1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Slecht lopende 1.6 TDCI en meerdere foutcodes

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Edwin van Boxtel, 25 jul 2021.

  1. Mijn Ford Focus 1.6 TDCI uit 2011 stottert af en toe. met name als hij nog koud is
    Als hij warm is valt het wel mee.
    Hij heeft op zich wel genoeg vermogen, maar is soms wat zenuwachtig.
    Nu gaf hij gisteren de melidng "motot storing, service nu".
    Hij bleef wel gewoon lopen, maar hield in.
    Nu uitgelezen en ik krijg onderstaande meldingen.

    Zo te zien is er iets mis met brandstofmengsel.
    EGR klep is schoongemaakt en gechecked of deze opent/sluit.
    Luchtmassameter is vervangen
    Turbo vaccuum klep vervangen
    Brandstoffilter vervangen.
    Verder reageren alle sensoren (druk/temperatuur) op een logische manier tijdens lopen van de motor en gas geven.

    Aangezien hij meldingen geeft bij meerdere verstuivers tegelijk, lijkt het me niet logisch dat het één van de verstuivers is of wel?

    Heeft iemand nog een idee wat dit kan zijn?
    Alvast bedankt voor jullie antwoord.

    ============8==============
    P00BD(00)
    Raw code: 00BD00
    ECU: Engine control unit[Archive (inactive)]
    Status: Test failed since last DTC clear
    OBDII: Mass air flow (MAF) sensor A - circuit range/performance

    ============21==============
    P0234(00)
    Raw code: 023400
    ECU: Engine control unit
    Status: Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Turbocharger (TC), engine boost condition - limit exceeded
    Ford: Engine Overboost Condition

    ============22==============
    P0299(00)
    Raw code: 029900
    ECU: Engine control unit
    Status: Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Turbocharger (TC)/supercharger (SC) - low boost

    ============23==============
    P0234(85)
    Raw code: 023485
    ECU: Engine control unit
    Status: Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Turbocharger (TC), engine boost condition - limit exceeded
    Ford: Engine Overboost Condition

    ============29==============
    P0191(00)
    Raw code: 019100
    ECU: Engine control unit
    Status: Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Fuel rail pressure (FRP) sensor - range/performance problem
    Ford: Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Performance

    ============30==============
    P0088(00)
    Raw code: 008800
    ECU: Engine control unit
    Status: Test not completed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Fuel rail/system pressure too high

    ============31==============
    P02D2(00)
    Raw code: 02D200
    ECU: Engine control unit
    Status: Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Injector 4 - offset learning at minimum limit

    ============32==============
    P02CE(00)
    Raw code: 02CE00
    ECU: Engine control unit
    Status: Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Injector 2 - offset learning at minimum limit

    ============33==============
    P02CC(00)
    Raw code: 02CC00
    ECU: Engine control unit
    Status: Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Injector 1 - offset learning at minimum limit

    ============34==============
    P02D0(00)
    Raw code: 02D000
    ECU: Engine control unit
    Status: Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Injector 3 - offset learning at minimum limit

    ============39==============
    P02A7(00)
    Raw code: 02A700
    ECU: Engine control unit
    Status: Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Fuel trim (FT), cylinder 4 - minimum control limit reached

    ============40==============
    P029F(00)
    Raw code: 029F00
    ECU: Engine control unit
    Status: Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Fuel trim (FT), cylinder 2 - minimum control limit reached

    ============41==============
    P029B(00)
    Raw code: 029B00
    ECU: Engine control unit
    Status: Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Fuel trim (FT), cylinder 1 - minimum control limit reached

    ============42==============
    P02A3(00)
    Raw code: 02A300
    ECU: Engine control unit
    Status: Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Fuel trim (FT), cylinder 3 - minimum control limit reached

    ============45==============
    P02D3(00)
    Raw code: 02D300
    ECU: Engine control unit
    Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Injector 4 - offset learning at maximum limit

    ============46==============
    P02CF(00)
    Raw code: 02CF00
    ECU: Engine control unit
    Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Injector 2 - offset learning at maximum limit

    ============47==============
    P02CD(00)
    Raw code: 02CD00
    ECU: Engine control unit
    Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Injector 1 - offset learning at maximum limit

    ============48==============
    P02D1(00)
    Raw code: 02D100
    ECU: Engine control unit
    Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
    OBDII: Injector 3 - offset learning at maximum limit





    Outlook voor Android downloaden
     
  2. diesel rail druk nagekeken ? Wat geeft druk sensor aan ? Stekker / bedrading daarvan nagekeken? Ergens een hoofd masa kabel gecorrodeerd / niet goed vast aan chassis?
     
  3. misschien alles even resetten en kijken welke meldingen terugkomen, anders ben je misschien oude meldingen aan het najagen terwijl dat misschien niet hoeft
     
  4. Wat ik lees is dat je problemen met turbodruk hebt.
    Luchtmassameter is het eigenlijk nooit. Want die meet gekke waardes alleen dat klopt als er turbo problemen zijn.
    Het kan zijn dat een luchtslang gescheurd is. En dus je turbodruk wegblaast naar buiten ipv naar motor.

    Hogedruksensorstoring zie je eigenlijk alleen staan.
    Dat alle 4 de verstuivers ook storingen geeft dat zie je niet echt.
    Als je higedruksensor los aan kan komen kun je die zo vervangen. Helaas is dat bij ford inc hogedrukgallerij.

    Kan zijn dat als je die 2 oplost de verstuiver storing ook verdwijnen.
    Slechte massa of kabel issue kan tuurlijk ook. Alleen dat is lastig zoeken
     
  5. bedankt voor de feedback, eigenlijk reageren alle sensoren die ik met EOB kan uitlegen best logisch op gas geven en belasting.
    luchtmassameter varieert tussen 8g/sec tot 65g/sec. raildruksensor werkt, registreerd druk tussen 22880 kpa en 82460 kpa
    Massakabel zit goed vast, blok is geaard, of er andere zaken geen goede massa krijgen is lastig te zeggen, maar zoals ik al zei, de sensoren die ik kan uitlezen werken.

    Ik ga eens kijken naar de luchtslangen van de turbo
     

Deel Deze Pagina