1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford focus MK4 - Problemen versnellingsbak

Discussie in 'Algemeen' gestart door FordFocusEcoboostMK3, 15 jun 2021.

  1. De dealer probeert een gedeelte van de kosten te verhalen bij ford via de importeur vandaar dat een coulance aangevraagd moet worden bij de importeur.

    een dealer zal een normale garantie claim ook bij de importeur neer leggen
    Nu kun je wel zeggen als koper heb je niets te doen met de importeur(ford) en de dealer moet het maar regelen dat doet ie dus ook maar een dealer zal de onkosten voor fabrieksgarantie ook daar(bij ford)neer leggen. Als een schade(om dit geval zo maar even te benoemen) net buiten de fabrieksgarantie valt zal de dealer dus een coulanceregeling aanvragen bin de importeur(ford) en een tegemoedkoming dus kunnen verrekenen met de daadwerkelijke kosten, of de dealer dan het restand voor rekening neemt of niet is aan de dealer. Als dit ook de verkopende partij is en een garantietermijn afgesproken heeft met de klant op een 2e handse auto dan is de kans groot dat de dealer het restant aan onkosten voor rekening neemt is de auto ergens anders gekocht dan zul je met die restandrekening daar naar toe moeten of, nog beter eerst eens om de tafel gaan hoe een bevredigende oplossing te vinden..
     
  2. Het ging om een Ford dealer bij mij in de omgeving, daar ik mijn auto behoorlijk wat kilometers bij mij vandaan heb gekocht en ik niet verder kon rijden. Daarheen slepen was coor mij geen optie (veelte duur), zeker toen ik hoorde dat zij de komende 4 weken helemaal vol zaten.

    * De auto is inmiddels gemaakt en Ford NL heeft uit coulance 30% voor rekening genomen.

    Dat zij nu 30% (buiten mijn garantie periode om) hebben betaald geeft wel aan dat het niet aan zozeer aan mijn rijstijl ligt, anders hadden zij echt niks betaald. Hoe je het ook wendt of keert, de garantie is verlopen en als je daarna nog 30% coulance krijgt, dan mag je gewoon blij zijn.

    Daarnaast heb ik bij geen enkele auto ooit dit probleem gehad en als het aan mij lag was dit wel eerder voorgevallen.

    Goeie les voor degene hierboven, die het eerst bij mij zochten terwijl ik al had aangegeven dat ik nooit eerder een dergelijk probleem heb gehad en dat zelfs de dealer heeft aangegeven dat dit NIET mag gebeuren met een auto van deze leeftijd/ het aantal gelopen KM.
     
  3. Het is nog steeds niet bewezen hoor dat het niet aan jou ligt.
    Mooi voor de coulance van 30%.
    En nu voorzichtig doen want een tweede keer zal Ford geen coulance meer geven. ;);)
    En de opmerking van de dealer dat het NIET mag gebeuren, tja.......... Het is en blijft een mechanisch ding waar wel eens iets kapot aan kan gaan
     
  4. "Het is nog steeds niet bewezen dat het niet aan jou ligt".

    "En nu voorzichtig doen want.."

    Eerst zeg je dat het niet aan Ford ligt omdat er geen bewijs is en daarna zeg je dat ik "nu" voorzichtig moet doen, waarmee je impliceert dat ik dat niet ben (lees mijn reacties allemaal nog eens terug). Waar is jouw bewijs? Ik had wel wat meer verwacht van een moderator op een forum waar je er bent om elkaar te adviseren etc!

    Uit eindelijk kan alles kapot gaan, er zal nooit iemand zeggen dat dat niet mogelijk is. Dat specifiek dit euvel niet had mogen gebeuren is een heel ander verhaal, dat heeft niks te maken met het feit dat dingen nou eenmaal kapot gaan.

    De monteur die ik gesproken heb heeft aangegeven dat het hier waarschijnlijk gaat om een product van mindere kwaliteit (mogelijk slechte batch).
     
  5. #25 Kees37, 26 jun 2021
    Laatst bewerkt: 26 jun 2021
    Het feit dat ik hier moderator ben weerhoudt mij er niet van om mijn mening te ventileren.
    Je mag blij zijn dat Ford een coulance heeft toegepast.
    Geniet nu maar weer van je auto en nog veel plezier ermee en op het forum. :thumbs:
     

  6. Hey! Ik vraag mij af of ik ook die probleem heb. Ik merk iets meer weerstand bij schakelen in de 1e 3 versnellingen, ik heb het idee dat de tand wielen dan niet helemaal lekker staan en dan uiteindelijk wel goed terecht komen.
    Ik hoef hem er nooit echt in te rammen en krijg hem er ook altijd goed uit. Dit komt soms voor en niet altijd, hoe voelde dit bij jou? Kon jij ook nog met 2 vingers je pook in de versnelling doen?
     

Deel Deze Pagina