1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote Marktplaats/Ebay/Aliexpress enz enz Topic 2021

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Tigershark, 31 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tegen die tijd is het depot in Luik wel klaar dus zenden ze uit Europa.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. Helemaal correct. Gaat niet om besteldatum, gewoon elk pakketje van buiten de EU dat per de eerste verwerkt wordt. Ook als je nu besteld en het pakket vertraging oploopt
     
  3. Maar dan zal nog steeds iemand de import moeten doen dus gaan de prijzen omhoog. Als dat echter maar een paar cent is zal niemand daar een traan om laten maar de toekomst zal het leren. De chinezen kennende zullen ze er alles aan doen om douanetechnisch als derde wereldland te blijven bestaan zodat de importkosten minimaal zijn.
     
  4. Klopt het gaat om datum van invoer, niet van verzenden. Plus dat omdat de regel nieuw is het postbedrijf waarschijnlijk de rekening gaat presenteren dus BTW plus hun kosten. Zelf inklaren kan wel maar geloof mij dat wil je niet.
     
    Thieske vindt dit leuk.
  5. Met als gevolg dat de postbezoegbedrijven meer admistratieve handelingen moeten doen, dus zullen de inklaringskosten ook wel stijgen.
    En als de papieren van het pakketje niet volledig zijn of zelfs ontbreken, kan het weken duren voordat je je pakketje ontvangt (weet ik uit ervaring).
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. Of het is allemaal schijn en niemand gaat er daadwerkelijk wat mee doen i.v.m. de kosten. Tijd is al beperkt, dus dit kunnen ze er al niet bij hebben eigenlijk.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  7. De gra is dat de postbezorgbedrijven vaak zelf niet inklaren (op DHL na ewaarschijnlijk) en dat aan een externe importeur overlaten. Die importeert met tonnen tegelijk en rekent daar een x-bedrag voor aan het postbedrijf wat dat weer doorbelast aan jou plsu wat extra kosten.
    Het importeren va de hoeveelheden van Ali en Wish is echt gigantisch veel anders was de loods in Luik geen optie. Het importeren inde EU gaat bijna volledig automatisch maar het grootste nadeel is dat omdat die loods er komt er hoogstwaarschijnlijk ook veel meer douane controle komt en de chinesen declareren alles superlaag. Daar gaan denk ik de meeste prijsverhogingen van komen, naast de importkosten zelf.
     
  8. Het is geen schijn helaas
    Hou rekening met:

    • btw
      Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot
      € 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%. Voor boeken bijvoorbeeld.
    • invoerrechten
      Is uw aankoopbedrag € 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten. Reken op 0 tot 12% invoerrechten. Bekijk de invoerrechten en btw voor veel gekochte producten.
    • inklaringskosten
      Dit zijn kosten die uw pakketbezorger maakt om aangifte te doen bij de Douane voor de invoeraangifte. Dit zijn vaste bedragen die verschillen per bezorger – die kan u er meer over vertellen.
     
  9. Gelukkig gaat die vlieger niet op bij bestellingen geleverd vanuit Europa, ja daar zal je standaard iets meer betalen maar geen gedoe met import heffingen en vervelende betalingen aan de deur moeten doen. Het is natuurlijk niet voor niets dat er zoveel enorme hubs gebouwd worden door onze Chinese vrienden. Simpelweg bij zoeken even filteren op levering vanuit eu.


    Ford Focus mk2,5 2009
     
  10. er is geen import, het bedrijf (Ali) vervoerd gewoon zijn producten van China naar de EU en dat kost niks.
    vervolgens gaan de pakketten vanuit de EU verder gedistribueerd worden dus zo omzeilen ze de kosten.

    precies dit dus.
     
    Edgar Focus en Thieske vinden dit leuk.
  11. Zo simpel werkt het helaas niet, alles wat de EU biinen komt en niet de EU weer uitgaat moet officieel worden ingevoerd. Elke beweging de EU of dat nou vlucht, boot of wegvervoer is moet van tevoren een melding aan de douane sturen met alles wat er in zit, aan de hand daarvan doet de douane een risico analyse en bepaald of die vervoersmodaliteit moet worden gecontroleerd. Dat kan gebeuren bij aankomst maar ook zelfs voor vertrek vanuit het land buiten de EU. Dus het vervoer is geen probleem, maar inklaren moet echt gebeuren. De loodsen van Ali zullen een eigen vaste expediteur/importeur hebben die dat regelt en voor elk dingetje aan boord aangifte doet. De aangiftes van ALi kloppen dus vaak niet vanwege de veel te lage opgegeven waardes en daarom wordt er steekproefmatig behoorlijk veel gecontroleerd door de douane. Aangiftes van bijvoorbeeld een vlucht moet 24 uur voor het landen in de EU bij de douane binnen zijn, zo niet kan de vucht gewoon geweigerd worden om te landen of bij aankomst vasgezet worden voor een 100% controle. Deze termijnen zijn anders bij scheepvaart en wegvervoer maar gelden wel.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  12. en hoe zit het met auto's dan?
    de Focus wordt geproduceerd in Dld, komt naar NL en bij verkoop hangt NL zijn eigen BPM en BTW er aan, diezelfde Focus gaat naar BE en daar hangt de regering er weer andere kosten aan dan hier.
    de auto's die in Azië gebouwd worden dan? komt van buiten de EU en de fabrikant daar hoeft toch geen invoerkostenkosten te betalen om 'm hier in de showroom te zetten?
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  13. Binnen de EU zijn er inderdaad verschillende lokale regelingen zoas BPM die per land kunnen verschillen, Hiervoor bestaat de netto cataloguswaarde, de waarde zonder BTW/BPM en andere lokale heffingen. Die zou binnen Europa gelijk moeten zijn, in tegenstelling tot de consumentenprijs die wel alle toegevoegde kosten erbij heeft.

    Auto's die van buiten de EU komen worden douanetehcnisch geimporteerd, die kosten zitten al de metto catalogusprijs verwerkt daarom merk je daar niets van.
    Importkosten worden overigens gebaseerd op een douanewaarde, dat kan dus anders zijn dan de werkelijke waarde.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. bedankt voor de duidelijke uitleg Edgar :thumbs:
     
  15. Beste Tapatalk bezoekers,

    Hierbij verkoop ik mijn ford focus mk2 onderdelen aangezien ik mijn ford focus heb verkocht en dit nog over is gebeleven.

    Ford Focus Hatchback achterbumper
    Mk2 bouwjaar 2007
    Kleur Panther Black
    Exclusief "UK" mistlicht
    Inclusief pdc gaten.

    Nette staat, weinig tot geen krassen.

    Beide plastic schroefpunten zijn eraf, zat bij mij bevestigt met een bout en moer.


    inlaatspruitstuk tbv de 2.0 16v duratec 150pk motor met de bijbehorende pcv slang en koppeling.


    Originele 2din autoradio met Cd speler van Ford, type 6000 Cd. Tussen 2005 en 2012 origineel af fabriek geleverd toestel in o.a. Fiesta, Fusion, Focus, C-max, S-max, Mondeo en Transit. Compatibel met de orig. AUX aansluiting en stuurwielbediening.

    Toestel uiteraard compleet met de eigen unieke diefstal-beveiligingscode.

    Versturen kan altijd. Verzend kosten voor de koper![​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-A217F met Tapatalk
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina