1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verkoop nieuwe auto's per 1-1-2023 alleen via Ford.nl

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Rykers, 11 aug 2022.

  1. Je kunt in GTA je auto dan virtueel eerst testen.
     
    gerardTDCI en Thieske vinden dit leuk.
  2. Geleidelijk aan wordt het afgebouwd zodat de in slaap gesukkelde bevolking niet in de gaten heeft dat men vanaf 2030 het particuliere autobezit
    afgeschaft wil hebben.
     
  3. Jeetje wat een wappietaal...
     
    FocusChris, Bramzel, Spades en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. @focusguy Verklaar je nader, zo maar iets roepen heeft namelijk ook weinig zin
     
  5. Ik ben getrouwd dus heb toch al niks meer te zeggen, of bedoel jij dat niet?
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  6. We gaan dus naar een hele afstandelijke verkoop. Aan de reacties te zien, zijn er een hoop niet blij met deze ontwikkeling. Ook de folders verdwijnen, erg jammer allemaal!

    Het neigt een beetje naar dit voorbeeld uit China van een paar jaar geleden?

    Alibaba & Ford Car Vending Machine | China
     
  7. De fabrikanten en importeurs willen gewoon meer controle hebben omdat ze zien dat bedrijven zoals Tesla en Polestar best succesvol zijn zonder tussen handel.

    Zakelijk hoef ik toch al niet meer naar de dealer voor de lease auto. Veel dealers willen je geeneens een proefrit meer laten maken tenzij je ze kan garanderen dat ze de auto mogen leveren. Daar ga ik hier over, daar gaat de leasemij over. Ik heb dan ook weinig meer te zoeken bij de dealer.

    Privé is het misschien nog wel een andere situatie daar wil ik toch wel wat meer rond kijken aangezien het dan om mijn eigen geld gaat.
     
  8. Tussenpersonen tussen uithalen zorgt dat je minder onkosten hebt.
    Wat ik wel denk is dat er weer testcentrum komen. Peugeot had het in beuningen. Daar stonden 50+ wagens en daar kon je met verschillende uitvoeringen keer rijden. Om zo de juiste auto met motor voor je te vinden.

    Andere kant is het later wel dat als je ford wil je met 1 motor maar kan hebben. Dat is electromotor. Alleen wat hij levert is dan softwarematig te regelen.
     
  9. De economie als geheel evolueert, de techniek van nu draagt daaraan bij en wij als consumenten bewegen nu eenmaal een kant op. De toekomstige autokoper is de huiudige jonge generatie en die doen alles online. Dat bepaalde bevolkingsgroepen moeite hebben met verandering en de uitspraken van instanties en overheden totaal verkeerd uitleggen is jammer.

    Ik zie het maar zo, we hebben ook geen mensen meer die elke lantaarnpaal aansteken met een kaars, zo raken we ook af van de autoverkoper. Ga maar na hoeveel dingen je nu online doet die je 20 jaar geleden niet online kon doen. Dit is ook gewoo een logisch gevolg. Voor de individuen die nu verkoper zijn bij een merkdealer zal het wellicht iets betekenen, tegelijkertijd als je ziet hoeveel informatie hier soms al beschikbaar is zonder die personen kun je de toegevoegde waarde echt wel ter discussie stellen. Ik heb er geen moeite mee.
     
    gerardTDCI en Bramzel vinden dit leuk.
  10. Ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat uitpakken.

    Zolang er showrooms blijven om ze te bekijken maak ik mij er nog geen zorgen om als klant. Reparatie en onderhoud zal wel blijven bestaan de komende jaren. Of je dat ‘Ford-dealer’ of ‘erkend Ford-specialist’ noemt maakt mij niet uit.

    Word spannender voor de ondernemers die nu leven van het merk Ford.
    Wat de dealers jarenlang hun winsten heeft opgeleverd kan nu maar zo hun grootste bedrijfsrisico worden.
    Stiekem wel het risico van het franchisemodel :think:.
     
  11. :schater::schater::schater::schater::schater::schater:
     
  12. Het zal toch niet zo zijn dat je een auto moet bestellen uit de folder?
     
  13. Ik krijg het idee dat Ford wel de euro's van de klant wil maar het mag de fabrikant niks kosten. De klant is geen koning meer.
     
  14. #34 Michel_limburg, 16 aug 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2022
    Tsja, van Ford Nederland heb ik al sinds de Focus MK1 geen hoge pet op, arrogant zootje in Amstelveen dus weinig vertrouwen in dit verhaal.
    Maar het past helemaal in de lijn van hun handelen, klanten, dealers zijn ondergeschikt aan de hoge heren.

    Wat willen ze er mee bereiken ? Klanten nog meer schofferen, ons bombarderen met infantiele influencers die gratis auto's krijgen? De laatste jaren hebben de dealers alle hete kolen uit het vuur mogen halen, verouderde techniek, leverproblemen door het uitkleden van toeleveranciers en niet willen luisteren naar je klant.

    Uiteindelijk komen ze er wel achter dat dit niet de weg vooruit is. Het jonge publiek koopt geen auto's meer, die zoeken oplossingen als carsharing en dat soort dingen, waar ik alleen maar respect voor op kan brengen.

    Jammer dat een importeur zijn dealers zo hard pakt, los van het feit dat wij als klanten helemaal geen enkele, helemaal geen enkele invloed hebben.

    Tijdens mijn vakantie een paar keer de nieuwe Opel Astra gezien en de nieuwe Peugeot 308. Helemaal geen fan van deze auto's, maar eerlijkheid biedt te zeggen dat ze daar de weg terug hebben gevonden.
     
  15. Ford is absoluut niet de enige die deze kant op gaat. VAG is ook bezig en de rest gaat ook volgen.
     
  16. #36 Michel_limburg, 16 aug 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2022
    Mee eens, maar het is niet de weg vooruit. Ze denken allemaal dat een auto een "commodity" is. Moeten we dadelijk gaan onderhandelen over een inruilprijs met een chatbot ?
     
  17. Zo, het gaat er hier weer flink aan toe.
     
  18. maar waar haalt een dealer zijn winst vandaan?
    merendeel toch wel onderhoud en occasions verkopen, de marges op nieuwe auto's is ook niet denderend en ze moeten er een hele voorraad op na houden en uiteindelijk verkopen natuurlijk.
    dat is een kostenpost die de dealer kwijt zal raken.

    wie kopen er nog nieuwe auto's dan?
    leaserijders, bedrijven en een enkeling die zich 40K kan veroorloven voor een nieuwe auto.
    30 jaar geleden kocht je je bankstel ook op de meubelboulevard, kan tegenwoordig gewoon bij Wehkamp online.

    ik laat het over mij heen komen, sommige dingen pak ik op en sommige dingen snap ik niks van en zoek dan de juiste persoon die me kan helpen.
    vooruitgang is niet altijd tegen te houden.
    in wat voor wereld groeien mijn (klein)kinderen straks op?
    maar aan de andere kant vroegen mijn ouders zich in de jaren 70 zich hetzelfde af en uiteindelijk bewegen we allemaal mee en zolang we maar plezier en liefde kennen in ons leven ben ik al heel tevreden :thumbs:
     
    Kees37 en Nop vinden dit leuk.
  19. Uhg, vreselijk.
     
  20. Bij navraag aan Ford Nederland of dit 'gerucht klopt, blijkt het gelukkig toch anders te zitten.

    Dit is het antwoord van Ford Nederland:

    We gaan weliswaar online auto’s verkopen, maar de dealer blijft daar gewoon een rol in spelen. Een nieuwe auto bekijken en je huidige auto inruilen blijft ook in de toekomst via de dealer mogelijk. Ook het onderhoud blijft gewoon via de dealer (of agent) verlopen.

    Toelichting op agent:
    Formeel heb je nu dealers, subdealers en agenten ( die laatste zijn servicepunten die geen nieuwe auto’s mogen verkopen maar wel service / onderhoud mogen plegen).

    We kunnen nog volop showroom snuiven! :clap::D:dance:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina