1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Plaatsen Sportluchtfilter.

Discussie in 'Handleidingen Focus III' gestart door Matiscus, 11 aug 2013.

  1. Ik heb even gezocht hoe je dat kan schoonmaken:

    Toch vreemd dat zo'n storing kan ontstaan, en uiteraard zijn er altijd mensen die nergens last van hebben.
     
  2. Dat filmpje ken ik en heb ik ook bekeken voordat ik mijn sensor heb schoongemaakt.

    Overigens geloof ik wel dat er verschil zit in tussen een K&N en Pipercross filter. Die laatste zou geen of bijna geen storing moeten geven omdat deze geen olie bevat.

    Een Pipercross wil ik nog wel eens proberen en wellicht zijn er andere mensen die hier antwoord op kunnen geven?
     
  3. Ik heb zojuist de K&N 57s performance met kit besteld voor mijn ST TDCi. Werd tijd de originele luchtfilter te vervangen en dat kan ik gelijk beter doen met de K&N. Nooit eerder een K&N gehad, dus ben benieuwd hoe de auto er op gaat reageren. Het monteren zal niet zo moeilijk zijn, denk ik:think:
     
  4. nee, monteren is niet zo moeilijk Albert.
    ben wel heel benieuwd hoe jouw diesel er op gaat reageren.
    ik heb nu 2x het filter vv, 1x voor een K&N en 1x voor 1 van Cobb motorsport.
    in beide gevallen geeft die bij mij een storing op de lmm en gaat die in noodloop.
    heb dus geen idee of de 57s performance kit het wel gaat doen.
    wil je me op de hoogte houden? en ook wat betreft het geluid?
     
    Damuru vindt dit leuk.
  5. #125 Damuru, 24 jun 2021
    Laatst bewerkt: 24 jun 2021
    Ik zal het je laten weten, Gerard. Ik ben namelijk ook erg benieuwd of het gaat werken. Ik lees verschillende verhalen over de filter. Het kan toch niet zo zijn dat we geen ander filter kunnen gebruiken dan de OEM/stock? Bij de ene eigenaar werkt het en bij de andere weer niet, ongeacht of het een benzine of diesel motor is.

    Welke K&N had jij dan geprobeerd? Anders moet ik hem terugsturen.. :frusty:
     
  6. de "gewone" zonder dop die ik al in mijn vorige MK2 diesel had.
    deze,
    [​IMG]
     
    Damuru vindt dit leuk.
  7. Ah oké, ging de auto snel in nood loop of pas na 200km rijden ofzo? Dat las hier ook ergens. Zou mooi zijn als je gelijk de melding krijgt en niet na 200km.
     
  8. bij rustig rijden was het geen probleem, zodra iets meer koppel ging vragen schoot die in de noodloop.
    even opnieuw starten en het was weg.
     
  9. Check! Ik heb hem erin en net 20km gereden, zowel in de D en S drive (automaat) en het ging zonder problemen. De snelweg gepakt en goed gas gegeven. Geen noodloop gehad. Van de week moet ik naar een klant, dan worden er meer km’s gemaakt. Ben benieuwd.

    De filter zag er droog uit en heb hem voor de zekerheid een dagje laten dampen.

    ik gebruik hem nu samen met de deksel van k&n en zonder dop.

    geluid is nu wel wat zwaarder, maar blijft natuurlijk een diesel. Reageert wat vlotter heb ik het gevoel.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  10. goed om te weten :thumbup:
     
    Damuru vindt dit leuk.
  11. Ik ben opzoek voor mijn Focus St 2014 naar K&N filter wat raden jullie aan? Merk je veel verschil kwa geluid?
     
  12. 57s raad ik aan. Ik heb sinds deze week en doet het prima. Auto reageert iets vlotter op mijn voet. Geluid is ook ietsjes zwaarder, maar bij benzine is het, denk ik, beter hoorbaar dan bij een diesel.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  13. Ik rij al jaren rond met een RS filterhuis met een K&N E-9289 (zonder dop) er in, en nooit enig probleem gehad ermee... plaatsen en knallen :thumbup:
    Auto: Mk3 ST
     
    Coko en gerardTDCI vinden dit leuk.
  14. Same here, maar dan een 1.0 :cheer:
     
    Magure, gerardTDCI en Kludrex vinden dit leuk.
  15. Idem. Eerst een kleine 120K km in de MK3 ST3 en nu al weer 90K in de MK3 RS. Kortom ik gebruik hetzelfde filter al ruim 200000 kilometer, bevalt prima. :thumbs:
    (wordt wel elke 30K tot 40K km gereinigd)
     
    Magure en Wilko vinden dit leuk.
  16. Hallo iedereen! :D

    Om wat nieuw leven in deze thread te blazen zomaar een aantaal vragen!

    Sinds Maandag eigenaar van een "zeer goede Duitse" geimporteerde Ford Focus uit 2008, met 2.0L 16v Duratec blok. Tot nu toe zeer tevreden over de auto, beschikt over genoeg opties en rij comfort, en de motor draait super.

    Nu was ik aan het orienteren voor een open lucht filter aangezien het een 2.0L 16v blok is, is er hier iemand die op zijn 2.0L 16v Duratec blok een K&N 57S 4000 kit heeft zitten? Het liefst iemand met het zelfde bouwjaar als mij, vraag mij af of dit een goede keuze is of niet ;)

    -Veel geluid verschil?
    -Voel je wat extra vermogen? / scherpere throttle response?

    Alvast bedankt, mocht iemand dit uberhaupt nog lezen na het laatste bericht in 2021.....


    Groetjes :rock:
     
  17. Geen ervaring met deze specifieke auto maar voor zo'n sportluchtfilters geldt doorgaans dat je er op het geluid na niet veel mee wint.
     
  18. @JON3Z
    Heb zelf een mk2 met 2.0 duratec gehad. Wat ik had gedaan was een normale kn inkegfilter gekocht. Dat samen met resonatiebox verwijderd.
    Meer hoef je echt niet te doen.

    Je merkte niks echt met de luchtfilter.
    Maar wel met de resonatiebox.
    Deze zit onder de normale luchtfilter. Achter je voorbumper.

    Deze verwijdert en de auto klinkt direct beter.

    Wil je andere winst halen is alleen met andere uitlaat a 2000euro paar pk te winnen.

    Zelf had ik 128pk op de wielen en andere met dure uitlaat en sprijtstuk kwam op 135pk op de wielen. Vond het zelf eigenlijk verwaarloosbaar. Als je vergelijkt met wat het kost
     
  19. Volgende stap zou nog zijn om er een andere nokkenas in te zetten, daar haal je nog wat meer winst uit in combinatie met opnieuw af te laten stellen.
    Ik had in de 205 een BMC CDA airbox, die gaf op de rollenbank duidelijke winst. Maar dat is ook een andere prijscategorie dan een sportfilter.
     
  20. Niemand heeft hier de green besteld zo te zien... ?
     

Deel Deze Pagina