1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Punten 3,4,6,7 en 8 komen door de accu. De BMS zorgt dat de accu niet meer bij zal laden, omdat deze vind dat de accu vol is en zal dan de dynamo uitschakenen/niet meer bij laten laden. S/S werkt niet, omdat de BMS zegt dat de accu capaciteit onvoldoende is, dus schakelt deze S/S uit.

    Greetz Emiel
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  2. Ik had ook accu problemen en S/S deed het niet. Onlangs nieuwe accu en klaar. [emoji120][emoji108].

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     

  3. Nee de lage accu spanning is gedeeltelijk bewust, maar het systeem kan in sommige gevallen er te ver in door gaan.

    Andere oorzaak zijn de grote hoeveelheid systemen die nooit uitgaan. Het modem voor de locatie, meldingen, remote start. De keyless entry, de afsluitklep voor rijwind en net als vroeger natuurlijk de koelvin en zo zijn er nog een aantal systemen die onder sommige omstandigheden aanblijven.

    Ook Sync die zijn updates probeert te zoeken en vinden wanneer de auto voor de deur staat.

    Natuurlijk is er ook wel zekere invloed als de auto echt niet op toeren komt, maar dat is niet het probleem als je andere zaken in overweging neemt :)
     
    Johan_0421 vindt dit leuk.
  4. Iemand enig idee hoelang een nieuwe accu ongeveer meegaat bij de Mk4? Heb aardig wat opties en ook keyless entry, weet niet in hoevere dit meespeelt. Onlangs had ik dus pech en nu al een nieuwe accu, auto komt uit maart 2019. Gekocht in juli met 15k nu op 19k.
    De ANWB die me hielp, zij dat dit soort accu's maar een heel klein gedeelte reserveren om de auto te starten. De rest, meerendeel voor alle elektra die best veel zou zijn. Normaal gebruikt jaartje of 3?
    thanx Rob.
     
  5. Op de meeste accu's zit 2 jaar garantie dus ze moeten wel even mee gaan. Normaal is toch wel een jaar of 5 bij gewoon gebruik.
     
    OmeJoyo en Gitzo vinden dit leuk.
  6. Gewoon even een nachtje aan de lader en alle systemen werken weer.
     
    FW-FFSTLine en FrankyFH750 vinden dit leuk.
  7. Het zou bij een dergelijk nieuwe auto niet moeten, maar je kan zo wel e.e.a. uitsluiten.
     
  8. Na een paar dagen gereden te hebben moet ik zeggen dat het gerammel met koude motor toch een groot deel verminderd is. Dus die c-klem heeft bij mij wel degelijk geholpen. Verder is natuurlijk het "normale" 3 cilinder geluid wel te horen.
     
    Jayas en Gitzo vinden dit leuk.
  9. Ik zat dit topic enigszins door te spitten om te kijken welke specifieke problemen horen bij welke uitvoering Jammer genoeg is er geen volledig overzicht op de beginpagina van alle klachten met oplossing.

    Ik zit toch te kijken naar een MK4, en dan een ST-line met automaat. Een 1.0 of 1.5 had ik nog niet over nagedacht, ik heb nu een 1.0 125pk en die voldoet op zich prima.
    Zij er problemen die een 1.0 125 pk wel heeft en een 1.5 (4cil) 150pk niet en viceversa?

    Heb een hele mooie zien staan uit 2019, een 4cil. 1.5 150pk in de uitvoering/kleur die mij wel bevalt, maar ik heb geen idee waar ik op moet letten!
     
  10. De 1.5 is ook een 3 cilinder net als de 1.0.
    Zelf heb ik de 1.0 (125 pk) en die voldoet prima. Wel is het 3 cilinder geluid bij accelereren goed te horen, op snelheid verder lekker stil. Er zijn er wat kleine software probleempjes, maar deze lijken allemaal opgelost sinds de laatste updates.
    Verder bevalt ie goed.
    De 1.5 kan ik niet zoveel over zeggen...
     
  11. Ik moet zeggen dat ik tot op heden behalve piepjes en kraakjes geen dingen heb gehad met mijn 1.5 Automaat. Krakend kapje bij het dak zelf opgelost, voor het piepen van mijn bestuurdersraam wil ik hem wel even wegbrengen.
    Motorisch voor de 1.5 nog geen gekke dingen gezien volgens mij.
     
  12. Heb zelf nu 1,5 jaar de 1.5 automaat. Ik heb er verder totaal geen problemen mee gehad, maar 100% tevreden ben ik ook niet. Maar dat zal persoonlijke smaak/voorkeur zijn. Dit is mijn derde automaat, na een BMW en een Toyota. Helaas voelt de Focus het minste aan van deze drie. Ik vind hem traag reageren bij wisselen vooruit/achteruit. Hij is enorm gevoelig met wegrijden, beetje gas en hij schiet weg. En dat is best lastig als je beetje nauw geparkeerd staat :) In sportstand vind ik hem veel te laat schakelen, rijdt hij hoge toeren, klinkt van buiten alsof je niet kunt rijden :)
    Maar zoals gezegd, zijn dat voorkeuren, heeft niks met mankementen te maken. Ik zou hem desondanks aanraden.
     
  13. Klopt, kom ook van 3 verschillende Audi's af maar vergeleken daarmee is de Ford echt een stuk minder, precies de punten die jij noemt, maar ach, tis maar een leasebak...
     
    MauriceFW vindt dit leuk.
  14. Automaat schakeld ook bij mij inderdaad traag van de vooruit naar de achteruit en andersom.
    Wat ik ook vreemd vind is dat als de bak in de handmatige modus staat deze niet handmatig tot en met de 1e versnelling is terug te schakelen. Je kunt handmatig dmv de flippers terugschakelen (mits de snelheid dat op dat moment natuurlijk toelaat) vanuit de 8e versnelling tot en met de 2e, maar terug in 1 lukt niet. Zelfs niet als je stilstaat.
     
  15. Laat dit nu net de reden zijn waarom ik heb gekozen voor een 183 pk met handbak. Voortreffelijke combinatie.
    Wel hoop kleine zaken die vervelend zijn; rammelende einddemper (al 2 x vervangen), trillende deuren bij B & O (dempende matten aan binnenzijde door dealer aangebracht), deurprotectors die dienst weigeren (alle 4 vervangen), accuspanning te laag (s/s werkt bijna nooit), ACC storing (frontradar gewisseld)
    Maar wegligging, pittige motor met bijbehorend geluid maakt hoop goed. :rock:
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  16. Even afkloppen, maar op het gekraak van het dakraam na, wat direct netjes is opgelost, helemaal niets van alle genoemde eigenaardigheden of problemen.
    Het is mijn eerste automaat, maar weet niet of ik bij Ford nog een keer voor een automaat zou kiezen. Het is echt een fantastische auto hoor, maar ik vind de automaat pas echt fijn worden als je echt stevig gaat doortrappen. Met normale snelheden is het schakelen gewoon wat traag en van 4 naar 5 is op zijn zachtst gezegd niet soepel
     
  17. Ik verwacht eigenlijk uberhaupt geen auto met een versnellingsbak te kopen hierna :D

    Het is ook mijn eerste automaat, kan niet zeggen dat er echt iets is waar ik me aan stoor, het enige wat misschien vervelend is als ik in sportstand wegtrek tot de 100 en dan plotseling gas loslaat/verminder/of de ACC aanzet dat die even de tijd neemt om door te schakelen. Nu heb ik gelukkig de stuurflippers en schakel ik dan ook bij zulke acties meteen hard door.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  18. Mijn vader reed een 2012 Mondeo 2.0 200pk met automaat, maar dat ging fantastisch. Vloeiend schakelen ook als je hem op z’n staart trapte.
    Dus ze kunnen het wel bij Ford, een degelijke automaat bak maken.
     
  19. Mijn focus mk4 is vaste klant bij de dealer. Als het buiten warmer is dan 15 graden gaat na een tijdje op de snelweg rijden de stuurbekrachtiging uit lijkt het wel. Het corrigeren gaat niet meer soepel. Dealer zegt niks aan de hand en ik wel.
    Ook het trillen bij cilinder uitschakelen is niet normaal. Doen ze ook niks aan...
    Helaas een lease auto anders hadden ze hem al terug gehad van mij.

    nu lees ik hierboven ergens dat er een software update is? Is het dan ook zo dat hij op de snelweg de max snelheid goed aan kan geven? Had van de week een fiesta mee van de dealer en die gaf het wel aan met 2 borden (100/130kmh).

    wellicht dat deze update ook iets kan doen voor mijn storingen?
     
  20. Dat zijn al een hoop berichten :? Ik heb een focus titanium business uit 2020 met een 1.0 automaat.. Heb vanaf het begin wat vage klachten met ramen die soms weigeren (zowel open en dicht) en soms wat problemen met apple carplay verbinding. Maar vond het geen schokkende dingen..

    Is nu wel veranderd.. Maandag kreeg ik mijn auto niet meer in z'n achteruit.. Schakelde naar zijn ''N'' en gaf foutmelding over lage snelheid :think:.. Auto uiteindelijk zelf weggeduwd en naar de dealer geweest.. Nu blijkt dat er regelkleppen in de versnellingsbak klemzitten (?). Ze hebben nog geen idee wat te doen en zouden nu overleg hebben met Koln om het probleem te analyseren en te bedenken wat er vervangen moet worden. Nog geen idee wanneer die klaar is :frusty:

    Is dit een vaker gehoord probleem?
     

Deel Deze Pagina