1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mk4 keyless alleen op bestuurdersportier.

Discussie in 'Exterieur' gestart door trucker0werner, 27 aug 2022.

  1. Sinds goeie week valt me op dat keyless alleen op de bestuurdersdeur werkt. Rest niet.

    Vaak deed ik uitstappen en via achterportier auto op slot.
    Maar nu reageert alleen de bestuurdersportier en geen enkel andere handgreep werkt.

    Als ik hem van slot haal gaan direct alle deuren van slot.

    Iemand idee
     
  2. #2 FocusSTL, 27 aug 2022
    Laatst bewerkt: 27 aug 2022
    In het instrumentcluster kan je in de instellingen aangeven dat alle deuren of alleen de bestuurdersdeur geopend moet worden.

    Als dit goed instelt staat, dan zou je accu het probleem kunnen zijn.
     
  3. Ook na het uistappen.
    Gekke is dat als ik afstandbediening gebruik het wel alle portieren ontgrendelen.
    Puur alleen met de handgreep werkt het niet.
     
  4. Klopt, heeft ook puur en alleen met het keyless systeem te maken.
    Even in je cluster kijken wat er ingesteld staat. En anders je accu testen. Waarschijnlijk als je deze bijlaad dat het probleem spontaan weg is.
     
  5. Bij mij was de accu eens te laag door constant instellingen te veranderen in de modules en enkel bestuurdersportier werkte nog via keyless systeem, gewoon ritje gedaan en alles werkte terug (Fiesta)
     
  6. Toch ffkes kijken naar de accu idd.
    Ondanks 2weken geleden nog 1000k, heb gereden op 1 dag. Start/stop heeft 1x gewerkt op vakantie verder nie.
    Dus de accu is idd niet veel meer.
    Alleen of dat ook averechts op de portieren werkt ene kant vindt ik het gek, al is er op basis van techniek dat er soms gekke dingen gebeuren
     
  7. Keyless is één van de eerste systemen die uitgeschakeld wordt bij lage accuspanning. Hierna ga je merken dat het geluid van de parkeersensoren niet meer uit de speakers komt, maar uit het instrumentcluster. Vervolgens doet de voorraam verwarming het niet meer enz enz.
     
  8. Geluid van parkeersensoren komen bij mij alleen van instrumentencluster. Komt dit van zowel de voorste als achterste sensoren over de speakers van auto. Want moet muziek altijd zachter zetten om goed te horen
    Vorruitverwarming heb ik idd gehad dat dit met regelmaat niet of nauwlijks werkt.

    Bedoel met de mk3 kon ik de condens met de voorruitverwarming wegkrijgen. Bij de mk4 niet.

    Toch maar keer auyo wegbrengen ivm garantie en dan zien we wel wat ze zeggen.
     
  9. Accu problemen hier ook gehad. Accu en bms reset heeft alles opgelost, zelfs start stop doet het weer.
    Contact aanzetten(niet de motor)
    5 keer kort achter elkaar met groot licht seinen
    3 keer kort rempedaal intrappen.
    Tempo moet je even doorkrijgen maar als je het goed doet, zie je het rode accu lampje in je cockpit een paar keer knipperen.
     
  10. Lijkt idd accu issue, want net rit van andethalf uur gedaan en daarna werkt idd de vergrendeling via andere portiergrepen wel weer
     
  11. Dit is een tijdelijke oplossing. Als je accu al schade heeft opgelopen door het langdurig niet goed opladen dan zorgt de reset dat de huidige status van je accu als nulpunt(nieuwe volle accu) wordt genomen. Het resultaat is dat je accu nog verder achteruit gaat.

    Ik heb ontdekt dat de settings van de accu niet goed staan in de meeste MK4’s. Voor de gene met Forscan kan je dit nakijken door in de BCM te kijken welke accu daar als ‘geïnstalleerd’ aangemerkt staat. Bij de meeste MK4’s (1.0L)staat geen 60Ah accu geselecteerd maar een kleinere accu.

    Resultaat: de BMS denkt te vroeg dat de accu vol is en stopt met laden. Omdat de maximale ‘state of charge’ daarbij ook nog maar op 80% ingesteld staat, wordt de schade alleen maar groter.
     
    Pimpampet en TWA vinden dit leuk.
  12. Hele goede tip, inmiddels werkt het allemaal al enkele weken weer bij mij. Volgende week moet mijn auto toch terug naar de dealer voor enkele garantiezaken, dan vraag ik dit gelijk even na. Binnenkort ook maar even iemand zoeken hier die mij met wat Forscan zaakjes kan helpen, dan kan die instelling er ook gelijk bij gezet worden.
     
  13. Bij mij heeft het 2 maanden weer gewerkt na de reset. Doen maar een nieuwe accu erin gedaan.
     
  14. dat is toch raar?
    zou Ford dat niet met een reden hebben gedaan?
     
  15. Kan helaas geen positieve reden bedenken. Weet wel dat ik geen problemen meer heb nadat ik alles aangepast heb.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  16. Anders is er nog een B-oplossing. Rij ik al maanden mee, maar gaat wel ten koste van S&S: trek het kabeltje van de BMS los. Alles werkt, geen meldingen meer op mn SYNC, geen rare piepjes meer en Keyless werkt op elke deur.

    Greetz Emiel
     
    ff4266 vindt dit leuk.
  17. Ik heb ook begrepen dat er een nieuwe bms versie is, te zien aan de sticker met versienummer, dat zou ook helpen.
    Jouw tip is ook wel een goeie.
     
    TWA vindt dit leuk.
  18. #18 trucker0werner, 5 okt 2022
    Laatst bewerkt: 6 okt 2022
    Dit voor tijd verwaterd. maar nadat ik zondag melding op me telefoon kreeg van auto in diepe slaapstand gaat en daardoor ford connect niet meer zal werken. En vandaag na instappen direct melding radio uit ivm accuspanning laag. Laatste tijd wel gekeken en stond SOC op 29% Na rit van 120km heb ik het op 44% gekregen en daar bleef hij tijd op hangen met de korte afstanden die ik reed.

    toch maar even me laptop erbij gepakt wat blijkt staat op 43AH ingesteld.
    [​IMG]
    Naast lage accu capiciteit dat er in staat is battery type ook apart want je kan ook AGM selecteren. Dus ja wat hoort het dan eigenlijk te zijn is dan de vraag.

    @FocusSTL
    wat was je ervaring nadat je het hebt aangepast? Had je dit meteen aangepast samen met nieuwe batterij?

    complete lijst trouwens die je kan selecteren als batterij. Van Exide zijn er nog 3 extra maar die zijn voornamelijk groter dan wat je hebt
    [​IMG]

    Edit, extra verzamelde info:
    na wat zoeken kom je eigenlijk op 2 accus uit varta d54 en de varta n70.
    alleen nu het volgende case afmetingen.
    varta d54 is een 65AH en 650CCA T6 case
    varta n70 is een 70AH en 760CCA H6 case (alleen hoogte is dan 15mm hoger)
    orgineel is ford H1BT-10655-EA (efb 60AH 600SAE H6)
    onderdeel nr technisch is d54 beste optie maar formaat zou je zeggen het dan 15mm lager uit gaat vallen ivm je van H6 naar T6 formaat gaat. op accudienst.nl staat ford nr wel bij de d54 maar niet bij de n70, die is dan denk ik meer voor de diesel voertuigen

    Tevens wat ik op forscan ook las. Dat iemand accu had vervangen en na tijd het zichzelf in leerde. Waarna de juiste accutype in body module stond. Het in leren kan 8uur duren werd vermeld.
    Ook stond erbij dat je minimaal 70% SOC moet hebben om voorruit verwarming en dergelijk werkend te hebben.

    Wat ik nu dus denk is dat de accu minder effectief is en op den duur de maximale AH terug heeft geschroefd ivm hij merkt accu wat minder effectief is. Gevolg lage SOC, en na 10min accu wordt dan maar met 2A of zelfs 0A opgeladen dus niet echt opladen meer. charingmode is dan ook vaak recondition modes en na 10min conventioneel modes. Haal je de bms stekker los dan wordt accu op gewoon nog steeds opgeladen maar geen enkel melding op je radio meer. Tevens deuren en voorruitverwarming werken dan altijd.

    Morgen toch maar d54 bestellen en kijk wat daarna in forscan wordt gezegd hierover. wie weet stelt auto zichzelf direct bij. Weten we dat ook weer als dat zo idd werkt of niet
     
  19. Ik heb een N70 geïnstalleerd. Heb de BCM aangepast naar 80Ah 700CCA en de SOC op 85 staan. Heb in de BCM de factory geïnstalleerde batterij laten staan op 43AH en de geïnstalleerde (normal) batterij op 80AH gezet. Dit omdat de CCA beter in de buurt komt van de N70 batterij.

    Deze foutieve instelling in de BCM is naar mijn idee de reden dat alle accu’s naar de knoppen gaan op de MK4.

    Ze worden onvoldoende geladen en gaat daardoor kapot.
     
  20. @FocusSTL
    Waarom ben je voor de n70 gegaan en niet de d54? Verschil die je merkt met deze en andere accu.

    Ben ook benieuwd wat de waarde wordt als ik hem 8uur laat staan na bms reset.
    Want kans is dat het 43ah aangeeft in systeem ivm accu 70%gezond zou zijn. Dan zit je op 43ah.
    Dat dit de rede is dat na 3 a 4 jaar issues krijgt.

    Start/stop werkt bij alle autos maar 3 jaar. Dan is de SOC te laag om het werkend te houden.

    Vanavond ff kijken welke voedingskabels ik moet hebben extra voor andere project. Kan ik die namelijk meteen mee bestellen
     

Deel Deze Pagina