1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Handleidingen FORScan MK4 - Compleet overzicht Pagina 1, Post 1

Discussie in 'Handleidingen Focus IV' gestart door Heusinkveldb, 24 apr 2020.

?

Zijn de beschrijvingen zinvol?

  1. Ja, super bedankt!

    100,0%
  2. Nee, je had je de moeite kunnen besparen!

    0 stem(men)
    0,0%
  1. Veel gevraagd en dan eindelijk daar.
    Het is weer een mooi document geworden al zeg ik het zelf. :lol:

    Auto High Beam (AHB), automatische gootlichtregeling.

    De stappen voor het programmeren had ik al een tijdje klaar liggen maar omdat ik zelf niet de juiste camera had, kon de laatste plaatjes van het instellingen menu niet maken.
    Bedankt Ronald (@rfocus ) voor je hulp hierbij!
     
    rfocus, TWA en FocusSTL vinden dit leuk.
  2. Top!!

    Nog een kleine edit voor de handleiding. Als je LED koplampen hebt moet de de volgende lijn aanpassen:
    726-11-04 xxxx xxCx xxxx

    Edit: oeps staat er ook al in [emoji2357]

    Wel is het zo dat alle -C* cams werken. Het verbaast me dat het werkt met een -GC.
     
  3. Hahaha, nee het werkt bij mij dus niet omdat ik de verkeerde camera heb. Maar ik heb de stappen gewoon gedaan maar in het echt niet doorgevoerd. Dus iedere keer cancel gedaan. Maar op deze manier heb ik prima het document kunnen maken. Ronald heeft mij voorzien van de laatste plaatjes[emoji3]
     
    FocusSTL vindt dit leuk.
  4. Aaaaaa, dat verklaard het! Mooie handleiding!!
     
    Heusinkveldb vindt dit leuk.
  5. Ik snap de link tussen CCM en ACC niet helemaal. CCM heeft niks met je ACC te maken.. Voor ACC heb je een radar nodig, de juiste camera (zijn er meerdere) en knoppen voor op je stuur voor het activeren van je ACC. Helaas liggen er niet standaard fabrieks af een kabel voor je radar. Camera en stuurmodule kunnen 1 op 1 vervangen worden. Het kost je (zelfs tweedehands) altijd meer dan een tech pakket had gekost.
     
    FocusSTL vindt dit leuk.
  6. Ik snap je verwarring. Die radar waar je het over hebt is de CCM. Die moet idd voor in je bumper geplaatst zijn. Maar sommige auto’s hebben die al geïnstalleerd, ook al hebben ze geen ACC. Je hebt idd de juiste camera nodig, maar in de regel heeft een auto met CCM al een -C* cam.
    De knoppen heb je idd ook nodig. Al is het wel zo dat het zonder ook werkt. Je kunt enkel de afstand tot je voorganger niet instellen. Deze staat dan op een vast afstand 2/5 zo even uit me hoofd. Dat het duurder is dan af-fabriek, daar kan ik niet over oordelen. Ik heb geen idee wat het extra had gekost bij aanschaf van de auto. Wel weet ik dat ik nu net een Cam gekocht en geïnstalleerd heb voor 80 euro, daar komt straks nog 130-170 euro bij voor de radar(CCM) en 70 euro voor de knoppen. Als dat duurder is dan af-fabriek, dan is dat zo. Ik heb de auto niet nieuw gekocht, dus had die luxe niet. Wel weet ik dat ik het alsnog kan krijgen door ca 350 euro te investeren en er een leuk projectje van te maken.
     
    luchtbakker en Heusinkveldb vinden dit leuk.
  7. Ik wil een Tunnelrat adapter gaan bestellen, maar welke is dan de beste optie? Zelf neig ik naar de switchloze (lijkt me het makkelijkste als Forscan noob), maar daar staat bij dat hij ook echt enkel met Forscan werkt. Is dat dan wel de handigste oplossing, of kan ik er beter een nemen die ook met andere OBD apps werkt? OBDLink EX heb ik ook wel naar gekeken, maar die is me eigenlijk wat te duur.
     
  8. Ik heb zelf deze
    https://obdwarenhuis.nl/auto-uitlezen/ford-eu-uitlezen/obdlink-ex-usb-forscan
    En ik heb de zelfde van Tunnelrat het grote verschil is dat de EX veel sneller is en daar betaal je voor. Maar verder zijn ze identiek. Aangezien Forscan bijna het enigste programma is wat werkt op een Focus mk4 lijkt mij het de beste oplossing. En als jij al zegt dat de EX je te duur is ga je ook geen alternatief voor forscan aanschaffen. UCDS is het alternatieven programma voor Forscan maar is zeer prijzig in aanschaf.
     
    Heusinkveldb vindt dit leuk.
  9. Ik begon toch nog weer wat te twijfelen toen ik uitgerekend had dat de Tunnelrat waarschijnlijk ook al boven de 50€ totaal kwam te zitten en ik hier nog wat dingen las over Tunnelrats waarbij er draadjes niet goed zaten. De meeste ervaringen met Tunnelrat die ik lees zijn goed, maar OBDLink komt dan (qua bedrijf) toch weer wat betrouwbaarder op me over door de 3 jaar garantie en het feit dat hij ook in Nederland verkrijgbaar is. Maar goed, er zit wel een meer dan 50% prijsverschil tussen en als hem dat alleen in de snelheid zit. Iets anders dan Forscan ga ik vast niet gebruiken, want dit is puur uit interesse om te kijken wat ik met de handleidingen nog op mijn auto aan de praat kan krijgen.
     
    rfocus en Heusinkveldb vinden dit leuk.
  10. Heeft toevallig iemand al Scandinavische instelling gevonden in Forscan?
    Via via via begreep ik dat veel automerken (zoals Volvo, Skoda e.d.) Scandinavische instellingen hebben voor de verlichting.

    De Scandinavische verlichting houdt in dat de achterlichten ook branden met de DRL èn de dimlichten van een aanhanger of fietsendrager ook.

    Dat laatste vindt ik wel interessant. Mijn achterlichten branden nu wel met DRL, maar met een aanhanger/fietsendrager oogt het raar dat daarvan niets brandt. Dit hoop ik met dat soort van instellingen te kunnen rechttrekken :roll:
     
  11. Overigens branden in de Scandinavische landen lang niet altijd de achterlichten automatisch bij de DRL.
     
  12. En toen leverde Tunnelrat niet meer internationaal... Dus dan toch maar de OBDLink EX besteld, dat geeft toch het beste gevoel. Morgen komt hij binnen, dus dan gaan we eens kijken wat er allemaal kan. [emoji4]
     
    rfocus vindt dit leuk.
  13. Heeft iemand gevonden of je de extra rijmodi die de Active heeft, kunt activeren in de 'normale' focus via Forscan?

    [​IMG]
     
  14. ik heb alleen maar de 1e 3

    waar staan die anderen voor?
     
  15. Volgens mij winter en off-road/trail. Die eerste lijkt mij ook wel interessant.
     
  16. Volgens mij alleen voor de uitvoering met andere veren/dempers. Vandaar dat het niet kan op andere modellen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  17. Als je de drive mode wil aan passen. Dan moet je in forscan naar de IPC. En daar zoeken naar selectable drive mode.
    Ik heb er zelf nooit naar gekeken maar als het mogelijk is zou je het hier in moeten kunnen programmeren.
     
  18. Dat zou ook beteken dat je hem standaard in sportmode kunt zetten ipv eco?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  19. Nee, helaas
     
  20. ahh jammer
     

Deel Deze Pagina