1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 182pk Ervaring tuning Ecoboost 182 pk

Discussie in 'Performance' gestart door caroden, 26 dec 2013.

  1. Dat zijn serieuze waardes. Nog meer mensen hier met ervaringen van Bluefin?
    Lijkt mij vooral handig om hem bij dealer bezoek weer terug te kunnen zetten zodat je je tune niet kwijt raakt.
     
  2. Ik heb nog een handheld liggen van Bluefin (met een map van een Mondeo 140pk diesel erop). Mag je wel overnemen. Misschien kun je een deal met Superchips (=Bluefin) maken als je de handheld al hebt?
     
  3. #23 FordFranc, 21 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2015
    Edit.
     
  4. [MENTION=9493]FordFranc[/MENTION]: Er wordt eigenlijk gevraagd naar ervaringen met Bluefin.
    In plaats van dat je iets probeert te verkopen, kan je ook antwoord geven op de vraag?
    Thx!
     
  5. Je hebt gelijk [MENTION=12778]SpongeBob[/MENTION], ik heb een iets te commerciële reactie gegeven. :lol:

    Heb het aangepast.
     
  6. :thumbs:

    en vergeet vooral je ervaring niet te delen.
     
  7. Even wat stof eraf na al die jaren, is toch on-topic en wil niet weer een nieuw draadje starten over hetzelfde onderwerp :)

    Rijd nu zelf ruim 1,5 jaar in de Focus 3.1 1.6 Ecoboost met 186 pk (van origine 150, maar met wat hulp van hier dus 186 gemeten op de bank bij UT).

    Nu heb ik met dit 'tunen' geen koppel meer, dat is gelijk gebleven.
    Omdat ik ook een flinke caravan trek twijfel ik eraan hem bij UT (heb ik eerdere goede ervaringen mee) misschien te laten chippen, dan heeft ie 200+ PK, maar voor mij nog interessanter.....310 NM :lol:

    Ik ben wel een sportieve rijder, maar zal hem echt niet steeds aftrappen.
    Ben erg benieuwd naar de ervaringen hier, zowel qua betrouwbaarheid (slijtage e.d) als verbruik.

    Hoor het graag als er mensen zijn die deze ervaringen hebben.
    Greetz

    Joske
     
  8. @joske

    Ik trek ook een flinke caravan 7.30 meter en zeer zeker van 1500kg. Dit deed ik al met de 180 pk gaat probleemloos.


    Elk vermogens en koppel winst die je nu nog uit jouw focus wil halen adviseer ik ten alle tijde de intercooler te vervangen voor 1rje van airtec.
    Ik kan jouw auto ook voorzien van de 200 pk software van de ford huis tuner mountune deze testen en testen en testen, voor ze een tuning naar vrij geven, en word ook officieel door ford ondersteund
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  9. nou tunex is eigelijk altijd door de zeik gehaald omdat hij goedkoop was en dit ook altijd is gebleven, want een goedkope chip kan niet goed zijn, nou dat is niet waar hoor.
    ik heb eigenlijk zelde slechte tuning verhalen gehoord over tunex, het enigste slechte dat ik hoor is dat hij goedkoop is en daarom slecht, de eigenaar peter is een goede gast hoor, ik ben ook bij m geweest vroeger met xenon en chip , auto liep echt goed en heb er geen gezeik mee gehad, kreeg ook mooi orginele software mee op cd.
    auto daarna ook int begin daar gechipt, en die was ook goed, maar toen ik hardware upgrades kreeg ben ik bij andere tuner verder gegaan.
    zover ik weet heeft hij software van een goed duits tuningsbedrijf en past deze zelf aan
     
  10. @michaelrally zo stiekem nijg ik ook nog wel wat extra koppel nodig de hebben met onze nieuwe caravan die gaat zeker tegen de Max aan gewicht lopen, zijn er beperkingen te bedenken om extra vermogen uit de 1.6 ecoboost te halen heb nu 150 pk met 145 k op de teller verwacht dit jaar nog de distributie te gaan vervangen maar misschien met 2 jaar de hele auto
     
  11. Michaelrally laadt de MP200 software in. Deze geeft minimaal 200pk en 320nm koppel. Verschil is aanzienlijk in vergelijking met de 182pk. Plaatsen van een airtec cooler is zeker aan te raden voor behoud van de motor en vermogen.
    Goedgekeurd door Ford zelf. Oftewel veiliger dan custom tune denk ik dan.
    Bij elkaar kom je op hetzelfde bedrag uit als met een custom tune. En bezoekje bij @michaelrally is aan te raden haha
     
  12. Of aan de andere kant van het land ;)
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  13. Of bij @dutchguy natuurlijk ja!
     
    Gianshamo vindt dit leuk.
  14. Thanks vd reacties!
    @michaelrally : wat bedragen de kosten van deze intercooler ongeveer? Twijffel nog een beetje. Vanuit UT kreeg ik al direct een reactie dat ze goede ervaringen hebben met het tunen van dit blok. Maar dat is dan dus zonder intercooler upgrade.

    Ben niet hele gekke dingen van plan, met de 186 pk en 240 nm trok ie de caravan van 1350 kg prima hoor, maar vind het wel een lekker idee dat het nog wat meer is :-)

    Benieuwd ook wel naar het verbruik daarna.

    Maar je intercooler advies is dus wel iets dat nodig lijkt? Gr Joske
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  15. Als je de MP200 software erop zet is het advies van Ford en Mountune om de intercooler te plaatsen voor behoud van de motor en vermogen op warmere dagen.
    Kosten intercooler zijn ongeveer 450 euro zonder plaatsen.
     
  16. Oke, thanx! Is helaas dus niet even aanpassen en klaar, dit lijkt dan wel noodzakelijk vh behoud vd auto.
    Toch maar eens goed over nadenken nog dan.

    Thnx
     
  17. #37 2015focus, 18 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2021
    @michaelrally Wat kost het bij jou om de software van mijn 1.5 te updaten met de mountune? Aanrader is wel dus om een airtec intercooler toe te passen begrijp ik.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk
     
  18. @2015focus
    voor de 1.5 ecoboost heeft mountune nooit software gemaakt
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  19. @2015focus een andere intercooler plaatsen wordt ook wel een uitdaging bij de 1.5 Ecoboost (4 cilinder) aangezien deze volledig geïntegreerd zit in de inlaat aangezien het een watergekoelde intercooler betreft en geen luchtgekoelde.
     
  20. Ik lees van alles over een intercooler maar tijdens wat dynoruns draaide die prima en was er nog ruimte zat. Gemiddelde inlaat temperatuur zat rond de 40, mede dankzij deze vrij degelijke watergekoelde intercooler. Dus eigenlijk wil je eerst kijken wat voor temperaturen die draait.

    Het betrof hier wel een 1.5 ecoboost uit 2015, 4cilinder.
     

Deel Deze Pagina