1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eindelijk sleurhut achter Ford Mustang Mach-E hangen

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Rykers, 9 sep 2022.

  1. Goed nieuws voor gebruikers van caravans en aanhangers in het geval van de 2023 Ford Mustang Mach-E.

    [​IMG]

    Voor modeljaar 2023 heeft Ford de Mustang Mach-E op een aantal punten verbeterd. Het belangrijkste nieuws voor de échte Hollander heeft te maken met het trekgewicht. Voor de tweede keer in korte tijd heeft Ford het trekgewicht van de elektrische auto weten te verbeteren.

    Elektrische auto’s zijn niet echt kampioen caravantrekken. Ze hebben vaak een laag trekgewicht en bovendien stort de actieradius in. We hebben dat zelf ondervonden met een zeer wetenschappelijke elektrische auto caravan test. De Ford Mustang Mach-E had in eerste instantie een trekgewicht van slechts 750 kg. Dat werd eerder dit jaar beter met 1.000 kg. Nu heeft Ford opnieuw goed nieuws.

    De Ford Mustang Mach-E modeljaar 2023 heeft een trekgewicht van 1.500 kg. Dat gaat langzaam maar zeker de goede kant op voor liefhebbers van de felbegeerde trekhaak. Let wel, dit is enkel van toepassing op de Mustang Mach-E met Extended Range-batterij (88 kWh). Zowel de variant met achterwielaandrijving als versies met all-wheel drive hebben het verhoogde trekgewicht. Onduidelijk is of bestaande Mach E-rijders met de Extended Range ook het verhoogde trekgewicht krijgen door middel van een software update. Dat was in het verleden wel het geval.

    [​IMG]

    De update brengt nog meer vernuftigheden met zich mee. Zo is elke 2023 Ford Mustang Mach-E uitgerust met een intelligente vorm van adaptive cruise control. De auto past de snelheid aan op basis van verkeersborden of informatie doorgegeven vanuit het navigatiesysteem. Met dit systeem aan snel je niet met 60 km/u af op een rotonde, bij wijze van spreken.

    Daarnaast kan de Ford ook volledig automatisch inparkeren, dankzij nieuwe 360-graden cameratechnologie. Het is altijd maar weer de vraag hoe vaak je dit echt gaat gebruiken, maar leuk dat het erop zit.

    Als laatste hebben er wat kleine wijzigingen plaatsgevonden met betrekking tot de opties. Het is een kleine, maar met betrekking tot het toegenomen trekgewicht, prima update.

    via: Autoblog

    .
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. dat biedt perspectief Jack :D
    @Rykers
     
    Rykers vindt dit leuk.
  3. Zeker!!! [emoji2]
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  4. Nu ben ik van mening dat een elektrische auto ook een aantal voordelen heeft bij het trekken van een aanhanger , hoog koppel vanaf stilstand , hoog eigen gewicht
    Beperkte actieradius dat wel maar om de 250-300 km een uurtje pauze om bij te laden lijkt me geen straf of je moet heel graag in 1 gang door willen naar spanje dan wordt het wat lastiger.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  5. In het buitenland kan dat ‘uurtje’ wel eens langer duren… zeker in vakantieperiodes. Maar, we gaan de goede kant op!
     
  6. Wordt zo niet handig gemaakt door ford. elke jaar wijziging in wat hij mag trekken. Dus als we nog twee jaar wachten gaan we dan naar 2500kg??
    Koppel is bij electrische autos ook niet het probleem om aanhanger in beweging te krijgen. Alleen de constante load zorgt voor meer vraag en dus ook hitte. Kan systeem dat wel aan.

    Maar ach voor de meeste is het alleen dromen van electrische auto. Het is nu elke maand al niet fijn om je energierekening te zien. Laat staan dat je deze wagens op moet laden.
    Wat wel fijn is, is na goeie 2uur rijden je langere pauze hebt. Toen keer EV mee had, idieaal om dan uurtje oogjes dicht te doen en dan pas verder te rijden. Met benzine kan je nagenoeg complete afstand in 1x afleggen. Dus is vaak ff uitstappen, wc en weer door. Met Ev ben je langer onderweg maar wel uitgeruster op bestemming
     
    Bramzel vindt dit leuk.
  7. Mja, ik weet het niet hoor

    Ik snap ook wel dat elektrisch rijden de toekomst wordt maar dat opladen onderweg is toch wel een dingetje, zeker in de zomervakantie...helaas ben ik als docent gebonden aan de schoolvakanties :-(

    Maar ik voorzie lange rijen voor de 'tank'stations...

    Voorlopig blijft de Kuga hier nog mooi in dienst. En ik moet zeggen, prima trekker, ook in de bergen... verbruik van deze combi 1 op 10. En dat is netjes

    20220720_135535.jpg
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. Precies dat dus. Er zijn nu nog te weinig laadpunten in het buitenland, met name Frankrijk. Staan er 3 voor je, ben je 4 uur verder … en tuurlijk zal dat tzt opgelost worden. En als je maar een korte periode kan, dan wil ik er het liefst zo snel mogelijk zijn.

    Goed, trekgewicht dus. Ik snap aan de ene kant wel dat Ford er mee komt. Verkoop.
     

  9. Inderdaad en dan sta je 3 uur te wachten op een stinkend tankstation... ik heb lang vakantie en mijn meissie 4 weken maar dan nog heb ik daar dus totaal geen zin in, we rijden wel lekker relaxed naar Italië in 2 dagen maar vind het prettiger om op de camping in de middag met een lekker biertje voor mijn neus te zitten dan lang te moeten wachten om te laden....:mrgreen:
     
  10. Mijn buurman op de camping in Spanje was met z’n Tesla op vakantie.
    Ik had een praatje met hem daarover. Hij zei dat hij van te voren echt moest plannen waar en wanneer hij moest laden. Hij kon wel snel laden. Na 20 minuten was de accu 80% opgeladen. In Spanje zelf is het wel echt een probleem want daar zijn nog zeer weinig laadstations.
     
  11. @Rykers
    Weinig plannen met laden van de tesla.
    Je zegt waar je naar toe wil rijden en de auto zegt direct waar je allemaal moet laden. Tevens gaf hij aan hoeveel van de superchargers er dan vrij zijn. 2 van de 12 supercharger gaf hij aan en waren 3 vrij.
    Dat is wel voordeel als alleen tesla staan ivm je supercharger als locatie invult je direct info doorstuurt dat je dan daar een uur gaat laden. Zodat andere zien dat er geen plek is.

    Maar met vrijgeven van de supercharger, zal dat in toekomst niet gaan.

    Het is idd zeker dat toekomst moeilijker gaat worden.
    Alleen denk dat de opladen ook sneller zal gaan in toekomst.
    Zie niet gebeuren dat je stations krijgt waar de accu compleet wordt gewisseld.

    Vandaar dat ik plugin hybrid beste optie op dit moment is. Thuis opladen en kleine afstanden volledig electrisch. Grote afstand tank je onderweg en rij je meer met benzinemotor aan om te rijden.
     
  12. Nadeel van de plugin is laden op lokatie. Sta nu op camping waar ik niet mag laden dus vanaf hier moet ik grotendeels op brandstof rijden en met caravan is de accu ook leeg met 30 km hier in de heuvels
    Even naar een laadstation rijden om op te laden is in deze regio net tever weg om het zinnig te doen daarbij staat de kuga ong 3,5 uur te laden van leeg naar vol. Toevallig gisteren 3 uur in moulins gestaan aan de lader terwijl wij de stad bezochten en wat met de honden wandelen aldaar na het eten weer terug naar de camping accu weer heel eind leeg

    en snelladen kan de kuga niet
     
    R.Obbink vindt dit leuk.
  13. Ok, maar dan combineer je het nodige (laden) met het aangename (bezoek aan een stad of wat dan ook...)

    Maar het wachten langs de snelweg vind ik toch wel een dingetje
     
  14. Dat klopt, helaas van de camping naar moulins was een 60 km rijden en dus ook weer terug nu is het regeneratief laden in de afdalingen wel weer mooi meegenomen werkt ook goed blijft mooi op snelheid +-3 km bij gas los afdalingen, op de cc houd ie hem nog wat strakker in de hand zelfs met caravan erachter.
    Vanuit de camping vol vertrekken zou mooier zijn. Helaas wil de campinghouder dit (nog) niet. En zoals sommige zeggen een camping levert toch ook geen brandstoffen dus waarom wel stroom voor het rijden, vindt het een beetje kort door de bocht om zo te denken maar ja wat doe je eraan, volgend jaar een andere camping zoeken misschien.
     

  15. Mja, toch snap ik het wel...

    Dit jaar in Italië een aantal mensen gezien die hun auto laden via het stopcontact van de stacaravan die ze huurden....ik vind dat dus echt a-sociaal...gevolg dat volgend jaar de prijzen omhoog gaan of (en op zich ben ik daar voorstander van) je stroom per KW/h afrekenen...

    Maar campings zijn gewoon (nog) niet ingericht om auto's te kunnen opladen maar dat komt vanzelf wel.
     
  16. Van de andere kant is het voor een campingeigenaar niet zo moeilijk om een paar laadpunten te realiseren. Vanuit de stroomvoorziening een paar wcd aansluiten met een meter ertussen bij een parking en klaar.
    Sneller laden kan ook door een paar laadpunten te plaatsen op 7,5 Kwh of 11 Kwh op krachtstroom. Het allemaal niet heel spannend om te realiseren.
    nu is het van hier naar het dorp maar een goede 2 km lopen dus dat is ook nog wel te doen dus een paar openbare laadpalen zou hier ook kunnen maar die zijn er dus ook “nog” niet
     
  17. Mooie auto. Ik wil ervoor gaan. Benieuwd naar het prijskaartje.
     

Deel Deze Pagina