1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 4 fase 1 FW-FFSTLine - Focus ST-Line - Versnellingsbak Update

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door FW-FFSTLine, 30 okt 2019.

  1. Net even de dealer gebeld, en inderdaad, hoogst waarschijnlijk door een te lage accu spanning.
    Toch bijzonder dat de spanning te laag is met iedere dag 60km extra en in de weekenden nog wel eens langere ritten.....

    Ik ga eens proberen of het uitmaakt als ik de stoelverwarming uit laat.
    Maar heb gemeld dat ik het eigenlijk van de zotte vind, daar ik een auto heb gekocht die deze opties heeft, en ze dus ten alle tijde zou moeten kunnen laten werken.
    Werkplaats chef was het gelukkig met mij eens, maar gaf ook wel gelijk de schuld aan de Accu Control Unit.
     
    TWA vindt dit leuk.
  2. Misschien een maandag ochtend accu?
     
  3. De accu's zijn wel goed. Maar er is iets met de software, veel mk4's krijgen vroeg of laat hier problemen mee [emoji25].

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  4. Voor zover ik het begrijp heeft ie het op andere ochtenden ook....:rofl:
     
    OmeJoyo en Patman vinden dit leuk.
  5. Ja, wat @Gitzo schrijft. Het ligt niet aan de Accu maar aan de control unit die de systemen aanstuurt naar gelang de accuspanning!

    De dealer ging even checken of er een update voor voorhanden zou zijn!
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  6. #346 Gitzo, 20 jan 2021
    Laatst bewerkt: 20 jan 2021
    Hopelijk tekkelen ze dit probleem nu eens Fabian :worship:.
    Eind oktober hebben ze mijn accu vervangen, was zo dood als een pier :angry:.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  7. Nou, zo snel als de problemen er waren zijn ze nu ook weer verdwenen!
    Gisteren een kort ritje gemaakt, en deze keer eens niet de stoelverwarming aangezet.
    Bij thuiskomst gelijk getest of de passagiersdeur het deed, en jawel, deze functioneerd weer :clap:

    Vanochtend ook even op de FordPass app gekeken, en die geeft nu ook aan dat ik hem in de auto weer kan activeren.

    Al met al dus echt een Accuspanning aangelegenheid :roll:
     
    OmeJoyo en TWA vinden dit leuk.
  8. Ik heb de laatste tijd ook het idee dat de accu het zwaar heeft, zeker nu er met de lockdown alleen maar kleine stukjes mee gereden wordt, je zet toch al gauw in een koude auto je stoel/stuurverwarming aan, het lijkt wel of ie dat niet aan kan of zo.
     
  9. Dat is toch niet zo gek... zoals je al zegt de auto rijdt een stuk minder en/of korte stukjes. Gevolg minder laadtijd en veel verbruik van de accu (starten, stuur/stoelverwarming zijn de grootverbruikers van elektra). Is geen hogere wiskunde. De energie moet ergens vandaan komen, maar ook voldoende aangevuld worden.
    Daarbij helpen lage temperaturen ook niet mee.
     
  10. Nee dat is zeker niet zo gek, ik snap dat helemaal, maar levert de dynamo dan niet te weinig, jij moet en de accu en het gevraagde comfort bedienen, ik heb daar niet heel veel verstand van als bakker zijnde.
     
  11. Hierbij een kleine update, of eigenlijk helemaal geen nieuws.
    Is elke dag nog steeds heerlijk vertoeven in de Focus, en km-stand staat inmiddels op 19.000km

    Qua aanpassingen alles even op een laag pitje, zijn bezig met een nieuwbouw woning, dus wie weet zullen daar de centjes eerst heen moeten.
    Hoop wel dit jaar nog de Mountune Software te kunnen kopen als deze uitkomt voor de 1.5 EcoBoost Automaat.
    Heb eerlijk gezegd het meeste vertrouwen in hun "software" daar ze ook degelijk hebben gekeken naar het maximale koppel en koppelverloop.
    Met hun update zou het uitkomen op 200pk en 285nm. Een klein plusje wat betreft koppel, maar wel 60nm meer bij 2000tpm.
    Daarnaast meer power (50pk) hoger in de toeren, en ook dat ga je zeker merken!

    Vandeweek alle kaarten kunnen updaten naar F9
    Na het uploaden van het log-bestand, was er gelijk nog een update van 8,2gb voor handen, dus die van het weekend maar installeren.
     
  12. Ik ben met 15.000 op de klok voor een klein beurtje geweest. Stond toen, uit mijn hoofd, op 56%
    Nu 4.000km verder staat hij volgens de app op 87%

    Eibach komt er echt wel. Maar ff afwachten tot 15 april. Krijgen dan te horen of we ingeloot zijn :D
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  13. Staat nu alweer op 96%. Gaat best snel.
    Gaaf de Eibach set, ga je geen spijt van krijgen. Qua looks en sportief rijden, vooral in de bochten [emoji108].

    Komisch, wij zijn ook aan het kijken maar dan voor een bestaand huis. We zoeken al sinds december maar is lastig.
    Oooh ja, de nürburgring sticker ging er na een paar uur alweer af hahaha. Vind zo'n sticker achterop qua looks niet mooi. Deed me een beetje denken aan een camping sticker van vakantie ofzo [emoji85].
    Rob.

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  14. dank voor je uitgebreide uitleg met foto’s. Ben je nog steeds tevreden over de update. Wat doet de extra lucht met het verbruik? Gedraagt de wagen zich verder vergelijkbaar op je genoemde punten na?

    Bereik je hetzelfde effect niet door het opstakel weg te zagen? Ik zit er over te denken maar heb het tot nu toe nog niet gedaan.
     
  15. Ik heb hem ook met een paneel filter van mountune . Je kan idd de restrictie wegzagen maar feit blijft dat je dan meer een knie vorm hebt i.p.v. een lange straal bocht welke mega glad van binnen is en dus niet zo ruw als het orginele knietje . Ik merk wel iets verschil maar niet qua verbruik want dat interesseerde me niet echt . Je moet het meer zien ter voorbereiding op eventuele chiptuning ( mountune) waarbij dan het verschil wel groter zal zijn
     
    Thieske vindt dit leuk.
  16. Dank voor je reactie, heb je ook aan het uitlaat traject wat veranderd of komt dat nog. Heb wel eens begrepen dat als je wel aan het luchtinlaat traject iets doet maar niet aan het uitlaat traject dat vooral het verbruik omhoog gaat.

    Ik heb zelf sinds kort de Rica software draaien maar nog met origineel luchtfilter en uitlaat. Performance is op zich prima, de Mountune software is nog niet zelf te laden of via een dealer in NL daarom voor Rica gekozen ook naar aanleiding van diverse andere positieve gebruikers. De originele 182 pk software kan niet op een handbak maar miste het doortrekken vanaf de 4000 rpm.
     
  17. Joh of mijn auto 1 op 12 of 1 op 14 rijdt interesseert me geen bal , het is mijn hobby . Ik overweeg verschillende zaken , heb in een mk4 st proefgereden was fantastisch , maar voor dat geld kan ik ook een nieuwe Puma st kopen maar ja die heeft maar 200 pk . Dat is hetzelfde als de mountune tuning alleen deze is nog niet beschikbaar voor de automaat , dus mss wacht ik dat af i.c.m andere uitlaat .en al rijdt hij dan 1 op 10 jammer dan , als je het niet kan betalen rij het niet . Ik vind een Audi rs6 helemaal geweldig maar als je naar verzekering en wegenbelasting kijkt wordt het een ander verhaal . Aanschaf hoeft niet het probleem te zijn , voor een iets oudere , maar ja onderhoud en secundaire kosten ...
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  18. Ik overweeg ook, en wil de zaak zoveel mogelijk in balans houden. Als ik aan het inlaat gedeelte wat aanpas maar verder niet heb je wellicht te weinig effect en stokt de behaalde winst halverwege het proces. Vandaar mijn vraag. Een liter meer of minder maakt niet uit maar het moet wel wat toevoegen.
     
  19. Heb je topic met veel interesse doorgelezen. Dit is een optie die ik toch nog wel fijn zou vinden om te hebben. Werkt dit inmiddels? Heb er verder niets meer over gelezen namelijk :)
     
  20. Nee die optie werkt niet. Volgens mij moeten de spiegels een "geheugen" functie hebben. Dit is volgens mij gekoppeld aan volledig elektrisch verstelbare zetels. Zeker weten doe ik het niet, maar bij mijn Skoda was dat zo.
     
    Spades vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina