1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Middendemper delete MK3 station

Discussie in 'Prullenbak' gestart door aprate, 22 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste,

    Graag wil ik mijn midden demper er tussen weg halen/ laten halen.

    Kan iemand mij hier mee helpen, ofheeft een kant en klaar stuk die er tussen gezet kan worden?

    Het gaat om een Ford focus MK3 station ecoboost 150/182pk
     
  2. Dat is een hele goede vraag. Ik ga 7 april langs bij NM parts om mijn einddemper uit te breiden met een extra pijpje. Ik wil eigenlijk dat ik iets meer geluid krijg (nu helemaal niks) maar ik wil niet dat het overheerst. Welke demper kan je dan het best weg halen? Middendemper, einddemper of je had er nog 1 ergens aan het begin een hele lange? Krijg je dan nog problemen met de APK?

    Om mee te gaan met de vraag. Kan NM parts daar zo een straight pipe tussen plaatsen?
     
  3. volgens mij wel Ewout
    wat ik begrijp van degene die er geweest zijn maakt Nick alles ter plekke op maat voor je.
     
  4. Ja dat klopt, hij ging er wat moois van maken. Maar ik wil eigenlijk niet te hard geluid. Ik moet naar Frankrijk rijden met dat ding, dus moet geen herrie zijn :)

    Dus vraag me af welke demper ik dan weg moet doen zeg maar :)
     
  5. voor apk moet het gasdicht zijn en deugdelijk bevestigd.
    middendemper naar een vaste pijp zou dus kunnen.
    Keer opmeten en een 2x schuifmof halen. door slijpen en dan de nieuwe pijp met de schuifmof monteren.
    Iets wat je zelf kan, alleen tussenuitslijpen niet. Daar is een pijpensnijder voor, een ketting die je erover heen kan gooien en dan kan je hem zo doorsnijden. Met slijptol kan je er eigenlijk niet bij
     
  6. Reciprozaag.
     
  7. Zorgt de midden pijp voor een klein beetje uitlaatgeluid? Of is het dan meteen aanwezig?

    Ala dit? Want dat heb ik al bij mijn mk2 en goed ik niet zo hard bij mijn mk3:

    https://youtube.com/shorts/2OuKjGkxbGM
     
  8. Het kan idd voor meer geluid zorgen. Kom je achter dat het teveel is kan je alsnog de schuifmof gebruiken met de weggesneden demper.
    schuifmof is 10euro dat x2. Dan nog de juiste diameter pijp in juiste lengte. Je kan het altijd proberen. valt het tegen weet je dat en is het een gok.

    voor apk staat er officieel wel in dat geluid niet overdreven mag zijn, echter bij wijze van keuren staat er zo mooi aangegeven. Dat een goedgekeurde db meter gebruikt moet worden. Ivm geen bedrijf dat heeft, kun je dus ook geen goeie geluidsmeting doen en ook daarvoor is het apk goed.
    tuurlijk als het echt teveel geluid maakt dan kan de politie altijd nog een verplichting geven dat je het moet fixen.
     
  9. En kans op een WOK melding, dan mag je opnieuw keuren...
     
  10. De eerste eigenaar van mijn Sedan heeft er een sport uitlaat onder laten leggen, bij gasgeven etc duidelijk hoorbaar maar op de cruisecontrol heerlijk stil! Je kan eens onder die van mij kijken :mrgreen: weet dat in ieder geval een andere einddemper is geplaatst.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  11. Mwa, dat zal wel meevallen. Ga je er van voor tot achter demperloos mee rijden. Ja, dan kan je het verwachten.
    Zolang je je einddemper laat zitten, is 't geluid niet te overdreven.
     
  12. Wok melding krijg je niet direct. Eerste keer is waarschuwing en moet je hem keer aan de politie laten zien. Als je blijft rijden ermee en ze komen je weer tegen dan kunnen ze wok melding maken
     
  13. Waar ik mee zit is dat het pijpje voor de einddemper er schuin in gaat, kan hier dan wel gewoon een klem op?
    Want dan is het inderdaad 2 klemmen en 1 buis.
    [​IMG]
     
  14. Dan kan je altijd door middel van de schuifmofs weer de demper ertussen plaatsen bedoel je?

    Ik ga wel eens bij NM parts vragen, die weten dat vast wel welke er dan tussenuit moet. Ik dacht omdat we er nu in dit topic toch mee bezig zijn.. beetje voorbereiden zeg maar. Die lange bij het plaatje hierboven schijn je dus wel weg te kunnen halen, zonder erg veel extra geluid. Turbo motoren hebben sowieso een stuk minder hard geluid omdat de turbo het al dempt had ik begrepen.
     
  15. Je kan het opmeten, bedoel de 5230 zit al aangesloten door middel van een mof 5k256.
    Als je die lengte pakt en achter de demper meet weet je of er voldoende ruimte is tot de bocht.

    De helft ervan snij je dan door.
    Voor hetzelfde.

    Andere manier is pijp tussen in lassen.
    Ben idd wel benieuwd of de motor dan beter tot leven komt
     
  16. Zit hier überhaupt een demper onder?
     
  17. Zeker wel toch @Eric-rally ?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina