1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Berrychello - Fiesta mk6 ST (2005)

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Berrychello, 9 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bij ons kunnen we van bijna elke Suzuki de sleutelcode achterhalen. Dus Ford moet dat ook kunnen lijkt me.
     
  2. Klusdagje 2: nieuwe remmen, bougies en eindelijk het luchtfilter. Ook heb ik het deurrubber vervangen voor een beter exemplaar.

    Die remmen vervangen was wel nodig:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Motor mag weer vrijer ademen:
    [​IMG]

    Gelijk onder de accu even schoongemaakt en ontroest:
    [​IMG]
    [​IMG]

    De vers gepoedercoate velgen heb ik ook opgehaald. Nog even zoeken wat voor banden ik er op gooi. En de naafkappen moet ik nog opknappen (nieuw setje is meer dan €100 namelijk).
    [​IMG]
     
    McGyver, M.Blaak, Henry-ST en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. lekker bezig Berry :thumbs:
     
  4. Mooi werk hoor!!
     
  5. Zojuist de aanzuigslang vervangen door een vers exemplaar. Helaas nog wel een motorstoring lampje wat brandt. Zaterdag eens uitlezen.
    Gelijk de accu doormeten want zojuist heb ik m even met kabels aan de Focus moeten hangen om 'm te starten.
    Even een klein stukje gereden om alles te testen. Dat rijdt toch weer fijn zeg :)
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  6. Zo, met die remmen had je niet langer moeten wachten. Velgen zien er weer top uit!
     
  7. Motorstoring melding heb ik gewist. Was iets vaags, vast omdat de accu los is geweest.
    Accu is trouwens slecht: onder belasting geeft ie maar 9,5 volt. Daar moet dus een nieuwe in.

    Ashoes links is vervangen, want de knuppels hebben die bij de laatste APK gesloopt tijdens het vervangen van de fuseekogels. Er zit nu een universele hoes op, maar die past toch niet heel lekker. Wel alle maten goed kunnen opmeten, dus nog even een originele bestellen. In de versnellingsbakolie zagen we wat slijpsel en het is ook erg zwart. Dat dan ook gelijk verversen.
    Gisteravond nog een rondje gereden, en wat is het toch een feestje. Remt nu ook onwijs sterk en stuurt met de nieuwe toplagers weer soepel en strak.
     
    M.Blaak, uwbuurman en gerardTDCI vinden dit leuk.
  8. Dat zijn berichten! Alles valt en staat met goed onderhoud.
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  9. Blijft jammer van die optische plekjes, maar technisch is er straks niks meer op aan te merken.
     
  10. #30 Berrychello, 28 nov 2020
    Laatst bewerkt: 28 nov 2020
    Bij de Fiesta heb ik de pookknop vervangen door een minder slecht exemplaar. Maar die is me nog niet goed genoeg. De originele heb ik uit elkaar gehaald; het bovenste plaatje is los te krijgen. Dat is mooi, want het rode schakelpatroon is specifiek voor de ST. En daarom is deze pookknop nauwelijks te vinden. Ik heb op Ali Express nu een gewone pookknop (kunststof) besteld en ga dan kijken of die hetzelfde in elkaar zit. Is dat zo, dan wissel ik het zwarte schakelpatroon voor deze rode.

    Nieuw:
    [​IMG]

    Oud:
    [​IMG]

    Uit elkaar:
    [​IMG]

    En uiteindelijk toch maar een Brodit telefoonhouder voor de Fiesta besteld!
     
    Thiemo en gerardTDCI vinden dit leuk.
  11. Vanmiddag een fijn ritje gemaakt met de Fiesta. Hij nodigt echt uit tot racen, 160 km/u staat zó op de teller!

    Gelijk wat leuke foto's gemaakt:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    lepeltje, R.Zwiers, Henry-ST en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Berrychello mooi foto reportage heb je gemaakt van je Fiesta - :st:.
     
  13. Hé misschien een keer samen een foto reportage maken van beide st150:)
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  14. Dat blijven hele prettig rijdende wagentjes, heb hem zelf ook gehad:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Mooi kleurtje! Sublime? Maar geen ST dus.

    Ik vind de Rally Edition wielen nog steeds erg leuk. Denk dat ik toch eens zo'n setje erbij koop. En op de gepoedercoate 17" moet ik nog nieuwe banden laten leggen.
    Binnenkort ook de pcv valve en het slangetje vervangen, vaak zijn die gescheurd waardoor ie valse lucht trekt. Dat heb ik ook. Dan gaat het toerental nogal omhoog als je gas los laat.
     
  16. Vandaag dat vacuumslangetje onder de inlaat vervangen. Best een klus, de hele inlaat moet er af.
    Maar het slangetje was blijkbaar nog heel. En het probleem dat ie in de toeren schiet bij gas los/koppeling intrappen is er nog steeds. Heb zelfs het idee dat het iets ergens is geworden :(
     
  17. Misschien gasklep vuil? Of misschien koppeling/drukgroep? Dat je koppeling blijft plakken
     
  18. Gasklephuis heb ik juist gelijk schoongemaakt.
    Koppeling is het niet denk ik, dat voelt ook anders. Je merkt ook als je tot stilstand komt, dat het toerental nog even op 2000 blijft en daarna pas naar 1000 zakt.
     
  19. Rondje injectoren reinigen? Als die nadruppelen, dan heb je te veel peut...
     
  20. Zit er een originele gasklep op?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina