1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bokken bij last wissel

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Boekenplank, 10 nov 2020.

  1. #1 Boekenplank, 10 nov 2020
    Laatst bewerkt: 14 nov 2020
    Heren

    Ik kwam in mij zoektocht naar klachten die ik ervaar dit topic tegen.

    https://www.focusclub.nl/index.php?threads/bokken-bij-gas-los-egrklep-vies-of-kapot.96850

    Ik heb exact hetzelfde wat hij beschrijft. Tunnel in met cruise control of klaverblad bochtje naar beneden met net genoeg gas lijkt er voor te zorgen dat de boel nogal Bokt. Ik merk het ook een beetje als ik met 30 door de wijk rij en over een drempel ga. Blok lijkt heen een weer te stuiteren.

    Ook met 100 in de hoogste versnelling. Wat echt niet aan de bestuurder kan liggen. Als gaspedaal ook maar een millimeter rustig omhoog komt omdat ik moet anticiperen op een situatie voor me is er een schok door de auto te voelen. Zelfs al is die licht

    Nu is het al veel minder geworden door rondom alle motorsteunen te verwisselen. Gelukkig vrij goedkoop klusje. Maar als ik dit zo lees is dat symptoombestrijding geweest.

    Ik heb geen foutcodes op de OBD en vlinderklep heb ik een keer schoongemaakt.

    Ik heb de 101pk 1.6 duratec motor. Bougies zijn nog keurig. Net nieuwe olie er in. Filter is nieuw. Klepdeksel ventilatie slangetje is nog prima geen scheurtjes of iets.

    Ik ga proberen sommige van de punten in dit topic wat ik net linkte maar af te werken. Echter als iemand tips of ervaring heeft met dit euvel hoor ik dat natuurlijk al te graag.

    Sent from my moto g(6) plus using Tapatalk
     
  2. In welke versnelling rij je als je 30 rijdt?
    En dat klaverblad, met welke snelheid in welke versnelling?
     
  3. #3 Boekenplank, 12 nov 2020
    Laatst bewerkt: 14 nov 2020
    Begrijp dat je direct naar rijgedrag vraagt..

    Of ik nou 30 in zn 2 of 3 rij. Gebeurt helaas in beide gevallen. Hoogtoerig rijden ontneemt t wel wat maar t blijft helaas. Hij deed het nooit echt. Is beetje gekomen met leeftijd.

    Vriend van me had het over dat het wel eens draagarm rubbers kan zijn of homokineten die op de weg naar buiten zijn

    Ik ga het allemaal maar even nalopen
     
  4. #4 Boekenplank, 17 nov 2020
    Laatst bewerkt: 17 nov 2020
    Nou heb ik afgelopen weekend de bougies, bougiekabels en het luchtfilter gedaan. Die zaten op 3/5e van de aangegeven onderhoudsinterval maar heb het toch maar even gedaan (en kabels waren nog nooit gedaan maar werden nogal stug) . Bougies zagen er qua slijtage en aanslag nog best oke uit. Wat mij zorgen baarde was dat je op het witte gedeelte bovenaan roestaanslag kon zien.

    Nu heeft mijn blok last van het bekende euvel dat er water op komt te staan. Ik heb het al een stuk verminderd door de sproeiers van andere pakkingen te voorzien maar ik ga misschien ook maar zon kap proberen te scoren. Nieuwe bougie kabels schelen ook een stuk.

    Maar goed die drie dingen vervangen heeft echt 90% van het bokken ontnomen. Niet het eerste waar ik zou zoeken.

    Laatste 10% ga ik mog achteraan. Maar nu wel met iets minder "haast"

    Vooral bij 100 door de tunnel of gas terug bij 100 voor anticiperen merk ik praktisch niks meer dus dat scheelt enorm

    Weer wat geleerd! [emoji16]
     
    thecure, Fridge en M.Blaak vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina