1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwiers: Leds change: instrument lights

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door R.Zwiers, 3 okt 2019.

  1. Dan wordt het een c-max-kwadraat
     
    R.Zwiers en Edgar Focus vinden dit leuk.
  2. :schater::schater::schater:Tenzij ik een Focus op de tik voordat hij een 2.3 heeft gevonden en ingebouwd...:mrgreen:
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  3. Past er niet een 2.3 kop op je bestaande onderblok? Weet zo ook niet of een 2.3 kop veel voordelen heeft tegenover een 2.0 kop.
    Ligt een 2.3 kop bij Rhenoy.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  4. T enige verschil wat ik vind is dat de 2.3 VVt heeft op de inlaat nokken as, dus de kop heeft ruimte voor een klep en door t hele blok loopt een kanaal om die klep /vvt te voeden.

    Hoe dat VVt gaat werken, dat wordt dan waarschijnlijk met een stand alone ECU.


    Ik heb momenteel een Mazda 2.3 MZR op t oog. Dus ja t daar maar eens naar kijken of t echt gaat passen. En of t ook echt t zelfde blok is.
     
    Henry-ST vindt dit leuk.
  5. MZR met turbo?
     
  6. Ik wil eerst geen turbo. Eerst NA. Turbo kan altijd nog
     
  7. Die 2.3 hier s gewoon vaste nokken die zijn er dus ook scheelt gezeik met ecu's, stand alone is ook niet goedkoop en dan krijg je allerlij dingen bij die je moet oplossen( tellerbak ect)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  8. #668 R.Zwiers, 27 okt 2022
    Laatst bewerkt: 27 okt 2022
    Daar ging mijn voorkeur naar uit. Maar minstens 2K neer leggen voor een project motor. Vind ik erg duur worden. Maar VVt heeft met standaard nokkenassen meer effect als sport nokkenassen, blijkt. Zeker om onderin (nog)meer koppel te krijgen. Dus dan bespaar je t geld op nokkenassen. En geld kan sws al bespaard worden op sterkere klep veren, omdat ik niet meer dan standaard toeren hoef te draaien. Althans momenteel niet haha, wie weet komen de toch sterkere veren in, om meer toeren te kunnen draaien.

    Ik moet nog gaan kijken bij die Mazda motor.

    Áls die idd vvt heeft. Maar even met m'n tuner overleggen hoe en wat. (Als contact gehad en de Me221 stand alone ECU is geschikt om vvt te laten werken met de tellerbak)
    Een stand alone ECU is niet goedkoop, maar is een goede investering in een project auto. Dus ja daar ben ik wel serieus naar aan t kijken, ongeacht VVt wel of niet. De Me221 schijnt een goede te zijn. En te betalen.

    Dat is t idee van de fiesta. Dingen doen en proberen die niet voor de hand liggen. Is een hobby auto, waar ik ook dingen van leer.
    De vrouw gebruikt de focus en ik heb een auto van de zaak. Als die even stil staat is dat geen probleem
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  9. Hier is die focus van in n weekend geswapt dus extra "problemen" kon ik er niet bij hebben.
    En 2k is idd aan de hoge kant voor bietje hobbyen, geloof dat ik 400 of 450 had betaalt voor aandrijflijn van die transit. En die bak met aanbouwdelen (rwd duratec) voor t zelfde weer doorverkocht:schater: onder aan de streep heeft ie weinig tot niks gekost met alles er bij.
    Maar ja erg veel geluk mee gehad allemaal.

    N schadewagen geen optie om t blok uit te halen als die er op staan?

    Weet dat bij de 2.0 ecoboost er n stroker kit bestaat om er n 2.3 van te maken(in de usa zie je dat wel eens voorbij komen) maar dacht(ooit ergens gelezen) dat die 2.0 ecoboost blokken even hoog waren als n 2.3 ecoboost en 2.3 duratec. Maar Misschien is het het waard om even in te verdiepen.
     
    R.Zwiers en gerardTDCI vinden dit leuk.
  10. Zit de 2.3 ook in de transit?
    De sloop autos ben ik idd ook allemaal langs gegaan. En dan was deze Mazda motor tot op nu t beste te doen.
    Ik zal eens zoeken naar die transit motoren.

    Ik zal eens lezen.

    Ik moet mezelf ook even verbeteren. Want de 2.5 en 2.3 hebben ook verschil in slag. De 2.3 heeft 94mm slag, en de 2.5 een 100mm slag.

    Dus als de 2.3 wordt uit geboord geeft dat met 92.0 mm zuiger max 2.48L in plaats van 2.8/2.9.
    Bij de 2.5 met een slag van 100mm wordt t met 92.0 mm Max 2.64L

    Dus ik had het even verkeerd benaderd.
     
  11. Ja kijk t kenteken maar 33-vfk-5 daar komt mijn motor uit. Is wel redelijke zeldzame combinatie hier in nl.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  12. R.Zwiers vindt dit leuk.
  13. Ah bedankt. Ik ben momenteel eerst bezig met een ander project
     
  14. Hoe heet ze?
     
    McGyver, R.Zwiers, Ecobeast en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Ik dacht een mooie schade fiesta st gevonden te hebben, maar de bumperbalk (wat aan het frame zit zeg maar, niet de crashbalk zelf) blijkt verbogen. Motor loopt wel netjes opzich, maar vermoedelijk een hoop extra neven schade.

    Dus ben er nog niet helemaal over uit hoe en wat.

    Btw die motor die je stuurde.. wel een stukie rijden haha.
     
    uwbuurman vindt dit leuk.
  16. Ah ja, maar dat is ook betrekkelijk. Mooie lange dag trappen, heen en weer, currywurst mit pommes en door. Prima te doen.
     
    McGyver vindt dit leuk.
  17. En met de currywust in de hand vliegtuigen spotten bij Ramstein!
     
  18. Er gebeurd niet veel met de fiesta in dit jaargetij. Maar vandaag was t mooi weer, dus weer even lekker een stukje gejaagd.

    Soms denk ik waarom heb ik zoveel geld in die auto gestoken.

    Maar als je dan een stukje kan rijden, genieten en met een giga grijs over de b-wegen of snelweg kan knallen. Maakt alles weer goed.

    Hoe dan ook. Een mijlpaal voor de Fiesta.
    [​IMG]
    Ik hoop dat t de 15de net zulk weer is als vandaag, dan kan de fiesta ook eens in t echt aanschouwd worden .
     
    Henry-ST, SjeeleBrik, Edgar Focus en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Helaas 15 jan geen meeting kunnen bij wonen.
    Volgende kans is Apeldoorn 26 feb.

    Vandaag de fiesta eindelijk kunnen wassen.
    Was wel echt nodig. Velgen goed gedaan met aluminium Teufel, kwast, borstel en dáarna snow foam van monello.

    [​IMG]

    Daarna gebruik gemaakt van Xeon auto shampoo. 100 ml. 50ml in een emmer en 50ml in het schuim canon.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ruikt lekker, schuimt goed. Schuim blijft ook lang schuim.
    Daarna met t schuim canon weer een laag er overheen voor t wassen.
    Minder schuim productie als snow foam. Maar daar is t eigenlijk ook niet voor.
    [​IMG]

    Met de was mitt icm xeon soft shampoo wast fijn. Glijd makkelijk. De wax die op de auto zat is al weer toe aan vervanging, maar des ondanks was de auto makkelijk te drogen. Weet niet of de auto shampoo daar ook aan bij heeft gedragen. (Nu nog met droogdoek gedaan, binnekort met een auto droger)

    [​IMG]
    Auto is weer mooi schoon. Als t morgen zonnig is zal ik wel mooiere foto maken, t begon al te schemeren.

    Nu eens even tijd zoeken voor t interieur, en daarna de buitenkant in de ceramische coating.
     
    peter482, gerardTDCI, bws723 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. lekkere klus en mooi resultaat, staat er weer mooi bij
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina