1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eedwin's Focus MK1

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door eedwin, 16 nov 2016.

  1. Ze worden veelal oud, broos en gaan scheuren.
     

  2. Ah ja ik ken hem weer. Heb net een 1.6 16v gesloopt en die heeft hem niet. Dus helaas heb ik hem ook niet liggen voor je
     
  3. Ik ben al druk aan het zoeken.
    Van de sloop zal lastig worden, vaak ook droog en zwak.
    Als nieuw te lastig wordt misschien zelfbouw met koperbuis.
     
  4. Heb een nieuwe besteld bij de automaterialen zaak.
     
    David85 vindt dit leuk.
  5. Dat gaat makkelijk.

    Benodigdheden:
    Waterpomptang
    Schroevendraaier
    Plastic tas en emmer

    Klemmen los met de tang.
    Plastic tas onder de aansluiting en loshalen.
    Koelvloeistof stroomt in de tas en als het stopt de tas in de emmer zetten.
    Buisje loshalen en nieuwe plaatsen.
    Aansluiten
    Klemmen vast
    Tas leeg gieten in expansievat

    Starten en laten ontluchten.
     
  6. Waarom hergebruik je de oude koelvloeistof? Overigens het ontluchten gaat beter als je de motor op zo’n 2000 rpm houdt, je thermostaat gaat dan sneller open.
     
  7. Ik hergebruik de oude vloeistof een paar dagen, om te testen of alles nu lekvrij is.

    Ontluchten ging supersnel omdat niet alle vloeistof weg was.
     
    Marco Morello en Martin123t vinden dit leuk.
  8. Zoals het nu lijkt lekvrij !
    Dus dit weekend weer nieuwe koelvloeistof.

    Maar merk iets bijzonders.
    Als ik gas los laat blijft het toerental zeker 2000rpm. Tot ik helemaal stil sta met ingetrapte koppeling.
    Best irritant als je van buiten naar binnen bebouwde kom gaat.
    Even remmen van 80 naar 55 in de 5
    En als ie dan in de 4 staat rij ik 57.

    Iemand zelfde probleem (gehad)?
     

  9. Ik vermoed je carterontluchting slangetjes. Heb het zelfde gehad. Deze worden oud zacht en scheuren dan
     
  10. Carterventilatie zou kunnen, maar daar kom je de bij de 1.8/2.0 slecht bij. Stationair regelklep kan ook deze problemen veroorzaken. Deze kun je loshalen en proberen schoon te maken. Maar mijn ervaring leert dat het met loop vd tijd weer teugkomt. Een nwe is dan de beste optie (denk ook aan de pakking).
     
  11. Veelal valse lucht in het inlaattraject ergens tussen het gasklephuis en het blok.

    -Plastic dopjes op het inlaatspruitstuk ("achter" de motor) willen nog wel eens poreus worden en gaan lekken.
    -carterventilatie slangen willen nog al eens scheuren (er loopt een van de voorzijde naar achter het blok langs de bestuurderskant).
     
  12. Ik ga op zoek naar valse lucht en bekijk de carterventilatie.
     
    David85 vindt dit leuk.
  13. Zakt ie ook in elkaar, dat ie te laag stationair draait? En staat ie te halen? Zoja dan idd carterventilatie. Kijk dan ook of ie wel op je luchtfilterbox is aangesloten. En achterop je blok, bij het inlaatspruitstuk zit ook een slangetje dat vaak poreus wordt. Maar als ie continu op hoog toerental blijft draaien dan zou ik je stationair regelklep er maar eens afschroeven.
     
  14. Hij draait goed stationair. Alleen als ik nog vooruit beweeg dan is het toerental te hoog.

    Ik dacht eerst zelf aan een sensor? Als je stil staat die je toerental iets laat verhogen als je je stuur draait. Maar dan vanuit de bak.

    Omdat zodra ik stil sta bij een kruisig draait ie rustig stationair.
     
  15. Vaak met een vacuum lek krijg je deze klachten. Maar kan ook zoals gezegt de nullastklep zijn
     
  16. Jullie hadden gelijk. !!!!!!

    Het harde vacuüm buisje vanaf de gasklep tegen het schutbord was doormidden.
    Even mcGyver gefixt met een slangetje eroverheen.
     
    David85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina