1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sputterende focus...

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door SparxX, 12 mei 2021.

  1. Hoi allemaal. Plots na weg te rijden van mijn werk kreeg ik een motorstoring binnen. Een 50meter normaal gereden en toen plots veel haperen. Op een gegeven moment zo erg dat de auto stapvoetse snelheid had.

    Met optrekken is dit het geval, als ik snel terugschakel naar lage toeren wiltie iets betwr optrekken. Dit kan ik dan met 6 versnellingen doen tot 50-60kmph. Alles boven 2000toeren houd hij weer in en stottert hij.

    hij is uitgelezen bij de garage en het lijkt de regeling van de brandstof aandrijving, maar dit moet nog verder onderzocht worden. Heeft iemand een idee wat dit evt kan zijn?

    Ook hadden we de auto uitgezet, maar bleef hij nog stationair draaien.
     
  2. P025C fuel pump module A circuit low. Deze storing kwam binnen
     
  3. Heeft niemand een idee?
     
  4. Klinkt als een slechte brandstof pomp waardoor je niet voldoende brandstof krijgt om vermogen te leveren.
    Als je het zelf wil oplossen zou ik beginnen met een druk meting op de brandstof rail. Als de garage hem gaat maken zou ik het aan hun overlaten.
     
  5. Het is opgelost! Een combinatie van de accu kapot + de brandstof pomp module vervangen. Alles viel binnen garantie! Nu weer lekker verder touren.
     
  6. En vanmorgen proberen weg te rijden, accu leeg... Veel storingen in beeld en plots niets meer. Vorige woensdag, de dag voor hemelvaart kreeg ik de sputter problemen. Toen toch bij de garage gekregen en de vrijdag toen ze open gingen werd ik gebeld dat de accu helemaal leeg en kapot was. Toen is de accu vervangen tesamen met de module van de brandstofpomp. Ongeveer 100km gereden nog die dag.

    De volgende dag (vanmorgen dus) accu plots leeg.. Nu is hij weer terug voor onderzoek want hij schijnt ergens te lekken. Heeft iemand enig idee? Toch gek dat de accu die erin zat compleet leeg raakte en kapot ging, en de nieuwe accu ook compleet leeg raakt?
     
  7. hebben ze de BCM wel gereset?
     
  8. Als een accu compleet leegraakt zonder rijden kan dat ook lekstroom zijn of iets wat niet juist is aangesloten. Heb je reentelijk iets vervangen of extra ingebouwd?
    En wat Gerard zegt, bij vervanging va de accu moet er wel iets meer gedan worden dan alleen de accu vervangen. Modere(re) auto's zijn halve computers en vaak is een reset nodig als er iets wordt vervangen om te voorkomen dat het fout gaat. Zou de garage wel moeten weten lijkt mij.
     
  9. Probleem is gevonden, er is corrosie onstaan bij de stekkerdoos bij een fuse oid (heb het verhaal heel kort gehoord). Daar is dus lekstroom ontstaan waardoor hij 2 maal met een lege accu stond. Toch bedankt voor de insights!
     
  10. Stekkerdoos van de trekhaak?
     
  11. Een trekhaak stekkerdoos kan prima als universele storingsgenerator werken.
    Ik heb het ook een keer gehad, de stekkerdoos stond vol water en ik had daardoor een complete kerstboom op het dashboard.
     
  12. Dat doen niet alle dealers blijkbaar. Onze voormalige Ford dealer was vergeten de BCM te resetten na het vervangen van de accu. Toen ik ze daar op aansprak kreeg ik het verhaal dat de BCM altijd automatisch reset als de accu een paar minuten afgekoppeld is. Dat was dus het laatste bezoek aan die Ford dealer...
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  13. Mijn auto heeft geen trekhaak dus welke stekkerdoos het precies is durf ik nog niet te zeggen, ik hoop hem vandaag op te kunnen halen en zal het verhaal delen zodra ik meer weet :)
     
  14. Misschien is het dit?
     
  15. Dat was inderdaad het probleem! Echter zij de persoon dat dit kwam door een lekkage door vuilophoping in de waterafvoer van de auto. Zo is er water op die "elektrische doos" terecht gekomen en is er het een en het ander gaan corroderen. Ze hebben heel dat paneel vervangen en de waterafvoer schoongemaakt, dus hij kan er weer tegenaan :)
     

Deel Deze Pagina