1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Distributie 1.6 Ecoboost vervangen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Meloenie, 28 mrt 2021.

  1. De blokkeerstift waarmee de krukas op tijd wordt gezet mag zeker niet worden gebruikt als blokkeertool om de krukaspulley bout vast te zetten. Deze blokkeerstift is alleen bedoeld om de krukas correct te positioneren en het is dus niet de bedoeling dat hier veel kracht op wordt gezet. Je zal niet de eerste (en ook niet de laatste) zijn waarbij de blokkeerstift afbreekt en vervolgens de halve motor open moet om het afgebroken stuk van de stift te verwijderen.
     
    Martin123t vindt dit leuk.
  2. @JW
    Bij mij had het gelukkig geen schade opgelopen.
    Tevens las ik op een forum dat diegene van ford zelf te horen kreeg dat ze timingpin gebruiken voor blokkering
    In werkmethode wordt idd de krukas bii vliegwiel, extra geblokkeerd.

    Als ik elders had gelezen dat timingpin beschadigd was geraakt dan deed ik het zelf niet bij de reparatie. Alleen niet tegen gekomen.
    Tool had ik wel, alleen zit nog netjes in verpakking
     
  3. Is het niet voldoende om auto in de versnelling te zetten en op de (hand-voet) rem te houden om de krukasbout te lossen en nadien weer vast te zetten.
     
  4. Officieel nee.
    Onofficieel zal het ook zo gedaan worden bij de beun. Me slagmoersleutel draaide de bout zonder probleem lis. Dus hoefde dat niet zo te doen.
    Krukas tegen de timingpin zetten. Zodat je dit zeker weet heb ik wel gedaan met het wiel.
     

Deel Deze Pagina