1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2 fase 2 Ford Focus "RST-Line" Project

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Jesse Hillfort, 3 aug 2022.

?

Zwarte auto met zwarte velgen?

  1. Zwart staat goed!

    33,3%
  2. Zilver staat beter!

    66,7%
  1. Ik denk dat jullie een nieuwer type radio in gedachten hebben. Deze radio heeft qua aansluitingen dezelfde vierkante kabelboom als bij de originele Travelpilot radio's, er komt niets uit de radio zelf en zitten ook geen aansluitingen voor tulp en dat soort in. Naast die vierkante kabel cluster zit er alleen USB's op. Het kan uiteraard zijn dat ik gewoon blond ben natuurlijk...

    [​IMG]

    Anyway, ik heb contact met de verkoper gezocht en deze heeft gemeld dat dit probleem bekend is bij hen. De radio kan geretourneerd worden, en ik ga denk maar liever op zoek naar een mooie Travelpilot FX en dan ergens zo'n bluetooth module zien te vinden en het geheel te updaten. Er zijn immers genoeg topics over te vinden :P

    Overigens, hebben jullie heel toevallig tips over hoe pur te verwijderen van de carrosserie? Er ontplofte een vrachtwagen met pur bussen voor me op de snelweg, en het gaat er niet meer af... (ja ik ben bezig met de verzekering).

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    gerardTDCI en Wilko vinden dit leuk.

  2. Wee Tee Eff..... sterkte, vrees dat dit een gevalletje schadebehandelaar wordt
     
  3. Zodan das pech hebben..

    Ben bang dat je pur niet schadevrij van je auto kan verwijderen. Dus hij zal via een schadebedrijf hersteld moeten worden.
     
  4. verzekering alles laten regelen, pur is niet te verwijderen zonder schade te veroorzaken. Waarschijnlijk kaal schuren en opnieuw spuiten.
    Dat is wel heel zuur zeg.
     
  5. Er bestaat speciale pur reiniger en met petroleum schijnt het ook te gaan.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. Ik zou daar nooit aan beginnen, uitgeharde pur is echt een drama om ergens vanaf te krijgen met huis tuin en keuken middeltjes.
    Helemaal in dit geval gewoon lekker via de verzekering laten doen en niet zelf aan gaan lopen modderen, kans is realistisch dat je de schade groter maakt.
     
  7. Jeetje wat is dat voor een bizar ongeluk! Ik zou het schoonmaken aan de professionals overlaten.
     
  8. Ik zit bij Achmea, en blijkbaar doen zij niks met buitenlandse verzekeringen. De truck/dat bedrijf is Pools...

    Nu contact zoeken met dat bedrijf en eventueel die verzekering. Is maar te hopen dat dit te fixen is, was niet van plan zelf 2k neer te leggen voor andermans veroorzaakte schade :(
     
  9. De ANWB zegt:
    https://www.anwb.nl/juridisch-advies/aanrijding-en-dan/aansprakelijkheid/buitenlandse-tegenpartij

    Via de pagina hierboven kom ik uit bij de site van het Nederlands Bureau Motorrijtuigverzekeraars, misschien heb je hier wat aan: https://nlbureau.vereende.nl/nl/benadeelde-partij

    Als ik het zo lees kun je dus afhankelijk van hoe je verzekerd bent wel degelijk Achmea aan het werk zetten.
     
  10. Woah, wat een puinzooi zeg, allemachtig!
     
  11. Pfff balen zeg!

    Misschien via het waarborgfonds proberen als de verzekering niet wilt meewerken een optie?
     
  12. Het is even een half jaar geleden sinds m'n laatste post, maar de verzekering is dan eindelijk afgerond.
    In het kort is de auto economisch total loss, dus de keuze was de auto in te ruilen (ha, goeie grap) voor 7.5k, of behouden en 5.5k ontvangen.

    Uiteraard heb ik m'n auto niet weggedaan; er zit immers nu veel onderhoud en aanpassingen in, en slechts 120k op de teller.
    Ik twijfel nu dus wat mijn beste optie is: volledig laten spuiten, of laten wrappen. Wat zijn jullie ideeën over wat ik het beste kan doen?
    Deze auto wil ik het liefst oprijden, dus laten we zeggen dat deze met mijn km's maximaal nog zo'n 8 jaar meegaat (dan zit ik op de 350k).

    Mijn voorkeur heeft volledig opnieuw laten spuiten, maar dan vraag ik me het een en ander af.
    Ik lees online dat volledig nieuw spuiten zo'n 3k kost, al neem ik aan dat het dan een auto betreft waarvan de huidige lak in degelijke staat is.
    Zou het dan voldoende zijn als ik zelf de pur eraf schuur (en dus de lak beschadig) zodat de spuiterij dat niet meer hoeft te doen?

    De andere optie is dan wrappen, waarbij ik zelf ook de pur eraf zou schuren zodat de lak in ieder geval "vlak" is.
    Heeft iemand ervaring met wrappen? Ik lees dat wrappen zo'n 5 jaar meegaat, al meldt mijn collega dat je na 2 jaar al wel oneffenheden gaat zien.

    Ik hoor graag wat jullie meningen en adviezen zijn!
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  13. Wrappen is leuk maar gaat inderdaad niet superlang mee plus alle oneffenheden worden zichtbaar. Kost overigens ook ngo wel een lieve duit, afhankel;ijk van de soort wrap.
    SPuiten blijft de auto voorlopig ook goed en er zijn, volgens mij zelfs hier op het forum, voldoende spuiters die je kunnen helpen. 3K is denk ik als de spuiter alles moet doen incl voorbewerken. En ja afhankelijk van hoeveel voorbewerken dat is lijkt overspuiten (je behoud dan gewoon alles) een betere optie dan wrappen. Die PUR moet er toch vanaf dus zelfs als je gaat wrappen en die moet een keer vervangen worden blijf je die plekken direct zien.
     
  14. Schuren zou sowieso moeten, of je nou wel of geen pur op de lak hebt. Kan wel zijn dat ze iets meer werk hebben eraan.
    Wrappen is voor een hele auto niet per se goedkoper. als je voor een kwalitatief goede wrap gaat tenminste.

    Mijn voorkeur zou spuiten zijn. En ik denk dat als je gaat rondvragen en je verhaal doet dat je voor rond de 2000-2500 ook je auto wel kan laten spuiten.
    Je kan al meehelpen door bijvoorbeeld zelf je handgrepen, rubbers lampen enz te verwijderen voordat ie daar naar binnen gaat. Zeker als je iemand kent die de auto op een trailer kan brengen, dan zal dat al een hoop schelen.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina