1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Standaard in ECO stand ?

Discussie in 'Performance' gestart door Chris W, 30 sep 2022.

Tags:
  1. Ik heb nu een goed half jaar een Ford Focus Station ST line 1.0. Geweldige wagen die ik voornamelijk voor woon werk gebruik.
    Ik rij eigenlijk altijd in de ECO stand ( zeker met de huidige benzineprijzen ).

    Wat ik erg irritant vind is dat de auto standaard in de Normal stand staat. Is dit op de een of andere manier anders in te stellen ??
     
  2. kort antwoord....nee kan niet helaas zover ik weet.
    ik wou hem het liefst in sportstand hebben vanwege de trillingen door de cylinder uitschakeling in de normale en eco stand
     
  3. Vooralsnog alleen via tuningsoftware is hij in de sportstand te krijgen, of via een speciaal kastje. Of dat kastje ook hetzelfde kan voor de ECO stand weet ik niet. Met Forscan en focccus kan het in ieder geval niet. Kan het topic zo snel niet terugvinden helaas.
     
  4. eerlijk rij altijd in normal stand. Kan zelf eigenlijk 0.0 verschil merken met de andere standen.
    op brandstofverbruik op de meter is in alle standen exact gelijk.
    cilinderuitschakeling kan ik ook niet voelen. Forscan geeft wel aan dat het gebeurt maar zelfs dat merk ik niet met rijden.

    wat deze knop doet is eigenlijk alleen gaspedaal naar gasklepstand aanpassen. ouderwets gaspedaal tuning box.
    waar dus in eco gaspedaal meer vertraging heeft met de werkelijke gasklep stand en bij sport het snelst reageert.

    zelf rij ik 11km naar werk en dan 11km terug met verbruik van 1op16.5 (6/100km) volgens de pomp. Beste was rit van oostenrijk naar huis met 1op18.6.
    Ben zelf wel eentje van stevig optrekken en dan hoogste versnelling kiezen. dit allemaal op normaal
    vandaar ik zelf geen rede zie om steeds deze stand te wisselen
     
  5. Via onder andere de website van ForMOD.eu kan je een kastje kopen die je tussen de kabelboom en het schakelpaneel naast je versnellingspook kan plaatsen.

    Dit kastje kan je zelf naar behoren instellen zodat na het starten wordt geschakeld naar sport of eco. En je kan eventueel kiezen om automatisch start-stop te laten uitschakelen.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  6. Quote: ............
    ................zelf rij ik 11km naar werk en dan 11km terug met verbruik van 1op16.5 (6/100km) volgens de pomp. Beste was rit van oostenrijk naar huis met 1op18.6.
    Ben zelf wel eentje van stevig optrekken en dan hoogste versnelling kiezen. dit allemaal op normaal
    vandaar ik zelf geen rede zie om steeds deze stand te wisselen[/QUOTE]

    Beste TruckerOwner. Dat is toch helemaal niet zo'n beste score, qua verbruik?
    Ik rijd met de 1.0 Ecobooster, Mei 2019, over het jaar heen, met zoveel mogelijk stand ECO, minimaal 1:20 en meestal beter. Op vakantie door Duitsland, Oostenrijk, Slovenie, en Kroatie, totaal heen en terug 3900km , zelfs 1:21,3 (nauwkeurig registreren van liters, tot achter de komma).
     
  7. Met 11km krijg je de auto ook niet goed warm dus dan is 1:16.5 nog best netjes.
     
  8. Aha, dat is het verschil. Ik gebruik de auto zelden voor zulke korte ritten. Alleen als ik veel mee moet nemen. Mijn werk is 14km en dat doe ik meestal met de E-bike.
    Dat verklaart het verschil
     
  9. @Ritsd
    Toevallig gister rit gehad met heen 4.5/100km. Constant 100 op de meter.
    Terugweg kreeg ik verbruik niet zo laag. Was paar graden kouder, regen en drukker op de weg.
    Gevolg dat ik vaker 6/100km aantikte dan echt onder de 4/100km haalde.

    Denk dat op de terugweg de auto de roetfilter wouw reinigen. Dat zou het hogere verbruik ook deels verklaren.
    Toen ik terug was, was verbruik iets gestegen naar 4.8l/100km. Van pomp naar pomp berekend kom je op 1op18.6.
    Terwijl boordcomputer 1op21 aangaf, dit was een rit van 279km totaal, meteen gister ook getankt 15,01liter sloeg hij af.
    Ene kant vervellend, andere kant het is zo.

    Wat bij mij opvalt is dat ik totaal geen enkel keer last heb van cilinderuitschakeling en verschil tussen normaal,eco of sport voel ik ook niet. Of dit de rede is geen idee. Wel toen ik thuis kwam melding dat rechtsachter naar 2.2bar gezakt was. Rest zat hoger namelijk
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  10. [QUOTE="trucker0werner, Post:

    Denk dat op de terugweg de auto de roetfilter wouw reinigen. Dat zou het hogere verbruik ook deels verklaren.
    [/QUOTE]

    trucker.
    Een benzine Focus heeft toch geen roetfilter?
     
  11. Toen ik voor mezelf een zuinigheidscontest deed, was het verschil in wind mee of tegen best groot, logisch ook. Heeft dat er niet mee te maken?
     
  12. Weet niet of het hier al genoemd is, maar kwam onderstaande tegen.
    Iemand dit al eens besteld en gemonteerd?

    https://www.formod.eu/nostop.php

    Is voor het uitschakelen van start/stop en het vasthouden van de driving mode.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  13. Dacht het wel. Alleen voor mij 0.0 toevoeging.
    Door soc en altijd de koppeling in getrapt te houden werkt start/stop systeem nooit.
    En voor mij zie ik 0,0 verschil tussen eco, sport of normaal.
    Hij rijdt voor nu super. Valt weinig aan een can deze opties iets te veranderen
     
  14. Is al meermaals voorbij gekomen volgens mij maar de site heeft een tijd vreemd gedaan geloof ik. Maar het schijnt goed te werken.
     

Deel Deze Pagina