1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus ST MK3.2 2017 LED inbouw (PWM gevoelig?)

Discussie in 'Exterieur' gestart door RST_S1, 25 jan 2021.

  1. Hallo Allemaal,
    Ik weet dat (een deel) van mijn vraag al vaker is gesteld, maar ik kom er toch niet helemaal met de zoekfunctie uit.
    Ik wil in mijn 2017 Focus ST MK3 (niet die van mijn profielfoto, haha) met DRL en halogeen koplampen LED H7 vervangers monteren. Nu weet ik de risico's van strooilicht en regelgeving, maar ik heb een set gevonden die wel E-keur heeft, en er zelfs een certificaat bij geeft.
    https://tradevision.nl/ledverlichting/ledverlichting-auto.php#prettyPhoto

    Nu vraag ik me af of deze units wel gaan werken. Ik heb veel gelezen over PWM aansturing op de koplampen bij de MK3.1, dus ik neem aan dat de MK3.2 dat ook heeft? Denken jullie dat ik de aanstuurmodules in de koplamp weggewerkt krijg? De lampen lijken me ook erg diep (koellichaam) zou ik dan wel de afdekdop nog kunnen terug plaatsen?

    Daarnaast weet ik niet precies welke adapters ik nodig heb in een MK3.2. Zijn dat deze?
    https://hidxenonverlichting.nl/led-adapter-ford-focus-fiesta

    Alvast bedankt voor jullie reacties
     
  2. Je kan ze makkelijk monteren. Enige wat je moet nakijken is of die lampen geschikt zijn voor canbus (i.v.m. flikkeren), zo niet dan moet je ook die adapters kopen.

    Bij mij passen alle kabels in de behuizing, als zijn de koellichamen van autobeam vrij groot en heb ik mijn rubberen afdichtdoppen wat moeten bewerken.

    Via FoCCCus of Forscan zou je nog wel even je type verlichting moeten aanpassen naar Alternative HID, zodat je LEDS volluit kunnen branden
     
  3. Je moet ze altijd op HID zetten volgens mij, naast dat normaal (mijn mk3.1 althans) op PWM staan bv golf lengte van 80% aan, 20% uit. Op je halogeens zie je dat als 80% licht kracht, maar die zijn te traag om het knipper effect mee te zien.
    LEDs zijn wel zo snel en dus zie je die flikkeren.

    Door op Alternative HID te zetten, zet je ook de bulb check van je board computer (deels) uit en de PWM wordt 100% aan. Toen ik dat niet deed, zette de auto de lampen uit nadat hij een fout lamp gezien dacht te hebben, wat de LEDs waren.
    Met Alt HID gaf hij nog wel een error, maar zette de lampen in ieder geval niet meer uit (stroomloos).
    Met de canbus adapters, ziet je boardcomputer geen foute lamp meer (weerstand is ander bij LED dan halogeen) en kan je ze zonder meldingen gebruiken.
     
  4. Hallo Allemaal,

    Ik heb nog contact gehad met de leverancier. Deze LED lampen zijn dus geschikt voor CANBUS én PWM. m.a.w. zouden zo moeten werken zonder programmering.
    Kan iemand mij in de juiste richting wijzen m.b.t. afdekdop en adapter om de lamp vast te zetten?

    Alvast bedankt
     
  5. kunnen zij geen doppen etc regelen? Ziet er verder wel interessant uit.
     
  6. https://www.i-mania.nl/1-paar-h7-ko...Qm6APoeO09F_x7I2SaAhdBRjKnyi5DwRoC0sEQAvD_BwE

    Deze en wat voor afdekkap bedoel je?
     
  7. Qua Lumen zit er nogal flink verschil tussen de Led versie en de Xenon versie (2000-3600 vs 4200). Iemand een verklaring waarom LED een verloop hierin heeft?
     
  8. Denk dat het grote verschil techniek en qualiteit is.
    Led lamp is officieel niet toegestaan op de weg. Ja in NL kun je er mee rijden en voor apk goedkeur hebben. In belgie heb je direct veel problemen met zulke dingen.

    Xenon is toegestane lamp en door de jaren heen zitten deze tegen de max van kunnen aan. Dus lamp is overal ongeveer 1900-2000lumen. Door gebruik van andere kleur kan het iets wisselen.

    Led lamp die je op ebay tegen komt. is de vraag of de geadverteerde lumen kloppen.
    Deze lampen maken gebruik van een blauwe led. daarover zit een gele filter om er voor te zorgen dat je wit krijgt.
    Vandaar warm wit (3800K) minder lumen levert ivm de filter dikker is, dan koud wit(5500k)
    het adverteren is altijd de vraag. Is de weergegeven waarde voor 1 lamp of 2 lampen.
    Daarnaast zijn het gemeten lumen of hebben ze een chip gepakt en daarna achtergekomen dat de 4000lm te warm wordt op hun headsink dat ze simpel kiezen voor lagere amperage/voltage voor de led zelf.
    dus op papier is het 4000lm maar levert maar 2600lm om niet te warm te worden.
    Daarnaast als de afmeting(brandpunt op verkeerde plek) niet perfect zijn toegepast kan een reflector/projector licht minder effectief naar voren stralen en blijft deel van licht achter.
    zo is op de weg stuk minder van de licht te zien ondanks dat het hogere lumen heeft als een andere lamp

    momenteel komt xenon en led op gelijke hoogte, kan niet echt zeggen dat ik led tegen ben gekomen die feller is dan xenon.
    Heb je halogeenlamp dan is zowel xenon als led felller
     

Deel Deze Pagina