1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Turbo MK3.1 1.6 ecoboost

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door PhoenixNLx, 29 mrt 2021.

  1. Mijn turbo heeft er inmiddels bijna 200k op zitten. De wastegate heeft speling (al 2 jaar ongeveer) en hij doet het opzich nog prima. Ik wil me echter gaan voorbereiden om het vervangen van de turbo, zodat ik weet waar ik naar moet kijken in plaats van dat ik naar de garage ga en het allemaal maar laat uitzoeken daar.

    Aantal vragen:
    - Nieuwe of gereviseerde turbo? Wat is een goed bedrijf voor turbo's te bestellen?
    - Kosten van een nieuwe of gereviseerde
    - tweede hands turbo verstandig?
    - Pakkingen, alles vervangen, welke pakkingen-sets heb ik nodig?
    - Arbeidskosten, hoeveel tijd kost dat?

    Ik heb uiteraard zelf al even gekeken. Lijkt mij dat ik op minimaal 1250 euro uitkom met alles erop en eraan.
    Wat is beetje normaal? Best wel veel geld namelijk :)
     
  2. Dank je, zulke sites heb ik inderdaad gevonden. Kom ik ook uit op rond de 1000 euro. Maar dat beantwoord mijn vragen verder niet :)
     
  3. Auto doc heeft turbo,s en pakkingsets
     
  4. Bij Pumaspeed in de UK betaal je voor een originele turbo voor de 1.6 ECOboost met inruil van de huidige turbo 511,74 Pond (omgerekend 600,-) inclusief verzendkosten. Als je pech hebt komen hier nog import kosten bij en zal je in totaal zo rond de €750,- uitkomen.

    Voor een hybride turbo zal je met inruil van de huidige turbo inclusief verzend en import kosten zo rond de €1150,- uitkomen.


    Het is dus zeker interessant om ook buiten Nederland te kijken.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  5. Een hybride turbo? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
     
  6. Een hybride turbo is een aangepaste turbo die is opgebouwd uit onderdelen van andere turbo types of custom made onderdelen met als doel om de opbrengst/capaciteit van de turbo te vergroten.

    Denk hierbij bijvoorbeeld aan grotere of aangepaste turbine / compressor wielen, het machineren van de turbine / compressor behuizingen en het toepassen van verbeterde lagers en afdichtingen.
     
    PhoenixNLx en meeder vinden dit leuk.
  7. Ok ok, maar ik heb niet meer vermogen nodig ofzo. En ik zit al aan de max koppel die slim is, ongeveer 340nm met de MP200 software.

    Maar goede tip mbt buitenland! Moet ik wel nog los de pakking sets halen dan waarschijnlijk?
     
  8. Hoi, ik meen me te herinneren dat 'Turbo's Hoet' wel goed aangeschreven staat, is dat niet iets?

    Toen ik 2 auto.s terug ellende had met mn turbo heb ik daar ook contact mee gehad.

    Is hier wel vaker over geschreven, volgens mij wel positief.

    Zie dat het voor mijn auto dan 623 ex btw is, maar volgens mij kan je je oude daar inleveren en krijg je daar ook geld voor.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  9. https://www.th-group.eu/nl/turbos
    idd turbo's hoet voor werk geregeld turbo geinstalleerd. voordeel is dat nagenoeg alle montage onderdelen mee geleverd worden.
    dus alle pakkingen heb je ook direct.
    24maanden garantie

    Ga je het zelf doen, dan denk ik dat de subframe onderuit mag, zodat je er beter bij kan. zit namelijk achterop het blok net boven de aandrijfas.
    je kan van de sloop eentje zoeken echter de kans dat het niet geweldig is, is er. beste nieuwe frisse turbo eronder.
    @joske
    623euro ex klopt alleen komt er nog 150euro bij, dit is de statiegeld namelijk. dus je betaalt bij aanschaf 900euro en krijgt er later 150euro terug (in de btw)
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  10. [​IMG]
    Die rechtse ipv de linkse doen? Of allebei, zodat je ietsje minder lag hebt :schater:
     
    meeder en PhoenixNLx vinden dit leuk.
  11. Beide natuurlijk. More is better!
    :rock:
     
  12. Wat is de levensduur van de turbo op de 1.6 Ecoboost. De mijne zit nu op 205000, turbo's gaan normaal gesproken toch wel langer mee dan 200000?

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
     
  13. Gemiddeld volgens mij rond de 200k. Het is meer dat ik me er gewoon op wil voorbereiden. Zeker omdat ik speling op de wastegate heb.
     
  14. Two-stage turbo, kleintje voor de lage toerentallen en de grote voor de hogere toerentallen [emoji1787]
     
    M.Blaak en PhoenixNLx vinden dit leuk.
  15. @Bert-64
    Heeft de auto netjes altijd onderhoud op tijd gehad, dan gaat turbo met gemak 500.000km mee, het hele leven van de auto dus eigenlijk.
    tuurlijk turbo die 1.5bar overdruk levert heeft sneller problemen dan turbo die maar 0.5bar overdruk levert
    Je gaat alleen turbo vervangen als je ook daadwerkelijk problemen mee hebben.
    denken zoals turbodruk niet kunt halen, spelling op de as schoepenwiel of spelling op wastegateklep.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  16. Nou die speling heb ik dus nu al 2 jaar. Lijkt niet erger te worden en vermogen wordt gehaald. Ook geen extra uitlaatgassen reuk in de auto nog.

    Maar je snapt wel dat ik beetje sceptisch ben dat deze turbo de 500k gaat halen ;-)
     
  17. Vandaar ook mijn vraag. Ik weet niet genoeg van autotechniek om te bepalen of ik ook speling heb. 200000 leek mij wel wat weinig voor een turbo. Uiteraard blijft het techniek waaraan iets stuk kan gaan

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  18. Als je de pijp loshaalt kan je met je vinger tegen het asje op en eer bewegen. Voel je spelling is het eigenlijk al niet goed.
    Asje kan 200.000rpm draaien, door spelling kan hij tegen de rand komen en zo de schoepen beschadigen. Dit gebeurt alleen bij slechte smering

    Voor de rest gaat het niet zomaar kapot. Dit ivm er geen onderdelen echt zitten die zwaar belast worden
     
  19. Op mijn huidige Scania zit de turbo al weer 336 k is wel ietsje groter dan die op een focus maar ook vorige auto’s met meer km nog nooit turbo moeten vervangen draaien hier gemakkelijk een miljoen km pech gevallen daargelaten. Nu zijn ze groter dus misschien beter te produceren maar de techniek is grotendeels gelijk
     

Deel Deze Pagina