1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waar op letten, C-Max

Discussie in 'Prullenbak' gestart door DJ--NeO--, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi Allemaal,

    zoals jullie weten rijdt ik inmiddels in een Volvo XC70, en vrouwlief heeft een Volvo V40 van 2003.
    De XC bevalt super en de V40 ook, maar die heeft 1 heel groot nadeel voor mijn vrouw.

    De instap is echt ontzettend laag! bij de proefrit viel het niet zo erg op, maar naarmate we vaker instapten
    viel het steeds meer op, het is bijna alsof je in een Kart stapt. omdat ze helaas niet het lichaam heeft van een gezonde jonge vrouw (ze is nog steeds jong :kwijl:) zijn we ons aan het oriƫnteren op een andere auto welke een hogere instap heeft en t wordt dus de 2de auto.

    Ze heeft eigenlijk wel een grotere interesse in een C-Max met minimaal de volgende opties
    - Automaat!
    - Airco

    Nu wil ik graag weten waar vooral op te letten bij de C-maxxen 1ste generatie
    we hebben een budget van tussen de 3 en 5 K voor de wagen.

    Wie heeft er tips voor ons en waar moet ik vooral op letten en hoe zijn de automaten van Ford?

    uiteraard betekent dit ook dat de V40 helaas het veld zal moeten gaan ruimen! voordeel is wel, de nieuwe eigenaar krijgt een top onderhouden V40, al t achterstallige onderhoud en meer is aangepakt namelijk! (iemand interesse? :P)

    zie graag jullie reacties tegemoet.
     
  2. - Lekkage kofferruimte, zijn genoeg verhalen over te vinden haha
    - Weet niet zeker, maar olieverbruik
    Verder geen idee eerlijk gezegd.
     
  3. Ik rijd in een handgeschakelde C-max van bouwjaar 2017 welke ik heb gekocht in 2018 (voorgeregistreerd) nu bijna 60k op de teller geen enkel probleem gehad, geen olieverbruik, geen water op plaatsen waar je het niet wilt aantreffen. Kortom een zeer fijne wagen met veel comfort en ruimte.

    Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
     
  4. Gekocht tussen de 3 en 5 duizend euro?
     
    bjauto vindt dit leuk.
  5. dan wil ik weten waar.... onder het mom van Waar kan ik tekenen?? :read:
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  6. Bij de ecoboost motoren is een terugroepactie geweest voor de derde cilinder ivm slechte koeling, weet alleen niet of dat ook bij de eerste generatie is geweest maar wel iets om in de gaten te houden. Verder kofferbak lekkage (al genoemd) en meer weet ik zo snel even ook niet. Weet wel dat je met wat zoeken (gaspedaal.nl) ook een MK2 rond de 5k kan vinden (was mijne ook, 2012 met 97500 op de teller, wel import en niet te veel opties).
     

  7. Welke terugroepactie doel je hier op?

    Op de 1.0 ECOboost motoren die tussen een bepaalde periode zijn geproduceerd (2012 -2014) was de 4S615 terugroepactie van toepassing waarbij de koelvloeistof retourslang (degas hose) werd vervangen door een gemodificeerd type.

    Op de 1.6 ECOboost was de 17S09 terugroepactie van toepassing. Bij deze veiligheid gerelateerde terugroepactie is de motor voorzien van een koelvloeistof niveau sensor zodat warmlopen van de motor tijdig kan worden gedetecteerd.

    Er is bij mijn weten geen enkele terugroepactie geweest welke betrekking had op slechte koeling van de 3e cilinder van welke ECOboost motor dan ook. Schade aan de 3e cilinder komt nog weleens voor bij de 1.5 ECOboost maar dit is nooit door Ford onderkent.


    Daarbij zijn de ECOboost motoren in deze niet relevant. De topicstarter is op zoek naar een C-max MK1. Deze zijn nooit met ECOboost motoren geleverd. De ECOboost motoren zijn pas in de C-max MK2 geintroduceerd maar deze zal je vrijwel niet vinden binnen het door de topicstarter genoemde budget.
     
    Edgar Focus en Martin123t vinden dit leuk.
  8. dank voor de reacties :)
    we zijn rustig aan t kijken (Volvo is ook nog niet weg) en willen binnenkort om te beginnen eens gaan starten met een proefrit
    (niet al te onbelangrijk)
     
  9. Tussen de 3 en 5k denk ik dat je wel een leuke MK1 facelift (2007-2010) moet kunnen vinden met een acceptabele kilometerstand. Ik ben zelf voor een 2004 gevallen met 127k op de klok, zijn wel uitzonderingen binnen deze prijsklasse. Veel modellen zitten al snel op de 2 ton. Ik moet bekennen dat ik zeer weinig automaten tegen ben gekomen. Maar je hoeft er maar 1 te vinden [emoji6]

    Water in de achterbak is idd wel een populaire plek. Ga je voor een 1.6 of een 1.8? Qua verbruik liggen die wel iets hoger dan gemiddeld, maar aanbod is ook veel hoger dan de 1.6.

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
  10. Ik dacht dat ik dat juist hier gelezen had. Zo zie je maar, altijd goed om te dubbelchecken. Dank je voor de uitleg. Ik wist overigens niet dat e MK1 niet met ecoboost geleverd was.
    My bad :thumbup:
     
  11. Kun je een filmpje maken en posten? Bonkt ie bij een bepaald toerental door elke versnelling? Of alleen bij een bepaalde snelheid?

    Mooie auto trouwens, zit er een deuk in de achterklep?

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     

  12. Auto heeft rondom deuken helaas, maar dat is cosmetisch. Bonk kwam niet uit de bak, heb zelf t gevoel dat t komt uit de motor steunen/rubbers
     
  13. Had destijds een 2 liter waarvan de motor steun aan de onderkant versleten was, bij gas los voelde je het blok soort van kantelen en een vervelend bonkend geluid en het reed een beetje schokkerig, zeker een tunnel in bijvoorbeeld. Weet niet bij de nieuwere modellen of ze dezelfde steun nog hanteren.

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
  14. Die van ons is ook een 2 liter... ben langzaam aan een lijstje aan t opmaken voor onderhoud!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina