1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2 fase 2 Mijn blauwe barrel

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Marxje, 7 apr 2021.

  1. Vandaag is de postbode binnengekomen, met een pakje van @Tigershark, zilveren ventilatie roosters en een afdekplaatje, waarvoor dank.

    Meteen aan het knutselen geslagen: CDFC941F-BD63-49B2-8FED-4256F037AB82.jpeg

    Ik begrijp dat de verandering en minimaal zijn, voor mij wel duidelijk zichtbaar overigens.

    Het afdekplaatje opnieuw afgetekend:

    C8E854E2-401A-45D8-909B-67C9CC947569.jpeg

    En maandag even dremelen, de schijfjes van de dremel zijn op, en de plaatselijke bouwmarkt heeft ze niet. Meteen besteld, maandag in huis zeggen ze.

    Ook de DRL verlichting binnen, en meteen even gepast:

    A22BED2C-03B7-4607-B147-B8A60BB3C9F9.jpeg

    Deze passen ook mooi over de mistlampen heen. Even snel gekeken hoe aan te sluiten, maar ik vrees dat ik daarvoor een brug nodig heb of wellicht wel de bumper eraf moet. Een klusje waar ik tegenop zie. Duidelijke uitleg gevonden in het topic van @Rogier79 overigens, waarvoor ook dank.

    Toch maar eens proberen een doe het zelf garage met brug op te snorren, hopelijk lukt het dan zonder de bumper eraf te halen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. Goeie update hoor! Het is hier zonder brug gelukt hoor, even de koplampen er uitgehaald en de gril er uit, ruim voldoende plek om de kabels netjes weg te werken.


    Ford Focus mk2,5 2009
     
  3. Lekker bezig hoor.
     
  4. Mooie wagen! Heb je de ruiten tinten zelf gedaan of laten doen en welke folie heb je gebruikt? Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb maar ja, mooi verhaal voor een mooie auto. Brengt ook mij weer op wat ideetjes.
     
    Marxje vindt dit leuk.
  5. Ha, dat is een verhaal apart, bij mijn eerdere auto's heb ik het vele malen zelf getracht, de vlakke zijramen lukten nog redelijk, maar het achterraam is een drama, dat krijg je zelf niet mooi tenzij je heel veel ervaring hebt. Teveel krommingen zowel horizontaal als verticaal.

    Ik heb ze laten tinten, was voor 200,- euro klaar, met garantie erop, en netjes gedaan.
    Ga ik al jaren heen met al mijn bolides, toen ik geaccepteerd heb dat ik het zelf niet zo netjes krijg en ike me eraan stoor als het lelijk wordt.
     
    Dennis Hondema vindt dit leuk.
  6. Ik heb het bij mijn vorige zelf gedaan. Zat er strak op met statische folie maar uiteindelijk lieten de randen los op de achterruit. Nu wil ik de voorgesneden versie van Evofilm proberen. 8 tientjes en ook statische folie maar met een soort solutie voor de randen. Wel zelf plakken.
     
  7. Dat is dus onzin. Gebruik je de juiste maat banden is er niks aan de hand. Daarbij 18” en een 30mm Eibach verlaging is precies wat de MK2 wagon nodig heeft, maar ook prima kan hebben zonder dat het oncomfortabel wordt.

    Meer dan een verdubbeling van het geluid eruit gehaald? Mag ik vragen welke DB meter je hebt gebruikt? En heb op je dezelfde weg met dezelfde snelheid etc. gereden? Het plakken van je dak zal ik voorzichtig mee zijn. Het is nogal een gewicht wat je erop plakt. Je zal niet de eerste zijn bij wie het bij warm weer in elkaar zakt.
    En je verbuik, dit gewicht ga je wel merken, ook qua performance. Just my remarks en
    niks ten nadele van je effort hoor.
     
  8. Tuurlijk, geen punt.
    Geen professionele db meter, slechts een iphone app en ja op dezelfde weg met dezelfde snelheid :)

    De bitumen platen ziin zwaar, maar de schuimplaten wegen niets, moet het kunnen hebben vermoed ik, ik zal er wel op letten, dank voor de tip
     
  9. Mijn ouwe heer had destijds in zijn MK2 fae 2 ook de koplampen met bochtenverlichting (TYC) geplaatst. En ik weet zeker dat hij de bochtenverlichting niet heeft aangesloten.
    Wel heeft hij de bekabeling van de hoogteverstelling aangepast. Wat niet veel werk is.
     
  10. Stel dat je 10 kg hebt toegevoegd. Da's 1 % extra ofzo. Ga je niet merken. Als je eens flink boodschappen doet en die achterin zet voelt de auto toch ook niet heel anders. Of volle tank-lege tank.

    Leuke 'barrel' verder!
     
  11. Beetje bitumenplaten doen al zo’n 6kg per m2. Als je een deur volplakt is dat al snel 3kg. In alle deuren incl. achterklep zou het al zo’n 15-20kg zijn. De kofferbak incl. zijwanden is ook zo’n 10kilo. En dan de bodemplaat waar ook zo’n 10 kilo opkomt. Je praat al snel over zo’n 35-40kg extra. Dat merk je wel, zeker bij de lichter gemotoriseerde auto’s. Datzelfde geldt voor een lege of volle tank, een lege of volle kofferbak.

    @Marxje, let bij het schuimplakken op je dak er wel op dat je vochtwerend schuim plaatst. Het dak condenseert nogal. Het zou jammer zijn wanneer de platen ineens sponzen worden.
     
    Marxje vindt dit leuk.
  12. Die folie is prima! Heb ik ook gedaan.
     
  13. Die Evofilm voorgesneden folie?
     
  14. Jazeker.
     
    Dennis Hondema vindt dit leuk.
  15. Top dan ga ik die ook doen. twijfelde nog even vanwege de prijs. Mijn vorige auto had de Carpoint statische folie.
     
  16. Je moet wel een overdekte plek hebben. De folie moet minstens 24 uur drogen..
    Een garage o.i.d. Bij jou voor de deur zegmaar is geen optie.
     
    Dennis Hondema vindt dit leuk.
  17. Dan moet ik mijn monteur even vragen of ik het bij hem kan doen. Ik heb wel een box maar daar past ie niet in vanwege de aanhanger. Maar dat komt wel goed. Kan goed overweg met hem. In ieder geval dank voor de tip!
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  18. Ik stoorde me al een tijd aan het feit dat ik geen cruise control heb. Zeker overdag waar je precies 100 mag, zit ik met kramp in het rechterbeen te staren naar mijn km teller om zeker te zijn dat ik niet te hard rijd.

    Daarnaast mist de auto een 6e versnelling, nu maakt hij 3800 toeren bij 120 km/h en dat is niet heel rustgevend ;)

    Als laatste en meest doorslaggevende reden, mijn kinderen groeien als kool, de oudsfe is inmiddels bijna 17, meet bijna 1.90 en heeft schoenmaat 45 op dit moment. Die past er bijna niet meer in.

    De auto gaat dan ook weg, en de nieuwe wordt geen focus meer, maar een wagen met een langere wielbasis.

    Ga ik dingen missen, jazeker, de voorruitverwarming, en jullie gezelligheid ;)

    Tot ziens en dank voor de leuke tijd.
     
  19. Een Mondeo of S-Max was geen optie?
     
  20. Ik zou toch ook kijken naar de S-Max of Mondeo. Overigens wel opgemerkt dat de Ford inderdaad zeer correct met de snelheidsmeter is... Ja en die voorruitverwarming is goud! Ik heb nu mijn eerste met en wil ook eigenlijk niet meer zonder. Als ik van deze afscheid moet nemen dan komt er zeker weer een Focus. Mocht je toch echt besluiten afscheid te nemen van de Focus in welke vorm dan ook dan in ieder geval heel veel dank voor je tips en uitleg over dingen. Zeker ook voor de gezelligheid en het gaat je goed. (liever dat we je hier houden natuurlijk)
     
    Marxje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina