1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Handleidingen FORScan MK4 - Compleet overzicht Pagina 1, Post 1

Discussie in 'Handleidingen Focus IV' gestart door Heusinkveldb, 24 apr 2020.

?

Zijn de beschrijvingen zinvol?

  1. Ja, super bedankt!

    100,0%
  2. Nee, je had je de moeite kunnen besparen!

    0 stem(men)
    0,0%
  1. Wat ik niet kan vinden is of local alleen van Ford is. Zo ja dan moet je net mazzel hebben dat een nieuwe goed iets opmerkt


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Even een quote uit de hiervoor geplaatste link;

    ‘De LHI-technologie, standaard en het eerste jaar gratis in de nieuwe Ford Puma**, komt eind dit jaar beschikbaar voor meer dan tachtig procent van het personenauto-assortiment van Ford. Belangrijk is dat het voordeel niet beperkt is tot automobilisten die in een Ford rijden. De verzonden informatie kan worden gebruikt om bestuurders van auto's van andere fabrikanten te waarschuwen en vice versa.’

    Dus het werk ook door info die komt uit ‘niet’ Ford auto’s.
     
    luchtbakker en mack vinden dit leuk.
  3. Nice! Hoe oud is dit bericht trouwens? Is het eind dit jaar 2020, of 2021? :)
     
  4. Quote 2 uit de desbetreffende tekst ;)

    “Amstelveen, 21 januari 2020 –“
     
  5. Of terwijl; het had er voor iedereen al moeten zijn, of nouja... 80% :P
     
  6. Dit soort systemen zouden gratis moeten zijn. Het betref verkeersveiligheid. Dat zou wat zijn: klap je airbag, moet je Ford gaan betalen omdat de airbag je leven hebt gered.
    Verwerk de kosten van het systeem ik de aanschafprijs van de auto’s. Dan zal de aanschafprijs van de auto nauwelijks omhoog gaan, maar kan je als merk wel claimen dat je er alles aan doet om je klant in het verkeer te beschermen. Dan leeft je klant wellicht lang genoeg om nog een auto bij je te kopen.
     
  7. Ik denk dat vooral het probleem is dat automakers geen techreuzen zijn die een fatsoenlijke backbone weten te bouwen dat het jarenlang weet uit te houden.

    Als ik alleen Ford moet benoemen dat zijn ze echt extreem traag om alles wat met software en online diensten gaat. Fixes duren lang, online omgeving (behalve voor zakelijke gebruikers) is bagger, traag en onlogisch. De Ford app is een ramp, vol met bugs en verre van up-to-date.

    Ik ben blij dat Ford een samenwerking met Google heeft, misschien gaat het dan allemaal ietsjes soepeler.
     
  8. Er is een tijd overheen gegaan, ik heb het geprobeerd. Maar dan werkt mijn adaptieve cruise control en lane keeping niet meer. En dat maakt de auto zelf kenbaar met 666 meldingen en piepjes.
     
  9. Waarom moet bij Climate Icons - Mode enabled zijn? (SYNC 3)
     
  10. als deze op disabeld zou staan zie je ze niet meer in je sync systeem staan en kun je dus allen de Climate etc bedienen via de knoppen.
     
  11. [​IMG]

    Bij mij is het zo en ik stelde de vraag, omdat ik die lijn niet vond.

    Maar zou nog graag DUAL weghebben, vraag mij af of er ook ergens een lijn voor is?

    Zou dit het zijn, wel UCDS dan:

    [​IMG][​IMG]
     
  12. Mijn Wagon Mk4 komt volgende week pas, maar dit topic doet al een hoop kriebelen. Na het lezen heb ik echter wel een paar vragen die ik niet 100% helder uit het topic kreeg. Even op een rijtje:

    - Als ik met Forscan aan de slag ga en ik hou me strak aan de handleidingen en ga niet buiten de menu's met allerlei codes aan de gang, hoeveel risico loop ik dan op een auto die het niet meer doet?

    - Niet alles zal met mijn Trend Business mogelijk zijn, maar begrijp ik het goed dat ik met Forscan eigenlijk opties ontgrendel die er wel op zitten, maar bij mijn auto alleen niet geactiveerd zijn? Beetje hetzelfde als bij mijn Fiesta, waar voor van alles de bekabeling er wel is, het moet alleen aangesloten worden. Zo zit op mijn nieuwe auto de handmatige airco, maar als ik de climate control aanpassingen doe dan heb ik ineens volwaardige automatische climate control? Of heb ik dan alleen de informatie op het scherm, maar is het verder nog steeds handmatig?

    - En als laatste nog even over de kabel. Tunnelrat lijkt me het meest interessant (of iemand in de buurt van Assen die zou kunnen helpen), maar heeft er recent nog iemand één besteld en op hoeveel extra kosten kom je dan uit ivm de Brexit?
     
    Bassmanjunior vindt dit leuk.

  13. - als je weet wat je doet, en inderdaad GOED de handleidingen volgt + de juiste apparatuur, dan kan er weinig fout gaan.
    - Climate control heb je alleen met de juiste hardware. Oa knoppen zijn anders.
    - Heb ik zo even geen antwoord op :-)
     
  14. #754 Lecturer in Recent Runes, 7 aug 2021
    Laatst bewerkt: 7 aug 2021
    @luchtbakker Thanks! Dan eerst maar eens uitzoeken wat ik er precies aan climate control in heb zitten. Het is in ieder geval niet een systeem waarbij je een temperatuur instelt, voor zover ik tijdens de proefrit heb gezien. Volgens de gegevens heeft hij handmatige airco en is DEATC een optie.
     
  15. Wat me nog naar binnen schiet is dat je bij climate control ook 2 wegs ventilatie hebt. Dus links een andere temperatuur dan rechts. Je moet dus meer aanpassen dan een simpel paneel.
     
    Bassmanjunior vindt dit leuk.
  16. Dat wordt me allemaal wel erg veel gedoe. :-) Ik had ergens de stille hoop dat Sync de aansturing over zou nemen, omdat ik her en der ook wel las dat mensen maar 1 kanaal hadden op het scherm. Maar goed, op de huidige manier krijg ik het ook wel aangenaam in de auto.
     
  17. Als je een modelletje hoger had genomen, de titanium business, dan had je oa climate control standaard gehad. En anders zit het bij het tech pakket inbegrepen.

    Maar je auto wordt er niet minder fijn om hoor. Ik heb nog elke dag ruzie met climate control. Te warm, te koud, te hard, te zacht, alleen bij de voeten, of toch niet. Haha.
     
  18. Tja, maar een Titanium Business was er niet in de juiste combinatie van leeftijd/kilometers/prijs/kleur en op zich heeft deze alles wat ik me maar kan wensen en heel veel meer dan dat ik in mijn 2012 Fiesta gewend was. Die had als optie handmatige airco en dat was het dan ook wel...
     
  19. Het is soms ook een optelsom. Ik wilde bepaalde opties hebben die standaard in de titanium zat, maar in de trend niet. Tech pakket voor climate, keyless en wat andere dingetjes waren net zo duur als een titanium. Mis alleen de adaptieve cruise. (Heel veel spijt van trouwens)
     
  20. ACC is nog in te bouwen. Als je al een CCM hebt is het helemaal een fluitje van een cent.
     
    Heusinkveldb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina