1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

achterremschijven upgrade mk3 naar 300mm

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FAN, 7 nov 2020.

  1. vandaag maar aan de slag gegaan met de upgrade van de achterremmen naar 300mm schijven, het is meer voor de looks dan voor het beter remmen, dat even terzijde ik was ook van plan nieuwe grotere spatschermen te plaatsen had er echter geen rekening mee gehouden dat het wielager er dan af moest dus heb ik dat niet vervangen en de plaat die erop zit dekt de schijf voldoende af. (foto's volgen die kan ik makkelijker plaatsen vis tapatalk) wat ik me wel afvraag of er nog iets aangepast moet worden met forscan of foccus met betrekking tot de grotere achter remschijven. komende week voorzichtig inrijden.
    (trouwens de grotere spatschermen van de focus st passen niet zonder aanpassing, de gaten zitten niet op dezelfde positie ;))
     
  2. [​IMG]
    Het resultaat


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    VinRS, PhoenixNLx, Patman en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Klauw nog rood maken? Leuke upgrade. Ik heb achter ook van die 'kleine' schijven en voor 320 volgens mij van de ST
     
  4. die ga ik wit maken ook die van voor zijn nu nog rood maar worden ook wit met zwarte ford logo erop.[​IMG]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  5. Is weer eens wat anders dan gebruikelijk en past bij de auto kleur.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  6. Dit is echt heel toevallig. Ik kwam precies vandaag tot dezelfde constatering dat je die hele naaf los moet halen om die stofplaten te monteren. Wat een deceptie...

    Hier nog een foto dat anderen mensen snappen waar we het over hebben
    [​IMG]

    Ik heb de roest uiteindelijk van de originele afgeborsteld en opnieuw gespoten met zwarte lak die tegen hoge temperaturen kan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. Domme vraag van de dag; de remleidingen hoeven niet vervangen te worden toch als je de 302mm achterrem upgrade doet?
     
  8. ...een correctie spatplaat past wel


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  9. Nee ik heb niets hoeven aanpassen het past net.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  10. Ja dat is veel werk 4 boutjes los draaien.
     
  11. Heb je gezien op welke plek? Ik kon er in ieder geval niet fatsoenlijk achter komen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. Die boutjes zitten aan de binnenkant ik kon er moeilijk bij dus heb ik het ook laten zitten, als ik een keer de lagers moet vervagen als ik de auto nog heb dan neem ik dat wel mee ik was er nu zeker niet op voorbereid, maar dat was mijn eigen schuld had ik me maar beter mieten voorbereiden.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  13. De bouten waar de wielnaven mee vast zitten zijn op zich prima toegankelijk. Je moet alleen even de onderste bevestigingsbout van de schokdemper verwijderen .Wanneer alles gangbaar is kost het demonteren/monteren van de wielnaaf weinig tijd (de laatste keer dat ik de achterste wielnaven bij mijn auto los heb gehad kostte het demonteren/monteren me 30 minuten per kant).

    Het probleem is alleen dat in veel gevallen helaas niet alles gangbaar is. Zeker bij wat oudere auto's komt het voor dat de koppen van de E-Torx (uitwendige Torx) bouten waarmee de wielnaven vast zitten dermate zijn gecorrodeerd dat de juiste maat E-Torx dop er overheen draait. Voor demontage van de bouten is het van belang om het deel van de schroefdraad van de bouten dat door de naaf heen steekt te ontdoen van roest. Gezien de bouten af fabriek zijn voorzien van Loctite kunnen ze behoorlijk vast zitten. In sommige gevallen zijn de bouten niet los te krijgen zonder de boel te verhitten.

    Wanneer je de achterste wielnaven demonteert/monteert is het aan te raden om de bevestigingsbouten meteen te vernieuwen. Dit kunnen de originele E-Torx bouten zijn maar als alternatief kan je ook Inbus bouten gebruiken van de juiste schroefdraad en treksterkte.

    Gezien mijn auto is voorzien van custom made spacers tussen de draagarmen en wielnaven waren de originele E-Torx bouten dus niet lang genoeg. Derhalve heb ik M12 x 1.5 inbus bouten gemonteerd met een treksterkte van 12.9.


    [​IMG]
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. Duidelijke omschrijving hadden we natuurlijk ook kunnen zien alvorens te beginnen...ik heb achter trouwens ook spacers (20mm) die zitten direct achter de velg deze heeft Mebu voor mij gemonteerd.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  15. leuk idee, ben benieuwd hoe dat staat.
    en inderdaad, weer eens wat anders :thumbup:
     
  16. Custom zijn deze van ford? Is wel beter voor je wielnaaf volgens mij die van mij zitten direct achter de velg. Waar zijn de custom spoorverbreders te koop?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  17. Ziet er goed uit! Benieuwd ook hoe die kleur remklauwen gaat staan.
    Is het trouwens gewoon een kwestie van schijven wisselen voor grotere of moet er meer aangepast worden?
     
  18. Is niet te koop.

    Zijn volledig door mij zelf ontworpen en vervaardigd aan de hand van de beschikbare (constructie)tekeningen van de wielnaven.
     

Deel Deze Pagina