1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote motorrijderstopic

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Remco, 7 jun 2007.

  1. Vandaag maar is de tijd genomen om de carburateurs te synchroniseren. Hij liep namelijk niet helemaal lekker. En het was zeker nodig.

    Voor:
    [​IMG]

    Na
    [​IMG]

    Op de foto zijn ze nog niet perfect. Echter het handboek schrijft voor dat ze binnen één CMHg uit elkaar mogen liggen en die waarde hebben ze perfect na wat laatste getweak.
     
  2. @Nieles90,

    Dat was zeker nodig.
    Zou hem zelf nog wat strakker afgesteld willen hebben, maar je zit zeker heel goed in de buurt.
     
  3. #2783 Nieles90, 19 feb 2021
    Laatst bewerkt: 19 feb 2021
    Ik heb na de laatste foto nog even wat beter afgesteld. Ze staan nu allemaal strak op 22.5 cmhg. Hij loopt stationair nou ook veel rustiger.

    Van het weekend wordt het mooi weer en staat een tourtje van een kleine 200KM op de planning. Is kijken of hij dan ook beter reageert en soepeler rijd.

    De vorige eigenaar van mijn motor was van het type: erg goed onderhouden want ik heb alles zelf gedaan.

    Nou niks was minder waar. Tijdens te terugrit naar huis liep hij niet erg lekker. Dus thuis had ik de carburateurs er af gehaald en ja hoor, kats vol met gummy. Dus schoongemaakt in een trilbadje en klaar, had toen nog geen synchro voor de carbs dus kon ze toen niet afstellen.
    Er zouden irridiym bougies in zitten dus die hoefde ik "niet te vervangen". Bij het checken hiervan bleken er gewone bougies in te zitten.
    K&N filter zat erin dus hoefde ik niet te vervangen. Echter was deze nooit schoongemaakt, gewassen en opnieuw geolied.

    Ik kan zo wel door blijven gaan. Oftewel ik moest alles opnieuw doen. En dat was ook echt wel nodig. Op de ketting na zelf alles gedaan. Hier heb ik namelijk het gereedschap niet voor.

    Ik vind het erg leuk om te doen en blijf dit ook doen in de toekomst. Er staat zelfs een niet lopende motor als project in de planning. (Mits er overeen komen over de prijs, die natuurlijk veel te hoog is)
     
  4. Carbtune Pro.....wat zouden we zonder moeten:thumbup:
    Heb er intussen al 5 verschillende motoren meerdere keren mee afgesteld, heeft zijn geld
    al driedubbel terug verdiend
    Als we dan toch "oude koeien" mogen noemen.....mijn eerste motor, had "alleen" een lege
    accu volgens de verkoper.....
    P5100887.JPG
    Gewoon het dubbele aan motorolie erin gedaan, vandaar dat de startmotor hem niet rond kreeg, en dus een aantal tanden van de startwiel eraf braken.
    Ook de voorvorkpoten zwaar ingevreten waardoor ze altijd lekte, en nog wat domme dingen van die amateur.
    Na een hoop werk...
    P6200238.JPG
    P7070244.JPG
    P7070245.JPG
    P7100259.JPG
    Showroom 02a.jpg

    Helemaal af en netjes...om er dan achter te komen dat de vorige eigenaar een vette beunhaas is geweest door de brandstof vacuümpomp
    gewoon eraf te halen, dus met 110km deed ie het niet meer, koste wat moeite om daar achter te komen, toen was ik er klaar mee en heb hem
    ingeruild voor een injectie motor....geen gezeik meer gehad
     
  5. Alles valt of staat met hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan en hoe de boel onderhouden is.
    Ook één keer de fout gemaakt/de pech gehad. Startkoppeling naar de filistijnen (bekend probleem van het model door een veertje van een paar eurocent) en als klap op de vuurpijl een kapotte zuiger + cilinder. Gelukkig was het een V-twin dus met een 2e hands zuiger+cilinder en flink wat euro's minder reed ie weer.
    De volgende dag heb ik die meteen ingeruild voor wat anders. Betrouwbaar Honda! Na een week oid had ik de koppakking eruit liggen, gelukkig was dat een garantiegevalletje :rofl:
     
    DexterXL vindt dit leuk.
  6. Was het toevallig een Virago?
     
  7. Nee Aprillia :uzi:
    De opvolger was een FireBlade met dat kopppakking probleem dus. Ws. gevolg van mishandeling tijdens een proefrit of de vorige eigenaar.
     
    Patman vindt dit leuk.
  8. Vandaag een klusje gedaan waar ik eigenlijk wel tegenop keek. Het reviseren van de remmen en dan vooral het ontluchten erna. Dit is vooral omdat je na revisie van de klauwen de lucht zeer moeilijk uit kan krijgen. Wat helaas bij mij ook het geval was.

    Het was echter wel nodig. De remvloeistof was gitzwart en de klauwen zaten vol met sludge en troep.

    [​IMG]

    Gelukkig zat het reviseren van de klauwen wel gewoon mee. De zuigers waren vies maar hoefde niet vervangen te worden. Dus na alles schoon gemaakt te hebben kon ik de seals vervangen. Wat ook nodig was omdat de oude uitgelubberd waren.

    Op de foto ligt de nieuwe op de oude.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Na alles weer in elkaar gezet te hebben. Kon het weer terug op de motor en kon het ontluchten beginnen. En dit was inderdaad een drama. De linker klauw wilde naar niet ontluchten. Vanalles geprobeerd en het wilde maar niet. Uiteindelijk de blokken eruit gehaald. Klauw van de motor en met een blokje hout er tussen de zuigers naar buiten laten komen. Dit werkte naar mijn idee goed. Dus ook maar aan de andere kant gedaan. Hier kwam niet zoveel lucht meer uit als de andere kant, maar toch hielp het. Dus nu weer mooie heldere remvloeistof en geen lucht meer.

    [​IMG]

    Al met al een hele middag hiermee bezig geweest. Morgen even een klein testrondje maken om te kijken of ik tevreden ben met het resultaat.
     
    Rykers vindt dit leuk.
  9. Ik vul remklauwen vanaf onder. Dikke injectiespuit op de nippel aansluiten en dan vullen tot het er boven uitkomt.
    Lucht gaat vanzelf naar boven. Zuigers ver naar binnen.
     
    DexterXL vindt dit leuk.
  10. Bij ouderwets vanaf boven vullen heb je helemaal geen gereedschap nodig anders dan een steek/ringsleutel voor de ontluchtingsnippel en eventueel een kruiskop voor het reservoir. Ontluchten is (bij goede routing van remleidingen) ook vaak gewoon uit te voeren met de remhandle.
    Ik gebruik altijd een remontluchter :D https://www.bol.com/nl/p/vidaxl-dopsleutel-remontluchter-vacuum-1l-210070/9200000025413480/
     
  11. Dat dus.....
    Moet tegenwoordig ook bij de MTB, anders krijg je de lucht er nooit goed uit
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  12. Heb ik wel gelezen inderdaad. Werkt het dan hetzelfde? Injectiespuit volgooien, nippel open, voldrukken, nippel dicht?
     
    DexterXL vindt dit leuk.
  13. Helemaal eens met de mannen hierboven.
    Van onderen af vullen. Kan met bijna alle remsystemen. Alleen BMW heeft een vreemde eend in de bijt, de modellen met I-ABS.

    Wat ook wel eens help is om de fiets een nachtje te laten staan met een trekbandje om het remhendel. Dan kan de eventuele lucht ook langzaam naar boven trekken.
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  14. Leuk topic dit.

    Hierbij ook wat foto's van mijn motor:

    IMG_6167.jpg IMG_6168.jpg

    Een Honda NC750X-DCT.
    Ik zag een stukje terug een aantal reacties van mensen die wat allergisch zijn van scooters, misschien is dit wel iets, wel een motor maar ook een automaat.

    Het is de opvolger van een 25 jaar oude Honda St1100 Pan European, ook een fantastische motor, maar daar moest wel heel veel aan gebeuren.
    Dit rijdt ook prima en is een stuk lichter.


    Groeten,

    Hans.
     
    DexterXL, Ecobeast, Dennis182 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Mooi ding Hans.
    :thumbup:
     
  16. Jep, en dan uiteraard eerst je rempot leeg maken anders stroomt ie over.

    En de tip van Duckmole werkt ook super, ooit zo ook een brommer weer aan het remmen gekregen
     
  17. Mooie motor Hans! Goede reviews over gelezen!
     
  18. Vandaag wat Ali stickers op de velgen geplakt,
    kost weinig maar de kwaliteit viel mij niks tegen,
    en het resultaat is een best frisse look
    IMG_0728a.jpg
    Showroom025.jpg
    Showroom026.jpg
    Showroom027.jpg
     
    Rykers vindt dit leuk.
  19. Ziet er zeker niet slecht uit!
     
    DexterXL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina