1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. kort gezegd heb je het zelfde lijstje als ik
    1.
    dit is idd product eigenschap. met nieuwe turbo zal het idd wel weg zijn, maar na x aantal km gewoon terugkomen. zolang je turbo druk haalt is er geen probleem.

    2.
    klinkt idd als betreffende c-klem

    3.
    dit zegt me even niks

    4.
    moeilijk zo te zeggen

    5.
    dat kunnen schakelkabels zijn die op je hitteschild klappen.
    doet bij mij ook moet ik nog keer naar kijken
     
  2. Aankomende donderdag voor de verandering is weer naar de Ford Dealer, wederom laat het raamrubber van de bestuurderskant gewoon los, waardoor het raam gaat tikken en de speakers heel erg fraai klinken....NOT, meer mensen hier last van?
     
  3. #2543 ShadowSingularity, 11 jul 2022
    Laatst bewerkt: 13 jul 2022
    Auto binnen geweest voor onderhoud, nu valt de stem van de navigatie in het midden van haar zin een seconde weg, heel vreemd.
     
  4. Vraag voor de kenner, ik heb sinds een paar dagen dat wanneer ik mijn auto start ik opeens een bijzonder melodie/toon hoor bij mijn passagierskant a stijl, het stopt ook weer maar is elke keer bij het starten, zegt iemand dit iets? Dacht eerst dat het mijn apple airtag aan de sleutelbos was maar dat is het dus niet.
     
  5. #2545 Torxbit, 16 jul 2022
    Laatst bewerkt: 16 jul 2022
    Bedankt @trucker0werner!

    Het schijnt dat het euvel van gerammel/getril vanuit het kachelhuis bij het schutbord (punt 2) alleen voorkomt bij MK4's gebouwd t/m 31-01-2019. Daarna zijn er (meermaals, dacht ik te begrijpen van de monteur) wijzigingen doorgevoerd aan het kachelhuis en de slangen / slangaansluitingen (bij de doorvoer in het schutbord).

    Met dank aan een zeer vriendelijke, behulpzame dealer en monteur heb ik de klem toegestuurd gekregen.
    De dubbele C-klem heeft FINIS code 1556973 (1 556 973) c.q. onderdeelnummer W703653 - S300.
    Ik ga deze pas monteren zodra het rammelende / trillende geluid er weer is (bij koelere temperaturen dan deze dagen haha), dan weet ik gauw genoeg of het dé oplossing is. Plaatjes van internet:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Dat zijn waarschijnlijk je meldingen (deur geopend e.d.) die dan uit een klein 'onboard' speakertje op je tellerunit komen in plaats van door je gewone speakers in de deuren. Ik heb dat heel soms; zou te maken kunnen hebben met:
    - lage accuspanning (b.v. door korte ritjes met veel energieverbruikers ingeschakeld en veel start/stop handelingen... of een slechte accu)
    - ik dat het in theorie ook zou kunnen komen door de auto 'te snel te starten'. Wellicht is het beter om na instappen eerst 1x op de startknop te drukken (ACC contact aan), en dan pas na enkele seconden (gordel omdoen) daadwerkelijk de motor te starten met de koppeling ingetrapt. In één keer starten met meteen de koppeling ingetrapt zou in theorie voor een spanningsdip kunnen zorgen terwijl op exact dat moment ook je systemen (w.o. audio) moeten opstarten.

    Correct me if I'm wrong... Is op dit forum verder veel over te vinden.
     

  6. Ik heb inmiddels begrepen dat dit te maken heeft met de stekker welke de Leasemaatschappij heeft ingebouwd voor de KM stand, deze zou een soort van storing oproepen, heb er nu al een paar dagen geen last van dus mocht het weer voorkomen dan kan ik de stekkers uit elkaar halen en dan ga ik de KM stand handmatig doorgeven.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  7. Ik rij nu een week in de MK4, ST Line Wagon van 2019 komende van af een Mondeo. Voelt net wat spartaanser en dat bevalt me fantastisch.

    Ik was bij de Mondeo wel gewend dat bij een wat lagere accuspanning de waarschuwingssignalen via de gameboy speaker komen ipv door het geluidssysteem. Gek genoeg heeft de Focus iets nog vreemders.
    Na een weekje rijden begint start stop het zelfs weer te doen(lang stilgestaan denk ik), maar ondanks dat s/s werkt, blijven de signalen vaker over de gameboy speaker komen dan door de gewone speakers. Sommige ritten gaat het dan wel goed.

    Is hier een update of foefje voor om dit goed te krijgen? Want gezien het feit dat s/s wel werkt, lijkt een lage accuspanning niet voor de hand liggend..
     
  8. Dus de signalen komen soms door de gameboyspeaker komen en soms via de gewone speakers? zelfde meldingen ook?
    Kan me zo voorstellen dat minder belangrijke meldingen over de gameboyspeaker gaan en de belangrijke via de gewone speakers. Of verschilt het per keer maar niet per melding?
     
  9. Inderdaad de ene keer door de gameboy, en soms door de speakers, en dezelfde meldingen (deur open terwijl in drive, parkeersensoren etc). Verschilt dus per rit, maar niet per type melding.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  10. Dat is wel vreemd. Geen idee of dat een software dingetje is. Kan het neit zo zijn dat er een bepaalde logica in zit? Bijvoorbeeld per situatie verschilt?
     
  11. ik kan er geen patroon in ontdekken helaas..
     
  12. Een poos geleden heb wat software updates gehad ivm rare foutmeldingen en tevens die signalen uit een andere speaker.
    Ook ging vaak de passagiersdeur niet open en dicht via keyless entry.
    Volgens mij is sowieso de telematica module geupdate.
    Hierna werkte alles weer goed.
    Je accuspanning kan ook te laag zijn, dat kan ook dezelfde klachten geven.
     
  13. wat heeft zo’n update je eigenlijk gekost?
     
  14. Goedemorgen clubleden,

    Ik heb een vraagje voor de mensen die een iphone 13 hebben en draadloos opladen in de focus.
    Word jullie telefoon ook zo verschrikkelijk heet na een tijdje? Die van mij namelijk wel en dus gaat hij na verloop van tijd in zijn veilige stand (de telefoon).
    Ligt dit aan de telefoon of aan het oplaad matje?
     
    Ronny vindt dit leuk.
  15. Elke gsm wordt hert tijdens het draadloos laden. Wegens gebrek aan koeling wordt het zelfs nog warmer. Zijn een paar die hebben gmfan aangesloten op usb poort en gericht op gsm.

    Helaas valt bij draadloos tegen vooral omdat het te langzaam is. Is meer hitte en nauwlijks opladen zeg maar.
    Enig ding is wel. 2uur navigatie gebruiken en je loopt dan maar enkele procent achter.
     
  16. Klopt hier ook, die hitte kan nooit gezond zijn voor de accu van de telefoon, ik gebruik hem dan ook niet meer.

    Ik ga gewoon altijd van huis met genoeg batterij (max 80%) en gebruik draadloze CarPlay (carlinkit) om hem ook niet altijd aan de kabel te hebben hangen.

    Met m'n iPhone 11 deed ik wel bekabeld en de batterij is nog maar 87% van over. M'n iPhone 13 zit nog op 100% sinds ik bovenstaande doe
     
  17. Voor mij toen nog garantie...
     
    ff4266 vindt dit leuk.
  18. Dat ligt dan toch aan de combinatie oplader en montage lijkt me.
    Ik laad mijn iPhone 13 eigenlijk altijd op via draadloos laden heb nu een MagSafe lader in de truck en in de focus. Wordt eigenlijk nooit echt heet wel een behoorlijk handwarm.

    de Kuga heeft ook de optie draadloos laden zodra de auto afgeleverd is eens bekijken wat die doet.
     
  19. @Ronny
    Als je carplay gebruikt staat je navi ook vaak aan. Dat trekt juist stroom door de rekenkracht die ervoor nodig is. Gevolg warme gsm.

    @paul vingerhoets
    Ligt ook deels aan. Hoe meer ruimte tussen de spoels zit hoe meer warmte er komt. Althans dat is het idee dat ik heb.
    Ene noemt het handwarm ander noemt het heet. Beide gevallen kan het dezelfde temperatuur hebben.
     
  20. Nee dus, dat leg ik net uit, niet mijn verhaal veranderen.
    En er zit natuurlijk een verschil tussen warm en heet.
     

Deel Deze Pagina