1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

SYNC 3 systeem en kaart updates

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door mstuniek, 15 jun 2017.

  1. Hier Cyanlabs gebruikt om mijn ouders hun Fiesta van een update te voorzien. Staat nu op laatste versie.

    Heb trouwens ook de vertaling in het Nederlands op mij genomen...
     
    mstuniek en oerlemans.andre vinden dit leuk.
  2. Grrrrrr
    Gisteren geüpdate naar 21020 via Ford.nl Logbestand geüpload en toen was er weer een update beschikbaar, ongeveer 23GB
    Deze gedownload en uitgepakt op een USB stick. In de auto gestoken en toen de foutcode van de err-mem 001 of zoiets.
    Toen geprobeerd via de data van mijn telefoon de auto te updaten en ja zowaar hij begon met updaten.
    Dit gaat rete traag en is het zo dat de auto zichzelf uitschakelt om de accu te sparen. Dus dit is niet echt een oplossing

    Toen het nog een keer geprobeerd met de usb-stick en dan geeft hij aan dat hij up-to-date is.
    Zelf de Ford site geeft aan dat er voor mijn auto geen updates meer beschikbaar zijn.
    Moe word ik er van.
    Maar om nu mijn auto te updaten via de wifi zie ik niet helemaal zitten.
    Iemand een oplossing hiervoor?
     
  3. Mijn vorige update naar de F9 kaarten is via wifi gegaan. Heeft inderdaad meerdere dagen geduurd maar uiteindelijk wel gelukt. Hierbij was de auto verbonden met mijn thuis wifi (dus voor de deur).

    Ik denk dat de auto nog enige tijd doorgaat met downloaden na uitstappen waardoor hij stukje bij beetje alles binnen gehaald had.

    Maar inderdaad... niet echt een snelle efficiente manier.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  4. Gisteren op een lange rit in Frankrijk probeerde ik de verkeersinfo op te vragen. Voor het eerst sinds ik de auto heb bevroor Syns en heb ik een soft reset moeten uitvoeren.
    Na nogmaals proberen liep het systeem niet meer vast maar er komt geen verkeersinfo.
    Ik zit op de laatste sync versie via cyanlabs. Iemand dit wel eens geprobeerd?
    Of zit er een relatie met life traffic, want die is verlopen?
     
  5. #4745 hazeb01, 30 mei 2021
    Laatst bewerkt: 2 jun 2021
    Gisteren 29/05 via de Ford.nl site de download van de Sync 3.4 - 21020 geïnstalleerd, daarna stond de navigatie F10-update van 23.7 gb klaar , inmiddels ook gedownload en deze ga ik de komende week installeren.
    Vanmiddag 02/06 de nieuwe kaarten F10 geïnstalleerd, tevens het logbestand kunnen uploaden naar Ford.nl. Sync3 en navigatiesoftware nu weer up-to-date.
     
  6. Op het foum van Cyanlabs al meerdere zelfde klachten gelezen over de laatste versie (3.4.21098), dat bij gebruik van TMC het toestel vastloopt. Ook daarom maar bij de laatste versie van Ford gebleven (3.4.21020). Hier nog geen problemen mee ondervonden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  7. Hallo Allemaal. Ik heb inmiddels alle onderdelen om van Sync 1.1 te updaten naar sync 3. Ik heb een kabelboom via Ali besteld maar dat blijkt helaas niet de goeie. De stekker voor de alarmlichten en autolock ontbreken. Hij is helaas niet leverbaar bij pro Ford. En het zelf maken ben ik niet voor in de wieg gelegd. Heeft iemand toevallig nog eentje liggen of weet iemand waar ik hem kan bestellen ? Of heeft iemand een andere tip ?
     
  8. Deze moet je hebben. 4D Tech | Ford Upgrades, Replacements & Accessories
     
  9. Twee weken geleden de Versie 3.4.21020 update uitgevoerd.
    Dir verliep probleemloos. Vervolgens de karten F10 gedownload en op een stick gezet.
    Tijdens een lang rit de update aangezet. Na ongeveer 1 uur kwam een foutmelding en startte het systeem opnieuw op.
    Vanaf dat moment kan ik niet meer updaten. Elke keer als ik een stick in de USB poort stop, verschijnt vrij snel een foutmelding MEM_ERR01.
    De kaarten blijven F9. Diverse keren opnieuw gedownload en op verschillende sticks gezet.
    Sync 3 gereset naar factory, maar de foutmeldingen blijven komen. Om gek van te worden.
    Ik ben ten einde raad. Iemand een idee wat nog te doen??
    Thanks.
     
  10. Jouw probleem is mij bekend;

    Een vriend van mij had het zelfde probleem als jij. En ook hij was ten einde raad.
    Hij heeft toen contact gezocht met de dealer en die hebben toen de update rechtstreeks uitgevoerd.
    Probleem was toen opgelost!
     
  11. Heb ik ook gehad. Foutmelding betekent dat er te weinig ruimte is om de update uit te voeren. Ik heb dan de update met downgrade en reformat gedaan via Cyanlabs. Dit werkte wel. Ik weet niet of dit voor jou een optie is.

    Ik heb je naam zien staan in de releasenotes van de laatste update van de updater. :thumbup:
     
  12. Paar suggesties gegeven die er ook zijn doorgekomen in de alpha
     
  13.  
  14. Dit zat bij mij in de Sync update....[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  15. Vandaag een poging gedaan om van F9 naar F10 te gaan. Update via cyanlabs gedownload en geprobeerd te installeren tijdens een rit van 3!!! uur. Na dik 3 uur was hij nog steeds niet klaar. Deel 1 heeft hij na 2,5 uur wel geinstalleerd, (kreeg keurig een pop-up met het bericht + reboot) dus ik zie F10 wel staan in het overzicht van alle versies, maar deel 2 (vermoedelijk voice installatie?) heb ik na ruim 3 uur maar afgebroken door de motor uit te zetten.

    De laatste sync update van 3.4.21020 naar 3.4.21098 duurde ook al bijna 1 uur.

    Volgens mij is dit niet normaal. De USB stick is gewoon enorm snel, dus daar kan het niet aan liggen. Iemand een idee wat de reden kan zijn dat dit zo lang moet duren? (mk4 model 2019)
     
  16. Heb je nu wel de F10 kaarten op je systeem staan?
    Bij mij gaf hij deze melding bij een eerdere update (die qua gb veel kleiner was), en nu met de 23gb had ik geen problemen.
    Heel raar vindt ik het.
    Ik snap niet waarom het zolang moet duren om te updaten, op zich is het idee wel goed, maar 9 van de 10 rijders weten denk ik het bestaand hier niet eens van.
     
  17. Nog steeds bezig met verschillende zaken aan te passen en samen met de dev bezig alles passend te maken, omdat sommige vertalingen toch iets langer zijn in het Nederlands dan in het oorspronkelijke Engels
     
  18. Nee het is nog steeds niet gelukt, binnenkort even contact met de dealer en dan mag hij het gaan doen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  19. Precies dezelfde ervaring met mijn Kuga 2020. Lang duren voor een installatie lukt. En de voicebestanden wil die inderdaad niet meer updaten met een mem_err fout als eindresultaat.

    Draai ik de interrogator tool Dan haal ik uit die logfile wel op dat er wel degelijk genoeg vrije ruimte is….volgens mij is dat de laatste regel die vrije ruimte weergeeft. Vaag dit.
     
  20. Ik heb contact opgenomen met de dealer. Die verwijzen mijn naar Ford service.
    Daar contact mee gezocht. Een keer hebben ze mij gebeld met de mededeling dat ze mijn bericht naar de software afdeling hebben gestuurd.
    Daarna niets meer gehoord.
     

Deel Deze Pagina