1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

luchtmassameter vervangen.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door gerardTDCI, 31 jan 2021.

  1. ik heb nu een aantal x een storing gehad die te maken heeft met de lmm.
    nu wil ik deze gaan vervangen en vroeg mij af of ik er beter 1 kan kopen bij de Ford dealer of is imitatie ook goed genoeg?
    en heeft het zin? of scheelt het qua prijs niet veel en kun je beter voor OEM gaan?
    mijn voorkeur gaat ook uit naar OEM want dan heb ik het ook sneller in huis.
    vroeg het me gewoon af wat zouden jullie doen.
    weet iemand trouwens wat die dingen ongeveer kosten?
     
  2. 90& van de gevallen is LMM niet defect als je storing erop hebt.
    De rede is dat hij teveel lucht meet, echter als er een turboslang lek is. Dan zuigt de lmm veel meer lucht aan terwijl de motor nooit zoveel lucht nodig heeft.
    voor de turbo ook als slang niet goed erop zit, dan zuigt hij daar ook valse lucht aan. gevolg dat er meer lucht door de motor heen gaat dan door de lmm.
    Enkele keer dat de voedingspanning naar de meter niet stabiel genoeg was, wat resulteerde in storing

    Je moet dus zeker weten dat voor de rest alles goed is.
    wat is de exacte omschrijving van de storing en welke gegevens zijn er opgeslagen bij de storing.

    In geval van electrische onderdeel zou me voorkeur naar ford onderdeel uitgaan.
    Als er een modificatie op is geweest heb je de laatste type. via de grossier kan zijn dat je 1 hebt met oude modificatie nog op.
    op google intyp 1.6tdci luchtmassameter kom je uit op 80-120euro
     
  3. storingscode weet ik zo ff niet.
    zal het maandag nog eens navragen.
     
  4. Ik zag in je topic dat je luchtfilter is vervangen. Wat voor luchtfilter heb jij gemonteerd ? Vaak zat gezien dat een geoliede k en n filter je luchtmassameter vet maakt. Waardoor je meting niet goed meer werkt en je prestatie afneemt met een powerfilter :)
     
  5. volgens mij is het een pipercross :shrug:, heb ik overgenomen van @Davidvk
    ik heb niet eerder deze problemen gehad en het filter zit er toch al een tijd in.

    zou ik het kunnen testen door de lmm even los te halen en dan te gaan rijden?
     
  6. Ik denk dat je dan beter eerst even de lmm schoon maakt.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. En anders even gaan rijden met de oude luchtfilter na het schoonmaken van de lmm
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. Het is idd bij mij geweest dat ik met kn filter storing kreeg op me inlaat. Met originele filter heb ik dat niet.
    Rede is denk eerder dat er geen tegendruk wordt geleverd door de sportfilter.
    wat wil zeggen bij gasloslaten de turbodruk terug richting de luchtfilter wordt geblazen. Echter dat lmm door de luchtstroom gekke waardes ontvangt met gevolg storing.
    Me kn filter was namelijk totaal niet nat van de olie.
    papierenfilter erin en daar rij ik nog steeds mee.

    pipercross is volgens mij foam aan de buitenkant. Kn filter is roze en green filter is groen lamellen.
    sportfilter op turbo motor heeft eigenlijk ook niet echt nut. enige ivm minder weerstand de turbo wat sneller op toeren kan komen. Maar max pk en nm blijven gelijk.

    zoals kees aangeeft even oude filter terug monteren en zo tijdje rijden, kans is aanwezig dat de lmm dan niet meer in storing valt.
     
  9. stap voor stap ga ik dit ff doen.
    tnx voor de tips en ik hou jullie op de hoogte :thumbup:
     
  10. oh, dan heb ik een green filter met van die groene lamellen.
     
  11. Als goed is is het een filter van Cobb. Kan niet zo voor me halen maar geloof dat het geen foam filter is.
     
  12. nee is geen foam, heeft van die (groene) lamellen die een k en n ook heeft.
     

Deel Deze Pagina