Of een Mondeo mk4 2.5T! Maar dat weet Niels ook, want die had volgens mij bijna mijn huidige auto gekocht.
Bestel die onderste plug en temp sensor er ook maar bij, sluiten 9 van de 10 keer niet meer af in n ander huis. Of je moet net aan de juiste o ringen kunnen komem(ford verkoopt die niet los) Ook al n keer gehad dat de thermostaat +- 4 weken erna het wel mooi vond geweest...
De laatste tijd starte de focus niet echt meer goed of helemaal niet meer. Probleem bleek de dynamo te zijn, de lagers waren helemaal gaar. Een andere dynamo vinden voor een ST170 is ook nog een behoorlijke zoektocht, gelukkig die van @hoomer kunnen overnemen en gelijk een nieuwe accu geplaatst. Probleem opgelost en alles start weer. De airco werkte de laatste tijd soms wel en soms niet, probleem bleek bij het ringetje van de aircocompressor te liggen. Deze aangepast en de airco doet het weer perfect.
Afgelopen maand een aantal punten laten aanpakken. De achterremmen liepen soms wat aan, probleem lag aan de remzadels. Deze maar gereviseerd: Tevens een behoorlijk irritatiepunt aangepakt, beide achterdeuren die steeds krokanter werden. Voor: Na: Nu nog op zoek naar een volleder recaro interieur met stoelverwarming.
Nee dat is haast niet te herstellen, gewoon op zoek naar een sloop mk1 met of dezelfde kleur of een goede deur kopen en deze laten spuiten. Ik had geluk met een sloop st170 met 5 deuren in de juiste kleur en geen roest. Toevallig wist ik dat deze al een keer gespoten was. 5 deur st170 in imperial blue zijn bijna niet verkocht in NL.
Een paar maanden geleden tijdens een stukje toeren voelde ik tijdens het terugschakelen iets 'knappen', vervolgens deed de versnellingsbak helemaal niks meer. De focus bleef in de 2e versnelling, gelukkig was ik vlakbij huis dus op een rustig tempo de focus naar huis kunnen rijden. Probleem bleek de bevestiging van de versnellingsbak kabel te zijn, helaas zijn deze alleen maar compleet te koop en gelukkig nog wel leverbaar via Ford. Het stukje waar het was afgebroken: De complete kabel vervangen is nogal een kloteklus tenzij je hele kleine handjes hebt, maar het is net te doen als je het hitteschild een beetje buigt. Dan kan de katalysator ook blijven zitten. Tijdens het demonteren uiteraard mijn hand flink opengehaald aan het hitteschild waardoor ik er eigenlijk wel klaar mee was. Uit frustratie de focus maar in de garage geduwd en daar heeft die zeker een maand stof staan happen, tot de vrouw/chef toch maar dwingend vroeg om de focus dan maar weg te doen of te repareren. Nou ja zo gezegd zo gedaan, oude kabel eruit en de nieuwe erin: Middenconsole moet ook helemaal gedemonteerd worden en het kachelhuis gedeeltelijk: Bleek er ook nog een palletje geknapt te zijn tijdens het demonteren waardoor de focus niet in de "R" stand kan... Ook deze is gelukkig nog leverbaar via Ford. Alles weer aangesloten, gemonteerd en vervolgens de stof er eens afgespoeld. Schakelen gaat nu ook veel strakker en de liefde naar de focus toe is weer een beetje terug.
Zoals gewend van jou staat je auto er weer netjes bij. Overigens ook leuk te zien, Pepper Red vind je topic ook leuk. Over oud gedienden gesproken