1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pdc werking

Discussie in 'Electronica' gestart door Ivo92, 22 jul 2021.

  1. Ja klopt hij zegt ... modules gevonden bij starten van uitlezen hier zit bcm en de pdc ook bij idd .
    Bcm uitlezen was ik al achter dat er vanalles gaat branden en klikken en een hele waslijst aan opties die ik krijg waaronder park assist met value: without park assistance .
    Als ik deze value edit en park assist front + back van maak en deze save , stop met uitleze van bcm en dit opnieuw uitvoer heeft die hem vanuit zichzelf gereset naar value : without park assistance.
    Hij gooit hem zelf eruit zeg maar ook al save ik hem met editte
     
  2. Ik had een piep schema op google gevonden .
    1x piepen is rechts voor sensor .
    Nu heb ik deze los gekoppeld en na aanzette contact piept die meteen 1x wederom .
    Steek ik de sensor terug in en zet hem dan weer op contact dan reageren ze even en ook weer die piep storing. Misschien dan toch de sensor ? Even uitwisselen met ander misschien ?

    Maar wat me ook op valt aan het knopje voor je "voor sensoren " bij de schakelpook , zodra ik hem in de achterruit zet gaat het lampje op front sensor knopje flikkeren ( 6x ) dit lijkt me niet logisch ?
     
  3. wat voor obd adapter heb je. Probeer wat anders configureren in Forscan en kijken of het lukt. Probeer maar PDC te resetten en testen en dan gelijk parkassist aanzetten in BCM.
    je kan inderdaad sensoren wisselen on te kijken of storing mee gaat.
    Zet iets voor elke sensor en op scherm kijken of rode streep mee loopt.
    PDC aan/uit knop bij schakelpook ook controleren. Kan zijn dat die ook niet goed werkt door vuil
     
  4. Ik krijg helemaal geen scherm te zien voor pdc ze piepen alleen als ik er iets of iemand voorzet
     
  5. Sensors uitwisselen maakt geen verschil.
     
  6. dan zou ik een paar dingen uitsluiten door de volgende te controleren ;
    1 - kijken of sensoren volgens volgorde zijn aangesloten en gelijk verbindingen door meten van sensor naar PAM module.
    zijn deze oké
    2 - PAM module naar BCM bedrading / stekker doormeten op kortsluiting / open verbindingen
    3 - PAM module stekker controleren
    4 - Alle stekkers bij BCM module uittrekken en controleren op corrosie

    heeft de auto een Sync 2 ?
     
  7. Sunc 2 ? Geen idee
    Heb een sony radio zonder navi dat weet ik
     
  8. nee zo te zien van je YT video niet. Je hebt een Sync1.
    Maar ik zie net je post #31 over foutcodes van forscan. Denk toch dat je misschien een keer PAM module moet gaan herprogrammeren.
    Zo wordt ook de laatste kalibratie file geladen in module. Het kan zijn dat deze het probleem zou kunnen verhelpen
     
  9. Oke en hoe gaat dat dan Via forscan ?
    Heb nog niet helemaal door hoe die werkt
     
  10. met Forscan kan wel met versie >2.42 beta maar ik zou het niet doen, er zijn te veel risico’s met Forscan. Je moet sowieso een goeie door Forscan “gecertificeerde “ usb adapter hebben.
    ik zou dat voor je kunnen doen met IDS; op je eigen risico, of je gaat naar Van Mossel in Herten.
     
  11. Oke ik heb eens een account gemaakt op forscan en de vraag gesteld en alles geformuleerd wat al gedaan is .
    Nu zegt daar eentje het volgende :
    U2100 code means initial config incomplete, somethings changed that the module doesnt like, try downloading your asbuilt from the motorcraft.com/asbuilt website, then uploading the correct asbuilt to the PAM module.
    If you've recently made changes in other modules, this could also be a factor. Revert all back to factory settings, see if the code will then clear.
     
  12. #52 rfocus, 30 jul 2021
    Laatst bewerkt: 30 jul 2021
    Wat hij zegt klopt zo zou je het moeten doen. Maar het is zeker niet zonder risico. Ik zou kijken wat Mario voor je kan en wil betekenen. Dat is een veel betere manier!

    https://www.motorcraftservice.com/AsBuilt
     
  13. Wat is het risico wat hieraan vast zit ?
     


  14. Je moet exact weten welke code bij jouw module hoort en dan het juiste cijfer of letter wijzigen. Doe je dit verkeert dan krijg je nog meer storingen en dat wil je niet. En het zou zomaar kunnen dat er bij het programmeren nog meer dingen uitvallen daarom is alles op eigen risico. Je moet in forscan bij de moer sleutel ook de module opnieuw aanmelden hoe dit moet staat op het forscan forum.
     
  15. Maar als niet lukt , gewoon van te voren toch een backup make ? Als niet lukt dat je die terug zet hoe het nu is ? Of ben ik nu wat aan het l*llen ?
     
  16. Dat kan als het bij een software fout blijft. Maar als je ook modules kapotmaakt door ze verkeerd te programmeren ben je verder van huis.
     
  17. #57 mario75, 31 jul 2021
    Laatst bewerkt: 31 jul 2021
    Programmeren met IDS is veiliger want programma maakt automatisch eerst een backup van module en daarna een keuze van welke versie erop moet, op basis van je VIN. Daarna wordt gedownload rechtstreeks van Ford servers.
    Forscan, heb ik geen ervaring met programmeren en ik zie het als laatste middel.
    Als iets mis zou gaan tijdens een module programmeren, denk hier bvb. stroom uitval, programma of pc hangt vast of wat er nog, dan heb je meer kans dat het weer goed komt als je IDS gebruikt. IDS in de meeste gevallen gaat gewoon verder waar die gebleven is in het moment dat verkeerd gegaan is. Maar risico dat je een module “brickt”. is niet nihil, of je het bij de dealer laat doen of bij een ander. Daarom doen de dealers ook niet graag modules (her)programmeren omdat risico altijd aanwezig is. Als je zekerheid wilt kan je gewoon bij de dealer gaan en expliciet vragen voor een module herprogrammering.
    Nu ff terug op je vraag, nee, als het mis gaat dan is module gebrikt en je kan niet meer terug. Oplossing is een ander module zien te vinden en programmeren op jouwn auto VIN / opties.
     
  18. Ik heb 2 pam modules liggen met exact zelfde nummer en beide functioneren maar kunne helaas niet communiceren
     
  19. Of is het risico voor de bcm @mario75 ?
    Als het risico alleen geld voor de PAM daar heb ik er 2 van zou wel 1tje kunne missen
     
  20. BCM hangt los van PAM. Communiceren via het canbus samen.
    Als goed is moet wel in BCM geconfigureerd worden
     

Deel Deze Pagina