1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trillende remmen bij hogere snelheden

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Wiz, 1 nov 2020.

  1. Gisteren weer lekker een stuk over de Duitse autobaan kunnen blazen, hierbij moest plotseling vrij stevig remmen van +- 220 km/h tot 140km/h. Het eerste stuk ging prima maar op een gegeven moment begonnen de remmen steeds heviger te trillen. Ik heb dit al wel eerder ervaren bij hogere snelheden, maar niet zo erg. Wanneer ik de remmen even los laat en vervolgens weer opnieuw begin met remmen is het in het begin weg maar daarna komt het wel weer terug.

    Toen ik gisteren thuis kwam constateerde ik wel een soort van vlekken op de schijven (zie foto's).

    Ik heb er ook alleen last van remmen bij hogere snelheden (200+). De dealer heeft alles gecontroleerd en zij zeggen dat alles goed is rondom de remmen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Is dit puur een warmte probleem of kan er nog iets anders spelen?
     
  2. Geen idee, ben ook wel benieuwd. Nog nooit gezien, de dealer had geen idee?
     
  3. Bij deze snelheid vol op de rem komt er natuurlijk heel veel kracht op de schijf en blok waarbij het naar mijn idee niet verbazend is dat dit gaat trillen.
     
  4. denk dat het een combi is van snelheid, remkrachten, koeling etc
     
  5. Zijn het originele schijven die er opzitten? Ik heb namelijk vergelijkbaar situatie mee gemaakt, dat was met goedkope schijven, deze na 2 weken vervangen voor zimmerman schijven toen was het over. Toch niet helemaal veilig gevoel als je vanaf 200 niet zonder trillen kan remmen.

    Ik vind alleen die vlekken op de schijven wel vreemd. Net als of die niet heel het oppervlak mee pakt.
     
    Wiz vindt dit leuk.
  6. Nee, het enige wat het volgens hun kon zijn is dat de remblokken uit twee vlakken bestaan en dat deze niet gelijk opwarmen waardoor de trilling zou kunnen onstaan.

    Ja.

    Ik vermoed zelf ook dat het puur door de warmte/snelheid komt. Maar je zou toch van een ST verwachten dat hij geen moeite moet hebben met dit soort remacties.
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  7. Duidelijk verhaal, die vlekken zullen tzt wel weg gaan. Maar begrijp je vraag, zou ik ook willen weten.

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    Wiz vindt dit leuk.
  8. Wat je zegt, het is er voor gemaakt en moet prima kunnen. Dus warmte en snelheid geloof ik niet in.

    Bij mij was het op een st mk2. En na schijven wissel was het over en gelukkig ook nooit meer last van gehad. Ik weet niet hoe ver je schijven versleten zijn nu, anders zou je kunnen overwegen om ze te vervangen.
     
  9. Dit is overduidelijk lokale oververhitting. Verbranding dus. Krijg je niet meer weg. Hoe dat kan is nog een ander verhaal. Remblokjes niet zuiver vlak en bij hoge remkracht en dus ook te lang remmen zou dit kunnen ontstaan.
     
  10. Is oververhitting van de remblokken, schijven (ook goedkopere) kunnen best wel wat hebben.
    De blokken daarintegen... als ze oververhitten geven af op de remschijf dat zijn die strepen die je ziet, dit trekt vanzelf weg.
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  11. Ik heb dit met mijn originele remblokken/schijven ook gehad. Na een paar keer vlot afremmen kwam er ook een trilling in de remmen. Uiteindelijk vervangen voor nieuwe schijven en blokken en het was compleet verholpen.
     
    Wiz en Gitzo vinden dit leuk.
  12. Wat heb je er nu op zitten?
     
  13. Ik heb er toen Zimmerman geperforeerde schijven en Zimmerman blokken onder gedaan. Remde goed en geen trillingen meer.
    En inmiddels heb ik sinds een half jaar de Focus RS Brembo's eronder zitten, dat remt helemaal top.
     
    Malinois, Wiz en Gitzo vinden dit leuk.
  14. Op meerdere auto's gehad, voornamelijk VW's,
    enigste wat hielp was nieuwe schijven en blokken.
    Onze Polo heeft nu zijn 2e nieuwe set in nog geen 2 jaar (25.000km)
    en die komt zeldzaam op de snelweg, dus echt een kwaliteitsprobleem
     
  15. Kromme schijven misschien?
     
  16. Mogelijk idd dat kromme schijf krijgt. Beetje bimetaal effect. Vandaar bij afkoelen geen trilling meer aanwezig is.

    Schijven kunnen zo al snel uit zien als je van 140kmh naar 0 gaat. Dit geld voor alle autos met zulke schijven.
    Vandaar als er 2mm dikteafname op de schijf zit hij als versleten wordt gezien. Minder massa van de schijf resulteert in hogere temperaturen bij zelfde remreactie.

    Op vakantie zien mijn schijven na bergrit ook zo af. In zijn 1 en bij 60kmh keer afremmen. Was wel 15% naar beneden. Daarna stuk gereden en alles was weer normaal
     
  17. Vandaag mijn Focus opgehaald, geïmporteerd uit Duitsland en Ik heb er ook last van maar al bij 100 km/h. Echt heel vervelend. Zou dit een gevalletje garantie kunnen zijn? De auto is van januari dit jaar een er zit 5 jaar Ford garantie op.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  18. Niet geschoten is altijd mis. Lijkt me inderdaad niet gebruikelijk om in 11 maanden al nieuwe schijven te moeten monteren vanaf nieuw.
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  19. Het lijkt van de banden afkomstig te zijn hoewel ik er vandaag veel minder last van had. Even aankijken dus maar.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  20. Al met de bandenspanning gespeeld?

    Al met al lijkt het erop dat mijn probleem dus waarschijnlijk opgelost is met nieuwe schijven. Voorlopig is het iig nog niet nodig want zo vaak jaag ik ook weer niet op de Duitse autobahn. Bedankt iedereen
     

Deel Deze Pagina