Mijn Ford Focus 1.6 TDCI uit 2011 stottert af en toe. met name als hij nog koud is Als hij warm is valt het wel mee. Hij heeft op zich wel genoeg vermogen, maar is soms wat zenuwachtig. Nu gaf hij gisteren de melidng "motot storing, service nu". Hij bleef wel gewoon lopen, maar hield in. Nu uitgelezen en ik krijg onderstaande meldingen. Zo te zien is er iets mis met brandstofmengsel. EGR klep is schoongemaakt en gechecked of deze opent/sluit. Luchtmassameter is vervangen Turbo vaccuum klep vervangen Brandstoffilter vervangen. Verder reageren alle sensoren (druk/temperatuur) op een logische manier tijdens lopen van de motor en gas geven. Aangezien hij meldingen geeft bij meerdere verstuivers tegelijk, lijkt het me niet logisch dat het één van de verstuivers is of wel? Heeft iemand nog een idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt voor jullie antwoord. ============8============== P00BD(00) Raw code: 00BD00 ECU: Engine control unit[Archive (inactive)] Status: Test failed since last DTC clear OBDII: Mass air flow (MAF) sensor A - circuit range/performance ============21============== P0234(00) Raw code: 023400 ECU: Engine control unit Status: Test not completed during this operation cycle OBDII: Turbocharger (TC), engine boost condition - limit exceeded Ford: Engine Overboost Condition ============22============== P0299(00) Raw code: 029900 ECU: Engine control unit Status: Test not completed during this operation cycle OBDII: Turbocharger (TC)/supercharger (SC) - low boost ============23============== P0234(85) Raw code: 023485 ECU: Engine control unit Status: Test not completed during this operation cycle OBDII: Turbocharger (TC), engine boost condition - limit exceeded Ford: Engine Overboost Condition ============29============== P0191(00) Raw code: 019100 ECU: Engine control unit Status: Test not completed during this operation cycle OBDII: Fuel rail pressure (FRP) sensor - range/performance problem Ford: Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Performance ============30============== P0088(00) Raw code: 008800 ECU: Engine control unit Status: Test not completed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle OBDII: Fuel rail/system pressure too high ============31============== P02D2(00) Raw code: 02D200 ECU: Engine control unit Status: Test not completed during this operation cycle OBDII: Injector 4 - offset learning at minimum limit ============32============== P02CE(00) Raw code: 02CE00 ECU: Engine control unit Status: Test not completed during this operation cycle OBDII: Injector 2 - offset learning at minimum limit ============33============== P02CC(00) Raw code: 02CC00 ECU: Engine control unit Status: Test not completed during this operation cycle OBDII: Injector 1 - offset learning at minimum limit ============34============== P02D0(00) Raw code: 02D000 ECU: Engine control unit Status: Test not completed during this operation cycle OBDII: Injector 3 - offset learning at minimum limit ============39============== P02A7(00) Raw code: 02A700 ECU: Engine control unit Status: Test not completed during this operation cycle OBDII: Fuel trim (FT), cylinder 4 - minimum control limit reached ============40============== P029F(00) Raw code: 029F00 ECU: Engine control unit Status: Test not completed during this operation cycle OBDII: Fuel trim (FT), cylinder 2 - minimum control limit reached ============41============== P029B(00) Raw code: 029B00 ECU: Engine control unit Status: Test not completed during this operation cycle OBDII: Fuel trim (FT), cylinder 1 - minimum control limit reached ============42============== P02A3(00) Raw code: 02A300 ECU: Engine control unit Status: Test not completed during this operation cycle OBDII: Fuel trim (FT), cylinder 3 - minimum control limit reached ============45============== P02D3(00) Raw code: 02D300 ECU: Engine control unit Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle OBDII: Injector 4 - offset learning at maximum limit ============46============== P02CF(00) Raw code: 02CF00 ECU: Engine control unit Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle OBDII: Injector 2 - offset learning at maximum limit ============47============== P02CD(00) Raw code: 02CD00 ECU: Engine control unit Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle OBDII: Injector 1 - offset learning at maximum limit ============48============== P02D1(00) Raw code: 02D100 ECU: Engine control unit Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle OBDII: Injector 3 - offset learning at maximum limit Outlook voor Android downloaden
diesel rail druk nagekeken ? Wat geeft druk sensor aan ? Stekker / bedrading daarvan nagekeken? Ergens een hoofd masa kabel gecorrodeerd / niet goed vast aan chassis?
misschien alles even resetten en kijken welke meldingen terugkomen, anders ben je misschien oude meldingen aan het najagen terwijl dat misschien niet hoeft
Wat ik lees is dat je problemen met turbodruk hebt. Luchtmassameter is het eigenlijk nooit. Want die meet gekke waardes alleen dat klopt als er turbo problemen zijn. Het kan zijn dat een luchtslang gescheurd is. En dus je turbodruk wegblaast naar buiten ipv naar motor. Hogedruksensorstoring zie je eigenlijk alleen staan. Dat alle 4 de verstuivers ook storingen geeft dat zie je niet echt. Als je higedruksensor los aan kan komen kun je die zo vervangen. Helaas is dat bij ford inc hogedrukgallerij. Kan zijn dat als je die 2 oplost de verstuiver storing ook verdwijnen. Slechte massa of kabel issue kan tuurlijk ook. Alleen dat is lastig zoeken
bedankt voor de feedback, eigenlijk reageren alle sensoren die ik met EOB kan uitlegen best logisch op gas geven en belasting. luchtmassameter varieert tussen 8g/sec tot 65g/sec. raildruksensor werkt, registreerd druk tussen 22880 kpa en 82460 kpa Massakabel zit goed vast, blok is geaard, of er andere zaken geen goede massa krijgen is lastig te zeggen, maar zoals ik al zei, de sensoren die ik kan uitlezen werken. Ik ga eens kijken naar de luchtslangen van de turbo