor een simpele plug & play dongel. Ik heb wel van die kastjes getest maar los van de prijs vond ik de prestaties heel erg tegenvallen. Met name de snelheid van het koppelen (telefoon - Sync) en de vertraging in de verbinding (muziek en maar vooral bellen) beviel me helemaaal niet. Na wat zoekwerk stuitte ik op een Carplay oplossing welke onderandere onder de naam Lighted Lifestyle wordt verkocht en ben er uitermate tevreden over. Instappen, starten en zodra Sync is opgestart is Carplay geactiveerd. Mooiste van alles er is geen merkbare vertaging tijdens het bellen en dat allemaal voor maar 6 tientjes :thumbup:


    Weg met dit:
    [​IMG]

    Nu dit:
    [​IMG]

    En dit in het middenconsole (let niet op de kabel in de 12V aansluiting)
    [​IMG]
     
    Edgar Focus, Magure, Rykers en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. dat ziet er een stuk beter uit en veel handiger. :thumbup:
    zelf 'vergeet' ik 'm nog wel eens aan te sluiten en dan loop je weer te klooien tijdens het rijden :vingertje:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  5. Precies dat dus :mrgreen:
     
    Edgar Focus en gerardTDCI vinden dit leuk.
  6. Mooi opgelost Joost!
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  7. Mooie oplossing, die Qi lader is ook tof, helaas ondersteunt mijn huidige telefoon dat niet.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  8. Weinig nieuws te melden ding doet gewoon wat hij moet doen, instappen, starten, rijden, zo simpel is het :mrgreen:

    Wel even nieuwe bougies er ingezet.
    IMG_2014.jpeg
     
    Wilko, Thieske, VinRS en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Aangezien de RS zowel van binnen als van buiten vol zit met RS logo’s heb ik nog maar een paar toegevoegd en wel op de grond, straat, weg zodra je de auto van het slot haalt of de deur opent :mrgreen:

    IMG_2044.jpeg
     
    GewoonD, VinRS, gerardTDCI en 10 anderen vinden dit leuk.
  10. Altijd leuk die kleine upgrades/aanpassingen.
    Hoe goed is trouwens de Qi lader?
    En vergeet je dan nooit je telefoon uit de auto te pakken?
    Ik gebruik nu gewoon draadje en zelfs dan vergeet ik hem soms maar pluspunt vind ik dat behoorlijk snel bijlaad aan de kabel.
    Heb thuis op nachtkastje qi lader waar ik hem opleg maar dat gaat behoorlijk langzaam vind ik.
     
  11. Gaat op zich goed, moet er wel bijzeggen dat het niet snel gaat en dat de telefoon soms erg warm wordt zeker als er over lange afstanden ook nog navigatie (Flitsmeister) aan staat.

    En echte ultieme oplossing is het dus niet maar ik was een carkit oplossing, telefoon in houder, meer dan zat.

    De telefoon vergeten is me nog niet overkomen, maar zeg nooit “nooit” :schater:

    Ik denk overigens dat het niet vergeten van de telefoon komt door de discipline vanwege mijn werk. Als ik met de ambu en de arts op pad ben draag o.a. ik zorg voor alle communicatie middelen en dat betreft maar liefst 4 (je leest het goed) 4 telefoons (telefoon: privé, werk, chauffeur en arts) ;)
     
    gerardTDCI, PhoenixNLx en Edgar Focus vinden dit leuk.
  12. Dan ga ik dus definitef gewoon de kabel blijven gebruiken voor de carplay :mrgreen:
     
    Patman vindt dit leuk.
  13. Ook bij autobeam gekocht?;)
     
  14. Jazeker :mrgreen:
     
  15. kijk, daar knapt de straat lekker van op :D
    leuke upgrade Joost :thumbup:
     
    VinRS, Iodokus en Edgar Focus vinden dit leuk.
  16. Elk einde is de start van een nieuw begin.

    Na heel lang wikken en wegen heb ik dan toch het besluit genomen afscheid te nemen van een beestachtig geweldige auto, mijn trouwe Ford Focus MK3 RS. Ruim 142000 kilometer heb ik er mee mogen rijden en wat een geweldige kilometers waren dat. De tijd is echter gekomen voor minder geroffel en vooral een wat hogere instap, met andere woorden ik neem niet alleen afscheid van de RS maar ook van het Focus platform in zijn geheel. De sleutels worden binnenkort overgedragen aan de dealer waarna ik de sleutels van de nieuwe auto in ontvangst mag nemen.

    Het verhaal wordt nog gekker ik laat niet alleen de RS en het Focus platform achter me, ik zeg zelfs vaarwel tegen het ooh zo vertrouwde brandstof tanken en ga het, geloof het of niet, de komende jaren moeten doen met een laadpaal en laadkabel. De eerlijkheid gebiedt met te zeggen dat het niet een hele grote omschakeling is aangezien ik beroepsmatig al elektrisch en hybride rijd, maar toch.

    Natuurlijk blijft er altijd een beetje benzine door de aderen stromen en na een Rally Edition, twee ST's en een RS is ook de voorliefde voor de nodige snelheid zeer zeker van invloed geweest bij het maken van de keuze welke EV het gaat worden. Wegligging en smoelwerk zijn twee andere, niet geheel onbelangrijke, pijlers zeker in EV landje waar vele modellen een platform delen en uiterlijk ook heel veel overeenkomsten hebben. Hoewel de RS natuurlijk ook gewoon een Ford Focus is blijft het toch een aparte verschijning. Waar je ook komt er zijn altijd mensen die even een babbeltje willen maken of achter je aan willen rijden om het geluid te kunnen horen. Niet dat het me daar allemaal om te doen is, maar leuk is het wel en dat is iets wat een gemis gaat worden dat weet ik nu al. Een EV is niet echt een nekken breker laat staan een geluidsmonster. ;)

    Ik ben dus op zoek gegaan naar iets wat vertrouwd aanvoelt zowel wat het merk als de uitvoering betreft en ook hier speelt het beroepsmatige aspect weer een rol. Degene die weten waarmee wij de artsen vervoeren zullen nu denken het wordt een overstap naar Volvo. Ik moet heel eerlijk bekennen dat dit inderdaad de stap is die ik wilde maken maar het is uiteindelijk toch iets anders geworden, veel dichter bij het oude vertrouwde, alhoewel Volvo enige jaren eigendom is geweest van dat oude vertrouwde.

    Ik kon het niet laten om ook in het geval van het elektrische rijden iets hebben dat net wat meer is dan doorsnee, een raar trekje dat weet ik je leeft echter maar één keer en als je beroepsmatig dagelijks geconfronteerd wordt met het einde van dat leven dan wil je er al snel dat uithalen wat jezelf leuk en aangenaam vindt en in mijn geval staat zo'n heilige koe toch op een voetstuk. De 60 is bijna daar dus deze oude vent wil wel iets sportiefs maar een lage instap is geen optie meer. De kuipstoelen in de RS zitten echt geweldig er in- of er uitkomen is echter niet altijd even gemakkelijk helemaal als ik met alles aan het koppel niet telkens met mij stuitje op de rand van de stoel wil belanden, iets wat helaas al een paar keer tot behoorlijke blessures heeft geleid. :?

    Leuk allemaal die tekst en uitleg maar wat wordt het nu. Ik neem afscheid van het Focus platform maar niet van het merk, ik blijf Ford trouw mede omdat zij, althans zo zie ik dat, een EV hebben die net iets meer schwung heeft dan de rest. Dat wil niet zeggen dat het de beste is, de snelste is, de hoogste actieradius heeft of degene is die het snelste opgeladen kan worden, maar het is wel de EV die mijn hart kan bekoren en dat is voor mij het belangrijkste. Kortom het wordt een Mach-E GT in de kleur Lucid Red en voorzien van 20" zwarte velgen en een scala aan technische snufjes.

    Zo dat is eruit. Ik blijf het forum gewoon volgen alleen niet meer als Ford Focus bezitter. De afgelopen 15 jaar heb ik met heel plezier deelgenomen aan de clubdagen, uitjes, toerritten en het nodige schrijfwerk op het forum. Voor mij breekt een brandstofloze periode aan maar ik zal alle brandstof verkwistende verhalen hier met plezier blijven volgen al is dat wel via de zijlijn.

    Zodra ik de Mach-E in ontvangst heb mogen nemen zal ik wat foto's plaatsen. (verwachting is midden april)
     
    Dircos1980, FocusChris, Dennis182 en 14 anderen vinden dit leuk.
  17. Wat een leuke manier van schrijven en het vermoeden van deze beslissing had ik toch vrij snel. Het is inderdaad een van de meest uitgesproken ev met schwung. Nu maar hard hopen dat de rs een eigenaar krijgt die er net zo veel plezier aan beleeft. Ben benieuwd naar de foto’s.
     
    gerardTDCI, RSBülent en Iodokus vinden dit leuk.
  18. Jammer dat je afscheid moet nemen van je RS maar is wel te begrijpen, toekomst is electrisch helaas... Maar een Mach-E GT is zeker niet de saaiste ev op markt, integendeel het oogt stoerder dan zijn vergelijkbare concurenten, een goede keus! Alvast gefeliciteerd.
    Ik heb in het verleden, veelal tijdens mijn nachtdiensten, mogen genieten van je focus-ervaringen, vond ze erg informatief en leuk leesbaar! Fijn dat je nog actief zal blijven hier op de forum. Je enorme ST en RS-ervaringen kunnen we hier goed gebruiken!
    Bedankt voor het delen van je ervaringen!
     
    Edgar Focus en Iodokus vinden dit leuk.
  19. Jammer Joost maar begrijpelijk ;) de mach-e GT is een leuke opvolger, op de clubdag een proefrit meegemaakt en de 0 naar 100 geeft altijd een big smile :) Wel jammer dat ie bij 182 km/h ophoudt :P
     
    Dircos1980, Edgar Focus en Iodokus vinden dit leuk.
  20. 200 maar dat hardrijden is in Nederland toch geen optie meer. Los daarvan mag ik regelmatig (legaal) harder rijden dan is toegestaan :mrgreen:
     
    hoomer en Edgar Focus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina