1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwiers: Leds change: instrument lights

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door R.Zwiers, 3 okt 2019.

  1. +1, je mag trots zijn op je werk!
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  2. +1 Ik doe het je niet na!
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  3. Bedankt mannen. Doet me goed, dingetjes als dit gebeuren natuurlijk maarja wou liever nu gewoon rijden.
     
  4. Heel begrijpelijk maar blijft knap wat je hebt gedaan
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  5. Yes vandaag belde de Ford alweer dat die seal en bout er was. Dus direct wezen halen.
    [​IMG]
    Gelukkig leverde Ford een normale keerring met veer aan de binnenkant. Die ken ik en kan ik makkelijk installeren.
    [​IMG]
    Even een pvc stukje gekocht om hem er netjes recht en gelijk in te tikken. Kwam er wat lastig bij, dus uit eindelijk voornamelijk met plastic hamertje er in getikt. Mooi vlak met de cover.
    [​IMG]
    Netjes geïnstalleerd. Alles weer op z'n plek.
    Alweer 50 km kunnen rijden. Voelt goed, motor draait lekker. Beetje 2-3-4k rpm draaien. Motor wil graag. Nu kan ik eindelijk (weer)rijden.

    Hou alles nog goed in de gaten, maar heb er gewoon een goed gevoel bij nu.
     
    Focustinus, Henry-ST, MrMarcos en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Zwiers je doet het goed.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  7. #347 R.Zwiers, 21 sep 2021
    Laatst bewerkt: 21 sep 2021
    Zo, het rijden gaat lekker. Geen olie verbruik meer, hij trekt lekker. Al ga ik met de inloop olie niet tot meer dan 4000 rpm.

    Vandaag eindelijk de fiesta kunnen wassen. Was wel nodig wat er zaten al verschillende spinnenwebben in..

    [​IMG]
    Eerst maar even gestript en daarna wassen en in de wax.
    Ik wil ook wel keer gaan kleien maar dat komt nog wel.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Gebruik nu tegenwoordig van die groene aluminium teufel om de velgen schoon te maken. Dat werkt echt perfect. Maakt de remklauwen ook mooi schoon. Knallen ze mooi achter de zwarte velgen.

    Vrijdag naar de tuner, denk dat ik dan m'n katalysator er weer even tussen uit haal. Dan heb je maximale flow en de minste weerstand.

    Enige wat ik nu toch nog wel graag wil is een low Line kit van maxton. En misschien wel een rs spoiler, daar is echter wel heel lastig aan te komen..
     
    TWA, Henry-ST, Focustinus en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Mooi werk! Fijn dat het olieverbruik nu ook weg lijkt te zijn.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  9. Puik werk! Mooi dat het olieverbruik ook is opgelost.
    Zal mij benieuwen wat je er uit kan halen.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  10. Vandaag.
    [​IMG]
    Mooie vliegende foto kunnen maken.

    Ook heeft de fiesta vandaag de 750km gehaald. Dus kon ik de olie wisselen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    De magneet van de carter plug gecontroleerd, die heeft z'n werk goed gedaan. Zat wel wat slijtage aan, maar dat betekent dat de in loop olie z'n werk goed heeft gedaan. Zo'n fijne slijt deeltjes dat je t met de vingers niet kan voelen. Top!
    Even het carter beetje door gespoeld met olie en de plug goed schoon gemaakt. Ook de afgetapte olie gecontroleerd met een magneet en geen metaal te vinden.
    Het filter even in gevoeld met de vinger en geen metaal deeltjes te voelen. Filter open snijden vind ik niet nodig.

    Nu weer normale goede olie er in.
    [​IMG]
    Castrol edge titanium. Omdat die een extra goede olie film zou krijgen als er meer druk op staat. (Zoals maizena in water denk ik dan).

    Als die de 2000km aan tikt weer een keer olie en filter wisselen. Daarna gewoon elke 10000 km of elke 12 maanden.

    [​IMG]
    Ook m'n oil catch can even gecontroleerd. Daar zat maar minimaal olie in. Dus ook betekend dat dat er bijna tot geen blow by meer is van de zuigerveren. Ik laat hem nog even los van het inlaat, even zien of t anders wordt met deze olie.

    Al met al lijkt alles goed. Nu met deze olie ga ik hem geleidelijk opvoeren met toeren. Nu al een paar keer door tot 5000 toeren. Die trekt behoorlijk. Heerlijk gevoel om in de stoel gedrukt te worden.

    Nog wel een dingetje, wanneer je normaal rijd, gas intrapt accelereert dan gaat die lekker, maar als je dan t gas even los laat en dan weer op te gas gaat, trekt die veel harder.
    Hoe kan dit? Ik hoor van verschillende mensen met sportieve auto's die dat hebben. Kickdown heet dat? Of hoe moet ik dat zien? En de vraag is kan je dat economische er ook uit tunen dat die altijd om "sportief" rijd?
     
    gerardTDCI en Henry-ST vinden dit leuk.
  11. Petje af hoor voor hoe je deze klus geklaard hebt :thumbup:
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  12. Puik werk hoor.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  13. Echt klasse dat ie zo lekker draait.

    Een kickdown is iets wat je met een automaat hebt. Wanmeer je dan plankgas geeft, dan schakelt ie terug en schiet ie hoog in de toeren. Dat wordt kickdown genoemd.

    Wat je daarvoor noemt herken ik niet, wellicht is dat iets in je eigen beleving. Wanneer de motor als hogere toeren draait pakt ie sowieso lekkerder op, weet niet of jendat bedoelt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  14. Oke dus dat is kickdown.
    Nou ja ik denk niet dat t tussen m'n oren zit. Je merkt t verschil echt. Stel je rijd in de 3. 2000 toeren en geeft gas. Klimt klimt lekker maar "rustig" drukt je niet in de stoel. Tot 4500 toeren ( na 4000 toeren voel je het drukken in de stoel wel). Dan laat je gas los en zak je helemaal terug tot 2000 toeren. En als je dan weer gas geeft, niet eens vol gas, dan trekt die als een locomotief en voel je dat je in je stoel gedrukt wordt en dat de voor wielen gaan zoeken, net niet spinnen zeg maar, maar je voelt ze glijden en licht voetig worden.

    Ik had dit voorheen ook. Maar nu nog meer.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  15. Wonderful!!!
     
  16. Klinkt goed!
     
  17. Vandaag de 1000km gehaald, helemaal goed.
    Morgen om 0900 gaat het gebeuren.
    Dus de laatste dingetjes gedaan.
    De uitlaat was net iets te kort. M'n gelaste bochtje. Dus daar even een extra flens tussen gezet, nu sluit die perfect aan met de rest, staat er dus geen spanning meer op de rubbers en t flexibele deel.

    Maarja 2030 kom je d'r dan achter dat the boutjes te kort zijn, en de karwei gaat om 2100 dicht, dus snel met de focus even heen garaced.

    En het mooi vast kunnen zetten.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Zal die de 200pk halen. Ik hoop t zo..
    Morgen gaan we t zien
     
  18. Succes morgen :thumbup:
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  19. [​IMG]
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina