1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Remvloeistof te laag = nieuwe transmissie?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door MattS, 24 feb 2021.

  1. Goedemorgen!

    Mijn Focus Station II is anderhalve maand geleden bij de garage langs geweest voor een nieuwe dynamo. Bleek een lager stuk waardoor om de haverklap electronica (waaronder stuurbekrachtiging) uitviel.

    Dat is gefixt en toen weekje niks aan de hand, totdat ik melding kreeg dat de remvloeistiof laag niveau had. En daarbij was het mij in de dagen ervoor al opgevallen dat de koppeling wat slipte bij het optrekken (en ik er af en toe 'doorheen' trapte als ik gas gaf, dus dat de auto niet leek te koppelen en enorm veel toeren draaide, niet heel handig op de snelweg ). En week later dus de melding over de remvloeistof. Auto langs de weg gezet, vloeistof laten bijvullen. En maandje niks aan de hand, slippende koppeling (logischerwijs) ook weer weg. Tot deze week het circus weer begon. Eerst paar keer slippende koppeling en daarna weer de melding over de vloeistof.

    Nu dan de 2 vragen die ik heb, waarvan ik hoop dat iemand van jullie dit weet:
    1. Kan het zijn dat de monteur bij het vervangen van de dynamo destijds een leiding heeft geraakt? Als in, loopt die remvloeistofleiding in de buurt van de dynamo? Want het kan uiteraard echt botte pech zijn dat de koppeling gewoon beste tijd heeft gehad, maar het was zo typisch echt direct ná dat de auto bij garage vandaan kwam.
    2. De dealer (niet garage waar ik de dynamo heb laten vervangen) kwam direct met offerte voor nieuwe transmissie en platen a €boelgeld). Maar kan het niet zo zijn dat remvloeistof 'gewoon' ergens weglekt en dat vervangen moet worden? Heeft iemand daar ervaring mee?

    Alvast enorm bedankt weer!

    Matthijs
     
  2. Gewoon pech rem koppelingsleiding en dynamo zitten niet bij elkaar in de buurt.
     
    MattS vindt dit leuk.
  3. Ok, thanks!
     
  4. kan zijn dat je druklager groep kapot is en lekt/ sproeit remvloeistof naar de koppeling groep, misschien daardoor de slip. Als versnellingsbak eruit gaat, of nu de koppelingsplaat op is of niet, vervangen daarvan is better
     
  5. Ik had met de focus 2 ook een kapotte koppelingscilinder. Mogelijk blijft het daarbij.
     
  6. Klopt dynamo en koppeling leiding zitten aan weers kanten van de motor.

    Heb keer eerder zo'n verhaal gehoord.
    Was bij volvo v50(focus onderstel en aandrijflijn). Was van collega en hebben we alleen de koppeling cilinder vervangen, die lekte.
    Koppeling en dergelijke was bij die goed. Voor hem hoefse het niet vervangen te worden en onderdelen mochten terug gegeven worden waarvan hij ze had gekregen.

    In geval je zelf al zegt dat koppeling soms lijkt te slippen is de kans dat allea vervangen moet worden zeer groot. Alles word warm door het slippen met gevolg dat metaal blauw uit kan slaan. Dan is vervanging ivm alles los ligt enige juiste wat je kan doen.
     

Deel Deze Pagina