1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2019 - stuurt/interieur trilt, geen oplossing?

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door luchtbakker, 13 aug 2021.

  1. Had nog niet gelezen dat het nu van 115-150kmh eigenlijk altijd is de trilling aanwezig was.

    De kans is alleen dat als dealer het gaat fixen ze wielen wisselen en dan dat het probleem minder opvalt zoals eerst.
    Als je met klacht bij lease blijft melden doen ze er een keer wel wat aan. Anders gaan ze zelf nog met de auto rijden.
    Alleen meestal is juist dat je naar dealer gaat die constanteren de probleem ook en dan komen ze met oplossing bij lease.

    Als dealer zegt klant klaagt over trilling en na onderzoek is dit aanwezig en we willen x onderdeel vervangen. Zal lease er toch een keer iets mee moeten gaan doen. Vooral als je ook bij andere dealer gaat dan die het probleem heeft onderzocht.
    Tuurlijk kunnen ze nog een expert langs sturen. Alleen dan is het aan monteur/werkplaatsmanager om samen met de expert ritje te maken, lijkt me sterk dat die niet met de zelfde gedachten komt.

    Alleen uit me hoofd met 60.000km kan er niet heel veel mis zijn.
    Wat je zelf keer voor de grap keer kan proberen is de achterkant van de auto goed in douwen. Heb je trekhaak keer op staan. Als de auto terug veert moet het nagenoeg direct op wagenhoogte stoppen. Op en neer deinen is dan een teken dat schokbreker niet alles meer is.
     
    luchtbakker vindt dit leuk.
  2. Vandaag staat EQ performance op de agenda. Ze gaan met mij meerijden en kijken of ze motorisch iets uit kunnen lezen. (Lucht toevoer, brandstof, vervuiling, temperatuur etc).

    Ik verwacht er niet veel van, maar we weten het maar nooit.
     
  3. gaat het weg als je de sport stand aanzet? dan kan het de cilinderuitschaking zijn....
    Kon eigenlijk nergens vinden welke motor je hebt, dit doet zich voor bij de 1.0 ecoboost.
     
  4. Volg dit draadje al een tijdje met interesse;
    Ik heb een soortgelijk probleem gehad (trillen bij 130km/u, soms wel soms niet). hiermee leren leven totdat enkele weken geleden de auto is gaan trillen vanaf de 60km/u. Net als bij jou zijn de wielen/banden uitgesloten (vervangen en veelvuldig gebalanceerd met drukrol etc.) Door de dealer wordt een afspraak gepland voor de schokbrekers achter aangezien de verwachting is dat deze de problemen veroorzaken (geen zichtbare lekkage o.i.d.).
    Is daar bij jou al naar gekeken door de dealer?
     
  5. Diesel heeft geen cilinder uitschakeling. Ik heb de mk4 120pk 1.5 diesel.
     
  6. Zo'n idee had ik zelf ook eerlijk gezegd. Maar ik krijg helaas nu de kans niet meer dat te fixen.

    Ik merk, zie of hoor er overigens niks van. Ze kraken niet veren prima. Maar dat kan schijn zijn.
     
  7. Ik ben wel benieuwd; heeft dit inzicht gegeven?

    Het lijkt alsof we een zelfde soort probleem hebben, bij mij geen verbetering na vervanging schokdempers
     
  8. Er was niks aangetroffen. Helaas.
     
  9. Wat een verhaal zeg.. Echt bizar dat die leasemaatschappij zo zwart wit is. Expert zegt dit, dus dat klopt...
    Heb je niet iets van klemmende remklauwen? kromme schijven? Is daar al eens naar gekeken?
     
  10. Naar de remmen en alles er om heen is gekeken, maar geen bijzonderheden aangetroffen.
    Ook als ik na het rijden mijn remmen bekijk, dan zijn mijn remmen niet warmer dan gebruikelijk.
     
  11. Heb niet het hele topic kunnnen lezen.....

    Met m'n Leon Cupra had ik het probleem dat het stuur heftig begon te trillen in een specifieke bocht op de A7, en soms licht op willekeurige andere stukken weg. Je voelde het ook in het interieur.
    Alles controleren, banden vervangen, dus ook balanceren etc., niets hielp.
    De auto op de brug gezet bij een dealer, motor gestart en in de 6'de versnelling rond de 140 kmh/ op de teller. Gas losgelaten, niets.
    Bij de 3'de of 4'de poging opeens sterk onbalans in de voorwielen, echt klapperen rond de 90 kmh. De monteur in de auto trok wat witjes weg... :)
    Bleek er minimaal speling op de voorwiellagers te zitten, bijna niet te voelen. Vervangen, probleem opgelost.
     
  12. Probeer eens een rit te maken met ca. 100 kilo gewicht in de koffer, strooizout oid. Wel in de verpakking laten zitten !
     
  13. Ik ben afgelopen 3 weken op vakantie geweest, Ongeveer +6000km gereden. (meer op de weg dan genieten, agja haha).
    We hebben aardig wat gewicht mee gehad, maar het lijkt niet echt een verschil te maken.

    Ik heb heel sterk het idee dat het van links voor komt. Daarnaast nog steeds volledig overtuigd dat het warmte afhankelijk is.
    Bij een dagtemperatuur van ongeveer 12 graden scheelt het gigantisch ten opzichte van 18-20 graden.
    Het is ook erger geworden loop der ritten. Waar ik eerst tussen de 115-130km/h de trilling had, heb ik het nu tussen de 125-170km/h.
    Boven de 170km/h voel je het nog steeds, maar dan minder hard
     
  14. Kleine update; Mijn werkgever en de Lease lijken er niet helemaal uit te komen wat de auto betreft.
    Niemand schijnt voor de kosten te willen betalen.
    De kans is aanwezig dat de auto de veiling op gaat. Dan komen we er dus niet achter wat de oorzaak was.

    Maar ik moet nog even wachten op het verlossende antwoord.
     
  15. Dat zou voor jou een ergernis minder zijn in ieder geval..
    Kan er wel een vervangende auto geleverd worden indien dit gaat gebeuren?
     
  16. Gelukkig een Leasebak, het zal je eigen auto maar zijn.....
     
  17. mss de betere oplossing, alhoewel we allemaal willen weten wat het nu is....
    als je 'm inlevert, zou je dan het kenteken kunnen vermelden hier?
    het zou niet leuk zijn als over een tijdje iemand zich hier aanmeld met het "probleem" en blijkt dat hij jouw auto heeft gekocht.
     
    WPI vindt dit leuk.
  18. #118 luchtbakker, 17 okt 2021
    Laatst bewerkt: 17 okt 2021
    Uiteraard zal ik het kenteken dan delen. :)

    Voor nu heb ik de 25e een afspraak bij een Bosch Carservice filiaal. Ze gaan een second opinion uitvoeren in opdracht van de Lease maatschappij.
    Daarna krijgen ze de kans het te repareren. Maar als ze niet weten waar het vandaan komt, dan gaat er naar een andere auto gekeken worden.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  19. Update vandaag.

    De auto heeft 5 dagen bij de Bosch Car Service gestaan. Het probleem is direct geconstateerd.
    Het leek alsof de problemen lagen bij de aandrijfas rechts, en deze hebben ze ook vervangen.
    Helaas bleek dat het niet te zijn, en hebben ze het na 5 dagen opgegeven.

    Er waren wel opmerkingen dat het volgens hun erg lang duurt voordat de motor op temperatuur is.
    Ook de automaatbak zou er heel lang over doen om op temperatuur te komen. Dit moet volgens hun veel sneller dan na 20km op de snelweg rijden.

    Wat nu de vervolgstap wordt.... geen idee.
     
  20. Enige voordeel is wel dat het probleem in ieder geval onderkend is en dat jij dus niet gek bent (vwb de auto dan, de rest oordeel ik niet over :mrgreen:). Ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Vraag me ineens af, zou het kunnen zijn dat de auto gewoon niet goed gemonteerd is en net als een schade auto misschien recht getrokken moet worden? Vooral omdat er verder niets lijkt te vinden wat dit lijtk te veroorzaken. Is vergezocht ik weet het maar je zou toch zeggen dat er een oorzaak moet zijn.
     
    luchtbakker vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina